بی ام و سری ۵ مخصوص بازار چین

بی ام و سری 5 مخصوص بازار چین یک سدان لوکس تمام‌عیار است

مدل‌های جدید بی ام و سری 5 با پیشرانه بنزینی و الکتریکی به‌زودی راهی بازار چین می‌شوند. در ادامه شاهد مشخصات سدان BMW Series 5 جدید باشید.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو خارجی، بی ام و اخیراً مدل جدید سری 5 و i5 برای بازار چین را معرفی کرد که ارتقا از لحاظ طراحی، فناوری و عملکرد را به دنبال دارد. سری 5 جدید مجموعاً شامل 10 نسخه می‌شود که 6 مورد و 4 مورد از آن‌ها به ترتیب به سری 5 بنزین‌سوز و سری 5 الکتریکی یعنی i5 تعلق دارند و هر کدام گروه مشخصی از رانندگان چینی را پوشش می‌دهند.

سری 5 مخصوص بازار چین را شرکت مشترک بی ام و بریلیانس داخل این کشور مونتاژ می‌کند. شرکت مشترک یا جوینت ونچر بی ام و و بریلیانس که سال 2003 تاسیس شد، در آغاز راه اقدام به مونتاژ سری 3 و سری 5 کرد و حالا دو کارخانه به‌صورت فعال دارد که ظرفیت تولید برنامه ریزی شده برای آن به 650 هزار دستگاه می‌رسد. سری 3 (به‌همراه i3)، سری 5 (به‌همراه i5)، iX1 ،X1 ،iX3 ،X3 و X5L خودروهایی هستند که بریلیانس-بی ام و در چین مونتاژ و تولید می‌کند.

معرفی بی او م سری 5 بازار چین

طراحی نمای بیرونی Series 5 جدید

نمای جلو بی ام و سری ۵ مخصوص بازار چین

در نمای جلو سری 5 جلوپنجره کلیوی بی ام و، چراغ‌های تهاجمی نسبتاً کشیده و دی‌لایت‌های بومرنگ‌شکل خودنمایی می‌کنند. تصاویر واقعی نسخه LW (نسخه با فاصله محوری بیشتر) هم منتشر شده است که بدنه این سدان لوکس با حالت کشیده‌تر آن را به نمایش می‌گذارند؛ گزینه‌ای برای کسانی که علاقه‌مندند خودرویشان حداقل کمی به لیموزین‌های لوکس شباهت داشته باشد. المان‌های کرومی که زرق و برق به خودرو می‌بخشند و نشان براق «5» هم ویژگی‌های دیگر این نسخه‌اند.

نمای عقب بی ام و سری ۵ مخصوص بازار چین

در نمای عقب شیب ستون C تا صندوق عقب، چراغ‌های جدا از همِ عریض و تریم کرومی در سپر به چشم می‌آیند. نهایتاً جای اشاره دارد که این سدان آلمانی 5175 میلی‌متر طول، 1900 میلی‌متر عرض و 1520 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن به 3105 میلی‌متر می‌رسد.

کابین BMW سری 5 چینی

کابین بی ام و سری ۵ مخصوص بازار چین

همان‌طور که از محصولات امروزی بی ام و انتظار می‌رود، داخل کابین سری 5 دو نمایشگر به هم پیوسته با قالب مستطیلی قرار گرفته‌اند. نمایشگر مرکزیِ متعلق به سیستم اطلاعات و سرگرمی، 14.9 اینچی است و پشت فرمان هم صفحه آمپر تمام دیجیتال 12.3 اینچی جا دارد؛ فرمانی که با قسمت پایین تخت در دسته فرمان‌های دی‌کات قرار می‌گیرد. المان‌های کریستالی هم جزو المان‌هایی‌اند که در سدان‌های لوکس کنونی BMW پیدا می‌شوند و همچنین اینجا در سری 5 به کار رفته‌اند تا جلوه‌ای لوکس‌تر به فضای داخلی ببخشند.

کابین بی ام و سری ۵ مخصوص بازار چین

حتی برای سرنشیان عقب نسخه LW سری 5 تدارکاتی ویژه دیده شده. در ردیف عقب یک نمایشگر شناور با نسبت تصویر 32:9 قرار گرفته است که با دسترسی به اینترنت، برنامه AppGallery هواوی و پلتفرم‌هایی مثل iQiyi وسیله سرگرمی سرنشینان در یک سفر طولانی خسته‌کننده را مهیا می‌کند.

مشخصات فنی بی ام و سری 5 تولید چین

نمای جلو BMW 5 Series

سری 5 بنزینی در نسخه‌های زیر عرضه می‌شود:

  • 525Li با پکیچ لوکس
  • 525Li با پکیچ اسپرت M
  • 530Li با پکیچ لوکس M
  • 530Li با پکیچ اسپرت M
  • 530Li نسخه انحصاری با پکیج لوکس
  • 530Li نسخه انحصاری با پکیج اسپرت M

این سدان لوکس در چین با دو موتور عرضه می‌شود؛ یک نمونه پایه 2 لیتری 212 اسب بخاری (برای 525Li) و یک نمونه 2 لیتری دیگر با خروجی 287 اسب بخار (برای نسخه‌های بالارده‌تر 530Li). همه این نسخه‌ها برای انتقال نیرو محرکه از گیربکس اتوماتیک 8 سرعته بهره می‌برند.

در طرف دیگر، بی ام و سری 5 الکتریکی بازار چین از 4 نسخه زیر برخوردار است:

  • i5 eDrive35L با پکیج لوکس
  • i5 eDrive35L با پکیچ اسپرت M
  • i5 eDrive35L نسخه انحصاری با پکیج لوکس
  • i5 eDrive35L نسخه انحصاری با پکیج لوکس

i5 یا همان سری 5 الکتریکی با اتکا به یک موتور الکتریکی در محور عقب می‌تواند حداکثر 250 کیلووات برابر با 335 اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین ارزیابی‌های صورت گرفته بر اساس استاندارد CLTC نشان می‌دهند که این خودرو توانایی طی کردن مسافت 567 کیلومتر با یک بار شارژ را دارد.

تاریخ عرضه سری 5 مدل جدید

بی ام و برنامه دارد در 25 ژانویه (5 بهمن) مدل جدید سری 5 و i5 برای بازار چین را عرضه کند. این خودروساز آلمانی این خودرو را در تاریخ دیرتری روانه بازار اروپا و ایالات متحده خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*