ویدیو مسابقه درگ نسل های فورد GT

ویدیو درگ نسل‌های فورد GT، تحول حیرت‌انگیز صنعت خودرو طی سال‌ها را نشان می‌دهد

ویدیو مسابقه درگ نسل‌های فورد GT رقابت جذاب سه خودرو اسپرت نمادین آمریکایی و همچنین سیر تحول جی تی طی حدود 20 سال را به نمایش می‌گذارد.

وقتی صحبت از خودروهای سوپر اسپرت عملکردمحور با شتاب و خروجی فک‌برانداز در میان باشد، همیشه خودروسازان ایتالیایی مثل فراری حرف اول را می‌زنند. با این حال، خودروساز بزرگ آمریکایی فورد هم با ساخت GT اثر خود را در این عرصه به جا گذاشته. این خودرو فورد نه تنها یکی از ساخته‌های عملکردمحور نامدار تاریخ صنعت خودرو آمریکا است، بلکه بین نمادین‌ترین خودروهای ساخته شده تاکنون جا می‌گیرد. حالا کانال یوتیوب Carwow که درگ‌های آن شناخته‌شده‌اند، اخیراً درگی را بین نسل‌های فورد GT ترتیب داده است؛ ویدیویی که به بهانه آن می‌توان نگاهی به سیر تحول این خودرو تا به اینجا داشت.

مسابقه درگ سه نسل فورد GT

در این ویدیو هر سه نسل فورد جی تی کنار هم قرار داده شده‌اند. در اینجا نسخه شهری Mk III نسل اول جی تی (جی تی 40) خودنمایی می‌کند که احتمال دارد حتی اگر پیگیر سفت و سخت دنیای خودرو نباشید، شکل و شمایل آن برایتان آشنا به نظر برسد. این نسخه که به درگ آورده شده، یک موتور 4.7 لیتری V8 دارد. موتور ذکور می‌تواند 306 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن گشتاور تولید کند، در حالی که وزن خودرو فقط 1230 کیلوگرم است.

در کنار این، فورد جی تی مدل 2005 حضور دارد. این نسخه که به مناسبت 100 سالگی تاسیس فورد معرفی شده بود، در طراحی خود به اولین نسخه ساخته شده ادای احترام می‌کرد. یک پیشرانه 5.4 لیتری V8 سوپرشارژ با قدرت 550 اسب بخار و گشتاور 678 نیوتن متر این خودرو 1520 کیلوگرمی را به حرکت در می‌آورد.

نهایتاً مهره سوم این درگ، مدل 2017 فورد GT است؛ نسخه‌ای که به‌خاطر استفاده از موتور V6 توئین توربو به‌جای همان 8 سیلندر همیشگی، شاید باب میل خیلی از طرفداران پر و پا قرص آن نبوده باشد. البته اعداد و ارقام عملکرد این ماشین اسپرت آمریکایی از عملکرد هیجان‌انگیز آن حکایت می‌کنند؛ در واقع موتور آن توانایی تولید قدرت 647 اسب بخار و گشتاور 746 نیوتن متر را دارد. در همین حال، این نسخه دارای 1485 کیلوگرم وزن با احتساب تجهیزات و انواع مواد مایع مورد نیاز برای حرکت خودرو است.

در این مسابقه درگ مدل 2005 نسل اولی فورد GT در همان ابتدای کار از رقابت عقب می‌ماند و مدل 2017 یکه‌تاز همه را پشت سر می‌گذارد. البته به‌جز محدودیت خروجی نسخه نسل اولی، به دلیل اهمیت آن به‌عنوان یک خودرو کلکسیونی سعی شده است فشار مضاعف به آن وارد نشود. در این بین مدل 2005 تلاش می‌کند تا حداقل کمی به جی تی 2017 نزدیک شود، ولی جدیدترین نسل جی تی به هیچ وجه چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد. در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره درگ نسل‌های فورد GT چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*