نگاهی به سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا - Galaxy S24 Ultra

نگاه نزدیک به گلکسی S24 اولترا؛ این شما و این پرچمدار جدید سامسونگ

سامسونگ بالاخره گلکسی اس 24 اولترا – Galaxy S24 Ultra را معرفی کرد. در ادامه نگاهی به این گوشی پرچمدار اندرویدی جدید سامسونگ خواهیم داشت.

سامسونگ بالاخره طی رویداد Unpacked 2024 از سری پرچمدار جدید خود گلکسی S24 پرده‌برداری کرد که به رسم سال‌های اخیر اولترا بالارده‌ترین نسخه آن خواهد بود. نسخه‌های گلکسی S24 از جمله اولترا هرچند از لحاظ طراحی کماکان به فرمول چند سال گذشته سامسونگ پایبند مانده‌اند، با بهبودهایی در زمینه دوربین و همچنین قابلیت‌های تازه مبتنی بر هوش مصنوعی همراه هستند. در واقع با توجه به تبلیغات سامسونگ به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی جزو ویژگی‌های کلیدی سری S در سال جاری است. در ادامه نگاهی نزدیک‌تر به گلکسی S24 اولترا خواهیم داشت.

نگاهی به گلکسی S24 اولترا سامسونگ

نگاهی به سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا - Galaxy S24 Ultra

بررسی‌های اولیه اس 24 اولترا نشان می‌دهند که این گوشی به دلیل برخی از بهبودهایی که آن را کامل‌تر کرده‌اند، توانایی پشت سر گذاشتن همه رقبای اندرویدی در سال 2024 را دارد.

سامسونگ با اعمال تغییراتی سعی داشته است جلوه تازه‌ای به پرچمدار خود ببخشد. اس 24 اولترا اولین گوشی پرچمدار سامسونگ به حساب می‌آید که فریم تیتانیومی دارد و به همین خاطر، در دست گرفتن آن تجربه متفاوتی نسبت به نسخه‌های قبلی است. در همان حال، این محصول کماکان همان گلسی اولترای قابل انتظار با طراحی باکسی و فرم شبیه به سری از رده خارج شده نوت است.

نگاهی به سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا - Galaxy S24 Ultra

سطوح صاف‌تر محصول جدید سامسونگ، به‌خصوص نمایشگر آن همچنین جای توجه دارند و باعث شده‌اند این گوشی هرچه ظریف‌تر به نظر برسد. این گوشی حتی با 232 کیلوگرم وزن، از نسخه قبلی سبک‌تر است و توزیع وزن بهتر از قبل هم کمک می‌کند کاربر راحت‌تر آن را در دست بگیرد. ضمن این، یکی دیگر از المان‌هایی که بدنه اس 24 اولترا را ظریف‌تر کرده، فریم باریک‌تر آن است.

گوشی Galaxy S24 Ultra از یک نمایشگر 6.8 اینچی داینامیک امولد 2x بهره می‌برد که تصاویر را با رزولوشن کیو اچ‌دی پلاس (3120 در 1440)، نرخ تازه‌سازی متغیر 1 تا 120 هرتز و حداکثر روشنایی 2600 نیت به نمایش می‌گذارد. دید این نمایشگر در محیط بیرون بهبود پیدا کرده و به دلیل روشنایی بالای صفحه نمایش، کاربر حتی در معرض نور مستقیم آفتاب می‌تواند به راحتی صفحه را مشاهده کند. محافظ گوریلا گلس آرمور هم وظیفه محافظت از این نمایشگر را بر عهده دارد که جای هیچ نگرانی بابت صدمه به آن در استفاده روزمره باقی نمی‌گذارد.

نگاهی به سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا - Galaxy S24 Ultra

نسخه‌های استاندارد و پلاس گلکسی S24 سامسونگ در بیشتر بازارها با چیپست اگزینوس 2400 در دسترس قرار می‌گیرند، ولی اولترا به‌طور انحصاری در همه نقاط با چیپست اسنپدراگون عرضه می‌شود. این گوشی پرچمدار توان پردازشی خود را از نسخه اورکلاک شده چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 شرکت کوالکام تامین می‌کند و همچنین به 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی مجهز است.

این چیپست کوالکام برای قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اس 24 اولترا به کمک آن می‌آید. سامسونگ محفظه بخار 1.9 برابر بزرگ‌تر هم برای سیستم خنک‌کننده این موبایل در نظر گرفته است و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، ساخته جدید سامسونگ حتی تحت فشار شدید بیش از حد مورد انتظار داغ نمی‌شود؛ موضوعی که نشان از بهبود عملکرد سیستم خنک‌کننده دارد.

نگاهی به Galaxy S24 Ultra

پس از این‌ها نوبت به دوربین‌های گلکسی S24 اولترا می‌رسد. این موبایل سامسونگ از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی بهبود یافته، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری در پنل پشتی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در قسمت جلو برخوردار است. علاوه بر این‌ها یک سنسور تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری به گوشی اضافه شده که حتی امکان گرفتن تصاویر پرتره و ضبط ویدیو با رزولوشن 8K حین زوم 5 برابری را فراهم می‌کند.

پرچمدار تازه سامسونگ بر پایه سیستم عامل اندروید 14 و One UI 6.1، جدیدترین نسخه رابط کاربری این شرکت کار می‌کند. وجه دیگر نرم‌افزار این گوشی هم همان‌طور که اشاره شد، هوش مصنوعی است. از جمله قابلیت‌های هوش مصنوعی آن می‌توان به ترجمه همزمان دو طرفه گفتگوها، رونویسی و خلاصه‌سازی هوشمند متون اشاره کرد.

نگاهی به Galaxy S24 Ultra

سامسونگ در پشتیبانی از گلکسی اس 24 اولترا هم سنگ تمام می‌گذارد. این غول فناوری کره‌ای اعلام کرده است که تا 7 سال برای این گوشی آپدیت اندروید و همچنین آپدیت امنیتی منتشر می‌کند؛ یعنی اگر امروز اس 24 اولترا را بخرید، تا پس از سال 2030 کماکان می‌توانید گوشی خود را به‌روز نگه دارید.

در نهایت لازم به ذکر است که سامسونگ گلکسی S24 اولترا با قیمت 1299 دلار در 31 ژانویه (11 بهمن) به عرضه خواهد رسید. شما کاربران گجت نیوز می‌توانید نظر خود درباره این موبایل پرچمدار را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*