صاحب خودرو

اگر تمام حقوق خود را پس انداز کنیم، بعد از چند سال صاحب خودرو می‌شویم؟

طی سال‌های گذشته قدرت خرید مردم کاهش و قیمت خودروها نیز به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که اگر تمام حقوق خود را پس انداز کنیم، بعد از چند سال صاحب خودرو می‌شویم؟

بررسی‌ها نشان می‌دهند که کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت خودرو باعث شده تا زمان انتظار خرید خودروی اول از سال 1397 تا به امروز به بیش از 2 برابر افزایش یابد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به این پرسش پاسخ خواهیم داد که اگر تمام حقوق خود را پس انداز کنیم، بعد از چند سال صاحب خودرو می‌شویم؟

با پس انداز حقوق بعد از چند سال صاحب خودرو می‌شویم؟

 صاحب خودرو

طبق بررسی‌های انجام شده، مردم در سال 1397 به‌طور متوسط با پس‌انداز تمام حقوق خود به‌مدت 53.4 ماه (4.5 سال) می‌توانستند صاحب خودرو صفر کیلومتر داخلی یا مونتاژی شوند؛ اما اکنون زمان انتظار خرید به 113.4 ماه رسیده است. در واقع اگر خودرو اولی‌ها تمام حقوق خود را به مدت 10 سال پس انداز کنند، آن زمان می‌توانند صاحب خودرو شوند.

همچنین از سال 1397 متوسط قیمت خودرو از 75.5 میلیون تومان به 907.5 میلیون تومان افزایش پیدا کرده که از رشد 12 برابری قیمت‌ها حکایت دارد. ضمن این‌که حداقل حقوق طی این بازه زمانی از 1 میلیون و 400 هزار تومان به 8 میلیون تومان رسیده که فقط 5.7 برابر رشد کرده است.

گفتنی است بازار خودرو ایران از سال 1397 تاکنون به‌دلایل مختلفی نظیر توقف واردات و قیمت‌گذاری دستوری با بحران مواجه شده و کماکان این بحران ادامه دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*