بهترین شهرهای جهان

بهترین شهرهای جهان در سال 2023 از نظر کیفیت زندگی

در این مطلب قصد داریم تا با نگاهی به جهان اطراف، بهترین شهرهای جهان از نظر کیفیت زندگی در سال ۲۰۲۳ را نام ببریم.

با پیشرفت علم، تکنولوژی و گسترش زندگی ماشینی، اما هنوز شاخص‌های مهمی برای داشتن یک زندگی با کیفیت وجود دارند. این شاخص‌ها اکثرا به حقوق طبیعی و پایه انسان برمی‌گردد. عواملی مانند گسترش بهداشت و خدمات درمانی، امید به زندگی، شاد بودن، سیستم آموزشی و درآمد متعادل و عادلانه بسیار مهم است. اما مستقیماً عواملی که بر اقتصاد جهان تأثیر می‌گذارند، تأثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی دارند.

بهترین شهرهای جهان از نظر کیفیت زندگی

بهترین شهرهای جهان

نحوه محاسبه کیفیت زندگی در این مطلب با استفاده از داده‌ها و آمار جهانی و با در نظر گرفتن شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا به‌عنوان شهر پایه صورت گرفته است. این رتبه‌بندی شامل ۲۴۱ شهر از سرتاسر جهان و از ۵ قاره است. داده‌های آماری کسب شده بر اساس تحقیقات بین‌المللی، همکاری با شرکت‌های بزرگ چند ملیتی و با در نظر گرفتن شرایط زندگی بر اساس استانداردهای مهم و ضروری برای زیستن در بالاترین سطح به‌همراه جذب مشاغل و استعدادهای بین‌المللی توسط شهرها به‌دست آمده است.

این داده‌ها از ماه سپتامبر تا نوامبر ۲۰۲۳ تجزیه و تحلیل شده‌اند و در نهایت در ادامه و به ترتیب به ۵۰ شهر اول جهان از این حیث اشاره می‌کنیم:

  1. وین در اتریش
  2. زوریخ در سوئیس
  3. اوکلند در نیوزیلند
  4. کپنهاگ در دانمارک
  5. ژنو در سوئیس
  6. فرانکفورت در آلمان
  7. مونیخ در آلمان
  8. ونکوور در کانادا
  9. سیدنی در استرالیا
  10. دوسلدورف در آلمان
  11. لاهه در هلند
  12. ولینگتون در نیوزیلند
  13. برن در سوئیس
  14. بازل در سوئیس
  15. آمستردام در هلند
  16. لوکزامبورگ در لوکزامبورگ
  17. تورنتو در کانادا
  18. برلین در آلمان
  19. اتاوا در کانادا
  20. مونترال در کانادا
  21. ملبورن در استرالیا
  22. پرت در استرالیا
  23. کلگری در کانادا
  24. اسلو در نروژ
  25. هامبورگ در آلمان
  26. استکهلم در سوئد
  27. اشتوتگارت در آلمان
  28. کانبرا در استرالیا
  29. سنگاپور در سنگاپور
  30. آدلاید در استرالیا
  31. نورنبرگ در آلمان
  32. پاریس در فرانسه
  33. تولوز در فرانسه
  34. هلسینکی در فنلاند
  35. بریزبن در استرالیا
  36. بروکسل در بلژیک
  37. سان‌فرانسیسکو در ایالات متحده آمریکا
  38. لیون در فرانسه
  39. لیسبون در پرتقال
  40. نیوریورک در ایالات متحده آمریکا
  41. بوستون در ایالات متحده آمریکا
  42. هونولولو در ایالات متحده آمریکا
  43. دوبلین در ایرلند
  44. میلان در ایتالیا
  45. لندن در انگلستان
  46. مادرید در اسپانیا
  47. یوکوهاما در ژاپن
  48. بارسلونا در اسپانیا
  49. آبردین انگلستان
  50. توکیو در ژاپن

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۰ شهر برتر در زمینه ارائه کیفیت بالای زندگی شامل ۷ شهر در اروپای غربی، ۲ شهر در حاشیه اقیانوس آرام و یک شهر از آمریکای شمالی هستند.

در گجت نیوز بخوانید:

بهترین و بدترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۳

بهترین شهرهای جهان

علاوه بر وین و زوریخ که در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند، در منطقه اقیانوس آرام نیز شهر اوکلند نیوزیلند با ارائه کیفیت استثنایی برای شهروندان خود مدعی مقام سوم است. این شهر با ارائه استانداردهای بالای زندگی، مراقبت‌های بهداشتی قوی و صحنه فرهنگی برجسته و پویا، ارزش بسیار زیادی برای شهروندان خود قائل است. کپنهاگ به‌عنوان پایتخت دانمارک نیز جایگاه چهارم این رده‌بندی را کسب کرده است. این شهر با گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری و تأکید بر ایجاد فضاهای سبز، سیستم‌های بهداشتی و آموزش عالی، کیفیت بالایی از زندگی را ارائه می‌دهد. چندین شهر آلمان نیز در این رتبه‌بندی برجسته هستند. فرانکفورت، مونیخ و دوسلدورف به‌ترتیب در رتبه‌های ششم، هفتم و دهم قرار می‌گیرند.

ذکر مجدد این نکته ضروری است که در این رده‌بندی، عوامل مختلفی مانند ثبات سیاسی، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، آموزش، زیرساخت‌ها و محیط‌‌‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین امنیت شغلی دخیل و ضروری هستند.

بهترین شهرهای جهان

همچنین رتبه ۵۱ تا ۱۰۰ رده بندی بهترین شهرهای جهان از این حیث به ترتیب متعلق به شهرهای: ادینبورگ انگلستان، سیاتل آمریکا، پورتلند آمریکا، گلاسگو انگلستان، پورتو پرتغال، پیتسبورگ آمریکا، واشنگتن آمریکا، اوزاکا ژاپن، لایپزیک آلمان، بیرمنگام انگلستان، رم ایتالیا، هیوستون تگزاس، ناگویا ژاپن، میناپولیس آمریکا، شیکاگو آمریکا، فیلادلفیا آمریکا، میامی آمریکا، بلفاست انگلستان، آتلانتا آمریکا، لس آنجلس آمریکا، پراگ جمهوری چک، کلیولند آمریکا، دالاس آمریکا، سن لوییس آمریکا، گوادلوپ فرانسه، دیترویت آمریکا، هنگ کنگ در هنگ کنگ(چین)، لیوبلیانا اسلوونی، دبی امارات متحده عربی، بوداپست مجارستان، سئول کره جنوبی، تایپه تایوان، براتیسلاوا اسلواکی، ابوظبی امارات متحده عربی، ورشو لهستان، کوالالامپور مالزی، ویلنیوس لیتوانی، پورت لوئیس موریس، مونده ویدئو اروگوئه، لیماسول قبرس، تالین استونی، پورتوریکو سان خوان، ریگا لتونی، آتن یونان، تایچانگ تایوان، بوسان کره جنوبی، زاگرب کرواسی، ویکتوریا سیشل، کراکوف لهستان و بوینس آیرس آرژانتین است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*