قیمت خودرو در ایران

آخرین قیمت خودرو در ایران؛ سونامی جدید گرانی در راه است؟

در چند روز اخیر شاهد بالا رفتن قیمت خودرو در ایران بودیم و اکنون بازار به ثبات نسبی رسیده است؛ اما شاید این ثبات آرامش قبل از طوفان بوده و سونامی جدید گرانی در راه باشد.

قیمت خودرو در بازار ایران، امروز دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ به نسبت اول هفته جاری با افزایش ناشی از نوسانات بازار روبه‌رو بوده است. با توجه به نرخ ۵۲ هزار تومانی دلار و نزدیک شدن به عید نوروز، احتمال افزایش قیمت در این بازار به‌واسطه افزایش تقاضای خرید خودرو وجود خواهد داشت. در این بخش از اخبار خودرو با بررسی بازار همراه ما باشید.

آخرین قیمت خودرو در ایران – 25 دی 1402

با توجه به ابلاغیه جدید هیئت وزیران مبنی بر واردات خودرو و اعطای مجوز، هنوز مشخص نیست که آیا این واردات روی قیمت خودروها در سه ماهه باقی مانده سال جاری تاثیر خواهد گذاشت یا خیر. اما موضوع مهم این است که تا وقتی خودروهای وارداتی جدید در خیابان‌ها تردد نکنند، صحبت در مورد کاهش قیمت خودرو در این آشفته بازار، کمی دور از انتظار خواهد بود.

قیمت خودروهای داخلی

آخرین قیمت خودرو در ایران

قیمت خودروهای داخلی از اول هفته تا به امروز در برخی از مدل‌ها با افزایش ۳ الی ۷ درصدی همراه بوده است. این افزایش قیمت در خودروهای داخلی از ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان متغیر بوده است.

کوییک دنده‌ای S که جزو هاچ‌بک‌های محبوب و اقتصادی سایپا محسوب می‌شود در بازه قیمتی ۴۰۲ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. شاهین G نیز جزو سدان‌های محبوب این کمپانی است و در بازار چند روز اخیر با قیمت حدودی ۶۷۰ میلیون تومان مورد خرید و فروش قرار گرفته است. سمند سورن پلاس از ایران خودرو نیز بازار را با قیمت ۶۷۸ میلیون تومانی سپری می‌کند. پژو پارس TU5 LX با جهش قیمتی به نسبت اول هفته جاری با قیمت حدودی ۷۴۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

خودرو تارا با دنده دستی نیز در بازار تا قیمت ۷۸۰ میلیون مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. خودرو پژو ۲۰۷ پاناروما دنده دستی با افزایش قیمت به مرز ۷۵۰ میلیون رسیده است. سایر خودروهای داخلی نیز از این افزایش قیمت در چند روز اخیر برخوردار بودند.

در گجت نیوز بخوانید:

با تغییر تعرفه‌ها، منتظر افزایش شدید قیمت خودرو در بازار ایران باشید

قیمت خودروهای مونتاژی

آخرین قیمت خودرو در ایران

اوضاع قیمت در بازار خودروهای مونتاژی نیر دست کمی از بازار خودروهای داخلی ندارد و باز هم شاهد افزایش قیمت هستیم. افرایش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی تا ۱۵۰ میلیون تومان نیز پیشروی داشته است.

خودرو آریزو ۵ توربو که جزو سدان‌های اقتصادی مدیران خودرو محسوب می‌شود، با قیمت ۱ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومانی در بازار امروز، دیگر اقتصادی محسوب نمی‌شود. هایما 8S به‌عنوان جدیدترین مونتاژی ایران خودرو از برند هایما با نوسانات قیمتی اخیر با رقم بسیار بالای ۱ میلیارد و ۸۷۲ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

خودرو فردا موتورز T5 نیز با افزایش قیمتی ۱۵۰ میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته، ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی قیمت گذاری شده است. فیدلیتی پرایم نیو در نسخه‌های ۵ و ۷ نفره به‌ترتیب با قیمت‌های ۱ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان و ۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفتند.

خودروهای مونتاژی در محصولات مختلف کمپانی‌های مدیران خودرو، کرمان موتور و باقی شرکت‌ها با افزایش قیمت مشابه همراه بوده‌اند. با توجه به افزایش قیمت بسیار زیاد خودرو در هفته‌های اخیر، پیش‌بینی ادامه این روند یا توقف افزایش قیمت محصولات کار سختی خواهد بود. اما آن‌چیزی که واضح است بی‌توجهی روند بازار به اوضاع معیشتی مردم و مشکلاتی است که با افزایش قیمت بی‌رویه خودرو پیش خواهد آمد و مطمئناً اگر بازار با همین فرمان پیش برود، به‌زودی شاهد افزایش قیمتی به‌مراتب بالاتر و شدیدتر مانند یک سونامی غیر قابل کنترل خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*