وسپا در ایران میلیاردی شد

وسپا در ایران میلیاردی شد

موتورسیکلت نوستالژی و مورد علاقه ایرانی‌ها با نام وسپا در ایران میلیاردی شد و اکنون یک وسیله نقلیه لوکس و گران قیمت محسوب می‌شود.

موتورسیکلت‌های وسپا همیشه جزو خاطره‌انگیزترین وسایل نقلیه برای ما ایرانی‌ها بوده است و هر جا سخن از این برند بوده است، اولین چیزی که ذهن ما را به خود مشغول می‌کند، طراحی زیبا، ساده و پرطرفدار این اسکوترهای شهری جذاب است.

قیمت وسپا در ایران نجومی شد

وسپا در ایران میلیاردی شد

از زیبایی، جذابیت و القای حس نوستالژیک موتورسیکلت‌های وسپا که بگذریم، از قیمت بسیار بالای این موتورسیکلت نمی‌توان گذشت. موتورسیکلتی که در گذشته‌ها یک وسیله نقلیه پرفروش بوده، اما اکنون فقط برای طبقه مرفه جامعه، خرید آن توجیه اقتصادی دارد.

یک موتورسیکلت صفرکیلومتر وسپا مدل ۹۴۶ در بازار با قیمت حدود ۹۰۰ میلیون الی یک میلیارد تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. همچنین موتور وسپا GTS250 سوپرتک با قیمت ۸۷۰ میلیون تومانی فروخته می‌شود. وسپا پریماورا با قیمت ۴۵۰ میلیون و مدل GTS یات کلاب با برچسب قیمتی ۷۰۰ میلیون تومانی در بازار آزاد فروخته می‌شوند. نسخه اسپرینت S این موتور سیکلت نیز در حدود ۴۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شده است.

معرفی برند وسپا

وسپا در ایران میلیاردی شد

وسپا یک برند لوکس و لاکچری در عرصه تولید موتورسیکلت‌های سبک اسکوتر در ایتالیا است. تاریخچه تاسیس این برند به آوریل ۱۹۶۶ برمی‌گردد و اکنون ۷۸ سال است که در زمینه تولید موتورسیکلت با طراحی اسکوتر و طرح‌های محدود دیگر در دو نسخه بنزینی و برقی فعالیت دارد. این شرکت حیات خود را به‌عنوان یک وسیله نقلیه حمل و نقل شخصی و کاربردی آغاز کرد که برای حرکت یک ملت پس از ویرانی‌های جنگ جهانی دوم طراحی شده بود تا خیلی زود به نمادی از سبک زندگی ایتالیایی تبدیل شود.

این موتورسیکلت در گذر زمان آنقدر محبوب شده است که طی سالیان زیاد توسط بسیاری از کمپانی‌های موتورسازی در سرتاسر جهان کپی‌برداری شده است. اوج فروش و محبوبیت این کمپانی بزرگ موتورسازی از سال ۱۹۵۲ و با اکران فیلم «تعطیلات رومی» با تبلیغ این موتورسیکلت آغاز و تا به امروز ادامه داشته است.

از مدل‌های ماندگار و محبوب این برند می‌توان به وسپا ۹۸، وسپا Montlhery 1950، وسپا GS 1955، وسپا پریماورا ۱۹۶۷ و نسخه نظامی این موتور با نام وسپا T.A.P 1956 اشاره کرد.

در گجت نیوز بخوانید: