گلکسی اس 24 ضد آب

آیا گلکسی اس 24 ضد آب است؟

با رونمایی از سری گوشی های گلکسی اس 24 – Galaxy S24 سامسونگ یک سوال مهم در ذهن کاربران شکل گرفته است. آیا این گوشی‌ها ضد آب هستند؟

سرانجام نخستین سری از پرچمداران واقعی سال 2024 امشب توسط سامسونگ رونمایی شدند. سری گوشی‌های گلکسی S24 سامسونگ، طبق اطلاع‌رسانی قبلی، امروز در رویداد آنپکد این کمپانی به‌طور رسمی معرفی شده و تمام مشخصات فنی و اطلاعاتشان در اختیار علاقندان قرار گرفت.

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که علاقمندان به پرچمداران سامسونگ از خود می‌پرسند، بحث دوام این گوشی‌هاست؛ چرا که قرار است هزینه‌ای سنگین را برای خرید این گوشی‌ها متقبل شویم.‌ به همین جهت لازم است مطمئن باشیم که می‌توان در کاربری‌های روزمره روی این گوشی‌ها حساب کرد!

آیا سری گوشی های گلکسی اس 24 ضد آب هستند؟

سری Galaxy S24

سری گوشی‌های Galaxy S24 موفق به کسب استاندارد IP68 شده‌اند. بنابراین هر سه گوشی گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا از کهکشانی‌های امسال مقاومت بسیار خوبی در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت خواهند داشت. این مساله البته به معنای آن نیست که قرار است کهکشانی‌های جدید سامسونگ به‌طور کامل در برابر این موارد مقاوم باشند؛ بلکه استانداردها و اعداد و ارقامی در این میان وجود دارد که میزان مقاومت آن‌ها را مشخص می‌کند.

به‌طور کلی، استاندارد IP68 به معنای مقاومت گوشی های سری گلکسی اس 24 در برابر نفوذ آب و خاک به‌صورت زیر است:

  • غرق شدن کامل در آب برای مدتی مشخص و تا عمقی مشخص.
  • مقاومت کامل در برابر نفوذ گرد و غبار برای مدت زمان 8 ساعت.

به این ترتیب میزان مقاومت سری گلکسی اس 24 در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار کاملا قابل قبول و هم‌تراز دیگر پرچمداران شناخته شده بازار است. با این وجود یک نکته مهم در خصوص تست‌های انجام شده روی این گوشی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید: تمامی تست‌های انجام شده روی مقاومت سری Galaxy S24 با آب شیرین انجام شده است. آب دریا اما دربرگیرنده مواد مختلفی است که بعضا می‌توانند به دستگاه آسیب رسانده یا مقاومت آن را کاهش دهند. بنابراین هرگز هوس انداختن گوشی خود در آب دریا را نکنید!

اگر گوشی Galaxy S24 من در آب دریا یا استخر افتاد چکار کنم؟

گلکسی اس 24 ضد آب

اگر گوشی‌تان در آب دریا، اقیانوس یا استخر بیفتد، لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • گوشی خود را خیلی سریع از آب خارج کنید.
  • در صورت امکان دستگاه را خاموش کنید.
  • آن را با دقت با آب شیرین بشویید.
  • اجازه دهید گوشی به‌طور کامل خشک شود.
  • پس از خشک شدن دستگاه آن را مجددا روشن کنید.

در گجت نیوز بخوانید:

برگ برنده سامسونگ در برابر اپل: آپدیت ۷ ساله!

به این ترتیب با وجود این که سری گوشی های گلکسی اس 24 کاملا ضد آب و ضد گرد و غبار نیستند، اما مقاومت قابل قبولی در این خصوص داشته و می‌توانند شما را در امور روزمره به‌طور کامل همراهی کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*