خودرو برقی جدید کرمان موتور جک E50A برای تاکسیرانی

خودرو برقی جدید کرمان موتور به ناوگان تاکسیرانی رسید + عکس

کرمان موتور خودرو جک E50A یا جک J7 برقی را به سازمان تاکسیرانی تحویل داد. این خودرو الکتریکی با نام KMC e-Taxi به ناوگان تاکسی اضافه می‌شود.

جک یا سهول E50A اولین بار تابستان گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت در کنار محصولات الکتریکی شده دیگری مثل لاماری ایما هیبرید، تارا برقی و اسکای ول ET5 به نمایش گذاشته شد و تحت عنوان کی ام سی J7 برقی به نمایشگاه نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 آمد. بنا به آخرین اخبار خودرو داخل کشور، کرمان موتور حالا 400 دستگاه از این سدان الکتریکی چینی را به سازمان تاکسیرانی تهران جهت استفاده در ناوگان تاکسی این شهر تحویل داده است.

تحویل خودرو برقی کرمان موتور به سازمان تاکسیرانی تهران

خودرو برقی جدید کرمان موتور جک E50A برای تاکسیرانی

کرمان موتور طی رویدادی با حضور وزیر صمت (صنعت، معدن و تجارت)، معاون‌های وزیر صمت، شهردار تهران و رئیس سازمان تاکسیرانی، 400 دستگاه از خودرو برقی جدید جک E50A را جهت استفاده به‌عنوان تاکسی تحویل داد. این خودرو قرار است تحت عنوان تاکسی برقی کی ام سی (KMC e-Taxi) معرفی شود و برای آن پلاک ملی مخصوص تاکسیرانی با حرف «ت» صادر شده است.

100 دستگاه از جک E50A را سازمان تاکسیرانی و 300 دستگاه باقی مانده را شرکت خدمات بین‌الملل کرمان موتور با مشارکت شاتل به‌عنوان بخشی از خدمات برنامه شهرزاد به کار خواهند گرفت. کرمان موتور این خودرو برقی جدید را به‌صورت وارداتی با تعرفه 1 درصد و سود بازرگانی 4 درصد به کشور آورده و 1 میلیارد و 320 میلیون تومان برای آن قیمت نهایی تعیین کرده است؛ البته این خودرو با تسهیلات حداکثر 50 درصدی به دست رانندگان سازمان تاکسیرانی می‌رسد. این محصول جک قیمت پایه 18 هزار دلاری دارد، ولی تعرفه‌ها و هزینه‌های جانبی از جمله حمل و نقل و خدمات پس از فروش در قیمت نهایی آن لحاظ شده‌اند.

خودرو برقی جدید کرمان موتور جک E50A برای تاکسیرانی

جک یا سهول E50A با توجه به رده خود طراحی جذابی دارد که سقف فست‌بک، چراغ‌های کشیده جلو و چراغ‌های سرتاسری عقب جزو ویژگی‌های برجسته آن به حساب می‌آیند. قوای محرکه این سدان الکتریکی را هم یک موتور الکتریکی تامین می‌کند که می‌تواند 190 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور تولید کند و حداکثر سرعت آن به 142 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو از یک باتری 50.1 کیلووات ساعتی تغذیه می‌کند که با اتکا به آن باید بتوان با یک بار شارژ مسافتی بین 400 تا 500 کیلومتر را طی کرد. شارژ AC آن 8.5 ساعت زمان می‌برد، در حالی که با فناوری DC ظرف 48 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ می‌شود.

صفحه آمپر دیجیتال، نمایشگر عمودی در مرکز داشبورد، ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، 6 ایربگ، تهویه خودکار، سانروف پانورامیک و سنسور پارک عقب برخی از امکانات رفاهی و ایمنی خودرو برقی کرمان موتور برای تاکسیرانی هستند.

خودرو برقی جدید کرمان موتور جک E50A برای تاکسیرانی

دولت طی چند وقت اخیر سعی داشته با ارائه مشوق‌ها خودروسازان را به سمت محصولات تمام الکتریکی سوق بدهد. وزیر صمت آذر ماه گذشته وعده فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای ساخت خودروهای الکتریکی را داد و اخیراً هم از کاهش تعرفه خودروهای برقی و هیبرید گفت. حتی در جدیدترین اقدام دولت، مصوبه واردات خودرو برقی بدون سقف قیمت ابلاغ شد. البته تمرکز روی الکتریکی‌سازی خودروها در وضعیت کنونی مخالفان خود را هم داشته و بحث‌هایی حول محور آن شکل گرفته است.

در همین راستا حتی ایران خودرو برنامه دارد مینی ون برقی فاو بستیون NAT EV را برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی وارد کشور کند و مجوزهای لازم برای شماره‌گذاری آن را کسب کرده است. این خودروساز داخلی پیش‌تر از JMEV GSE، محصول خودروساز چینی جی ام سی به‌عنوان اولین تاکسی برقی ناوگان حمل و نقل عمومی پرده برداشته بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*