مالیات کارت به کارت

از این پس، کارت به کارت هم مالیات دارد

با توجه به جدیدترین قوانین تعیین شده و به‌منظور جلوگیری از فرار مالیاتی، از این پس قرار است انتقال وجه به‌صورت کارت به کارت هم مشمول مالیات شود.

در یک رویکرد با قانون‌گذاری تعیین شده، ارائه دهندگان خدمات به مردم باید حساب تجاری و شخصی خود را از یک دیگر تفکیک کنند، در غیر این صورت مشمول مالیات می‌شوند.

به طور عادی هنگامی که مصرف‌کنندگان به ارائه دهندگان خدمات، فروشندگان کالا یا به‌طور کامل‌تر هر فعالیتی که دارای حساب تجاری است، در سطح بازار مراجعه می‌کنند، با پرداخت هزینه، کالا یا خدمات خود را دریافت می‌کنند. دارندگان حساب تجاری مجبورند بخشی از درآمد خود را به‌عنوان مالیات وارده بر کسب و کار به دولت پرداخت کنند.

همین موضوع سبب شده تا برخی فروشندگان برای فرار مالیاتی، از مصرف‌کنندگان بخواهند که وجه مورد نظر را به حساب آنها انتقال دهند و از دستگاه کارتخوان استفاده نکنند. این موضوع سبب ابلاغیه‌ای از سوی سازمان مالیات کشور در خصوص فعالیت‌های تجاری شده که در آن بیان شده، واریزی‌های کارت به کارت به حساب تجاری مبنای محاسبه مالیات نیست و سازمان امور مالیاتی تمامی واریزی‌ها به حساب‌های تجاری را به‌عنوان فروش تلقی می‌کند.

مالیات کارت به کارت

این موضوع سبب می‌شود تا دارندگان کارت‌‍‌های تجاری علاوه بر تفکیک کارت تجاری و شخصی خود از یکدیگر، دیگر نتوانند از پرداخت مالیات فرار کنند.

با توجه به قوانین و مقررات وضع شده، کلیه وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از طریق تمامی درگاه‌ها نظیر کارتخوان، کارت به کارت، سانتا، پایا و… به‌عنوان فروش تلقی شده و مشمول مالیات می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برای جلوگیری از فرار مالیات کارت به کارت، اعلام کرد که حساب‌های بانکی غیر تجاری کاسبان نیز به‌طور مداوم پایش می‌شوند و چنانچه مبالغی بابت فعالیت‌های تجاری به آن‌ها واریز شود، به‌عنوان درآمد کتمان شده تلقی شده و مشمول مالیات و جرائم متعلقه خواهد شد.