واردات خودروهای سواری برقی نو

مجلس مجوز واردات خودروهای سواری برقی نو و کارکرده را صادر کرد

مجوز واردات خودروهای سواری برقی نو و کارکرده توسط مجلس صادر شد. طبق این مصوبه، واردات انواع خودروهای سواری الکتریکی صفر کیلومتر و دست دوم در سال 1403 مجاز خواهد بود.

صبح روز سه شنبه 3 بهمن 1402 نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه 1403 کل کشور را مورد بررسی قرار دادند و طی آن بخش درآمدی بند الحاقی 1 تبصره 9 لایحه بودجه را تصویب کردند که طبق آن مجوز واردات خودروهای سورای برقی نو و کارکرده در سال 1403 نیز صادر شد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز جزئیات واردات خودروهای سورای الکتریکی و دست دوم را بررسی خواهیم کرد.

جزئیات واردات خودروهای سواری برقی نو و کارکرده

طبق این مصوبه نمایندگان مجلس، واردات انواع خودروهای سواری نو و کارکرده با عمر کمتر از 5 سال برقی و هیبرید به داخل کشور در راستای اجرای ماده (9) قانون هوای پاک و با هدف کاهش آلایندگی شهرها طی سال 1403 مجاز خواهد بود. همچنین حقوق ورودی خودروی برقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرها در سال 1403 معادل 0.5 درصد و برای سایر متقاضان 4 درصد و همچنین حقوق ورودی خودروهای تمام برقی-بنزینی (هیبریدی) نیز 15 درصد تعیین شده است.

ضمن این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به‌ازای سرمایه‌گذاری در گسترش حمل و نقل عمومی برقی، توسعه زیرساخت‌های آن، انتقال فناوری و افزایش داخلی‌سازی خودروهای برقی-بنزینی (هیبریدی) اجازه دارد در پرداخت حقوق ورودی واردات این خودروها و قطعات منفصله آنها تخفیف در نظر بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*