هوش مصنوعی مولد گلکسی S24

خدمات ابری هوش مصنوعی مولد با همکاری سامسونگ و گوگل کلود به سری گلکسی S24 آمد

طی همکاری شرکت سامسونگ و گوگل کلود (Google Cloud)، خدمات ابری هوش مصنوعی مولد به گوشی های سری گلکسی S24 سامسونگ آمد.

امشب رویداد گلکسی آنپکد 2024 در شهر سن‌خوزه کالیفرنیا آمریکا برگزار شد و پس از مدت‌ها انتظار، شاهد رونمایی رسمی از گوشی های جذاب و قدرتمند سری Galaxy S24 سامسونگ بودیم. در کنار معرفی رسمی گلکسی اس 24، گلکسی اس 24 پلاس و گلکسی اس 24 اولترا، در این رویداد خبر همکاری شرکت سامسونگ با گوگل کلود رسما اعلام شد. بر این اساس شرکت سامسونگ الکترونیکس طی همکاری چند ساله با Google Cloud، خدمات ابری هوش مصنوعی مولد گوگل را به گوشی های سری گلکسی اس 24 آورده است.

هوش مصنوعی مولد گوگل در سری گلکسی S24 سامسونگ

طبق این خبر، سامسونگ نخستین شریک گوگل Cloud محسوب می‌شود که هوش مصنوعی Gemini Pro و Imagen 2 را بر بستر پلتفرم Vertex AI و از طریق فضای ابری به دستگاه‌های هوشمند خود می‌آورد. جانگ هیون یون، مدیر کل دفتر نرم افزار بخش تجربه موبایل سامسونگ (MX) در این رابطه گفت:

مدت‌هاست که سامسونگ و گوگل ارزش‌های نهادینه شده خود در خصوص ضرورت ایجاد فناوری‌های مفیدتر و در دسترس‌تر برای تمام کاربران را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. باعث خوشحالی است که سری گوشی های گلکسی S24 سامسونگ به‌عنوان نخستین گوشی های هوشمند مجهز به Gemini Pro و Imagen 2 روی Vertex AI محسوب می‌شوند. تیم‌های گوگل کلود و سامسونگ بعد از ماه‌ها آزمایش دقیق و ارزیابی رقابتی با همکاری یکدیگر قصد دارند بهترین تجربه هوش مصنوعی مبتنی بر مدل زبانی جمنای گوگل را در دستگاه‌های گلکسی سامسونگ ارائه دهند.

بنابراین سامسونگ اولین شریک گوگل Cloud است که هوش مصنوعی جمنای پرو را روی Vertex AI در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مدل زبانی Gemini از ابتدا برای چند وجهی بودن ساخته شده و قادر است تعمیم پیدا کند و به‌طور یکپارچه به درک و ترکیب اشکال مختلف اطلاعات از جمله متن، کد، تصویر و ویدیو بپردازد. سری گوشی های گلکسی S24 در شروع به قابلیت خلاصه‌نویسی در اپلیکیشن‌های داخلی مثل Notes، ضبط صدا و صفحه کلید سامسونگ مجهز شده‌اند. جمنای پرو روی پلتفرم Vertex AI ویژگی‌های حیاتی گوگل کلود از جمله امنیت، ایمنی، حریم خصوصی و انطباق با داده‌ها را به کاربران سامسونگ هدیه می‌دهد.

هوش مصنوعی مولد گلکسی S24

علاوه بر این، کاربران سری گلکسی اس 24 سامسونگ این امکان را خواهند داشت که به‌طور مستقیم از پیشرفته‌ترین فناوری تبدیل متن به تصویر Imagen 2 گوگل تاکنون که توسط دیپ مایند گوگل (Google DeepMind) ارائه می‌شود، برخوردار شوند. سامسونگ با بهره‌گیری از Imagen 2 روی پلتفرم Vertex AI می‌تواند قابلیت‌های ویرایش تصویر را به‌شکلی ایمن و بدون واسطه به کاربران خود ارائه دهد. شما می‌توانید این ویژگی‌ها را در بخش Generative Edit در اپلیکیشن گالری سری گلکسی اس 24 پیدا کنید.

سامسونگ به‌عنوان بخشی از این همکاری، از نخستین مشتریانی محسوب می‌شود که مدل هوش مصنوعی جمنای اولترا (Gemini Ultra) به‌عنوان توانمندترین و بزرگترین مدل گوگل برای کارهای بسیار پیچیده را مورد آزمایش قرار می‌دهد. گوشی های سری گلکسی S24 سامسونگ به مدل هوش مصنوعی Gemini Nano به‌عنوان یک مدل زبانی بزرگ (LLM) و بخشی از سیستم عامل اندروید 14 مجهز شده‌اند. جمنای نانو بهترین و کارآمدترین مدل هوش مصنوعی Gemini برای پردازش و ارائه قابلیت‌های داخل دستگاهی (on-device) به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل گوگل کلود، یعنی توماس کوریان در خصوص همکاری با شرکت سامسونگ اظهار کرد ما در گوگل، مانند سامسونگ بر این باوریم که هوش مصنوعی مولد می‌تواند فرصت فوق‌العاده‌ای برای ایجاد تجربیات موبایلی معنادار ایجاد کند و موجب بهبود و تقویت ارتباط و تعامل بین میلیون‌ها کاربر شود. توسعه‌دهندگان سامسونگ با کمک Gemini قادر هستند از زیرساخت‌های سطح بالا، عملکرد پیشرفته و انعطاف‌پذیری گوگل Cloud بهره ببرند. این امکانات برجسته به سامسونگ کمک می‌کند تا برنامه‌های کاربردی، ایمن، قابل اعتماد و جذاب مبتنی بر هوش مصنوعی مولد را روی دستگاه‌های هوشمند خود ارائه دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*