لیدا خودرو جدید سایپا بر پایه پلتفرم SP0

لیدا ، نام خودرو جدید سایپا ثبت شد

سایپا مدتی قبل نام و لوگوتایپ لیدا (Lida)، خودرو جدید خود را ثبت کرد؛ محصولی مرموز از این خودروساز که در آینده نزدیک روانه بازار ایران می‌شود.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تابستان گذشته در مصاحبه با یکی از رسانه‌های بلاروسی پس از راه‌اندازی اولین نمایندگی سایپا در این کشور، از عرضه خودرویی جدید با نام لیدا خبر داد. او اعلام کرد که لیدا پس از نسخه هیبرید آریا روانه بازار می‌شود و حتی قرار است با پیشرانه تمام برقی هم در دسترس قرار بگیرد؛ البته در آن زمان گمانه‌زنی می‌شد که وی صرفاً برای تبلیغات چنین ادعایی کرده باشد و تا به اینجا این خودرو داخل کشور به نمایش گذاشته نشده است. با وجود این، آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که سایپا اخیراً نام و لوگوتایپ لیدا را به‌صورت رسمی ثبت کرد.

ثبت نام لیدا (Lida)، خودرو جدید معرفی نشده سایپا

خودرو جدید مینی اس یو وی سایپا بر پایه پلتفرم SP0

مهر گذشته سایپا اقدام به ثبت رسمی نام و لوگوتایپ لیدا (Lida) کرد که نشان می‌دهد این خودروساز داخلی برای عرضه محصولی جدید به بازار تحت این نام برنامه دارد. باید اشاره کرد که به گفته منابع خارجی، نام لیدا در اساطیر شرق زمین آمده و به معنای دختر خورشید است.

به نظر می‌رسد این خودرو بر پایه پلتفرم جدید SP0 سایپا توسعه پیدا کرده؛ همان پلتفرمی که طی نمایشگاه تحول صنعت خودرو سال گذشته دو خودرو هاچ و بک و اس یو وی ساخته شده بر اساس آن به نمایش گذاشته شدند. SP0 پلتفرمی کاملاً جدید است که با پلتفرم محصولات دیگر گروه خودروسازی سایپا از جمله شاهین و آریا تفاوت دارد.

بنا به شنیده‌های اخیر، سایپا لیدا که احتمالاً در نسخه‌های بنزینی و تمام برقی روانه بازار خواهد شد، در مقطع کنونی به چین فرستاده شده است تا پروسه اصلاحات فنی و طراحی را پشت سر بگذارد. مدیرعامل سایپا هم طی مصاحبه خود با رسانه بلاروسی مدعی شده بود این خودرو تا انتهای سال 2024 (تا دی ماه 1403) روانه بازار خواهد شد.

بیشتر از این جزئیات قابل اتکایی از لیدا در دسترس نیست و باید کماکان منتظر ماند و دید که سایپا چه زمانی بالاخره این خودرو جدید خود را معرفی خواهد کرد. در آخر پیش‌بینی شما کاربران گجت نیوز از لیدا، خودرو جدید احتمالی سایپا چیست؟