پشتیبانی 7 ساله گلکسی اس 24

آیا پشتیبانی 7 ساله شامل گوشی های قبل از گلکسی اس 24 هم می‌شود؟

سامسونگ در مراسم رونمایی از سری گلکسی اس 24 – Galaxy S24 اعلام کرد که این گوشی ها تا 7 سال پشتیبانی نرم افزاری را دریافت خواهند کرد. اما آیا گوشی های قدیمی این شرکت هم شامل آپدیت 7 ساله می‌شوند؟

یکی از جذاب‌ترین اتفاقات روی داده در مراسم آنپکد ساعاتی پیش سامسونگ، تایید خبر دریافت پشتیبانی 7 ساله توسط سری گوشی های گلکسی اس 24 این کمپانی است. به این ترتیب کاربران پرچمداران سال 2024 سامسونگ می‌توانند علاوه بر دریافت هفت نسخه اصلی بعدی اندروید، تا هفت سال نیز تمامی آپدیت‌های رابط کاربری وان یو آی و بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت کنند.

گوشی Galaxy S24

این رویداد البته با توجه به شایعات پیرامون سری Galaxy S24 کاملا قابل انتظار بود. با این وجود خبر بد برای کاربران گوشی های قبل از گلکسی S24 آن است که پشتیبانی 7 ساله احتمالا صرفا مخصوص این گوشی بوده و روی دستگاه‌های قدیمی‌تر قابل دریافت نخواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:

مشخصات فنی گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ

مشخصات فنی گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس سامسونگ

پشتیبانی 7 ساله فقط مخصوص سری گلکسی اس 24 خواهد بود!

عدم دریافت پشتیبانی هفت ساله توسط گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ البته رویداد چندان غیرقابل انتظاری نیست! درست است که گوگل توانست همین میزان پشتیبانی نرم افزاری را برای گوشی‌های جدید پیکسل و تبلت‌های با این برند تضمین کند؛ اما طبیعتا سامسونگ به‌ دلیل تعدد مدل‌هایی از سری «گلکسی» که به فروش می‌رساند، تمایل چندانی به انجام چنین کاری نخواهد داشت. از سوی دیگر، سامسونگ همچنین وابستگی بسیار بیشتری به فروش سخت افزاری دستگاه‌هایش دارد تا گوگل! به همین دلیل طبیعی است که دستگاه‌های قدیمی‌تر این کمپانی در چرخه هفت ساله پشتیبانی نرم افزاری آن قرار نداشته باشند!

پشتیبانی 7 ساله گلکسی اس 24

البته کاملا می‌توان انتظار داشت که در آینده سامسونگ سیاست خود در قبال پرچمداران قدیمی‌ترش را تغییر دهد. با این وجود، در حال حاضر می‌توان انتظار پشتیبانی چهار ساله نرم افزاری و امنیتی از تمامی پرچمداران سامسونگ قبل از سال 2024 را داشت. بر این اساس، صاحبان گوشی‌های گلکسی اس 23، اس 23 پلاس، اس 23 اولترا، اس 23 اف ای، گلکسی زد فولد 5، زد فلیپ 5 و گلکسی تب اس 9 می‌توانند انتظار عرضه آپدیت One UI 6.1 را در ماه‌های آتی داشته باشند؛ هرچند که برخی قابلیت‌های جدید این رابط کاربری به‌طور اختصاصی توسط کاربران سری Galaxy S24 قابل استفاده خواهند بود!