وان پلاس 12R

وان پلاس 12R در قامت یک پرچمدار پرقدرت با قیمت زیر ۵۰۰ دلار، حریف می‌طلبد

گوشی بسیار جذاب وان پلاس 12R با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها، دوربین و نمایشگر رده پرچمداران فقط ۵۰۰ دلار قیمتش است که از این حیث آن را بی‌رقیب می‌کند.

وان پلاس چندی پیش از گوشی جدید OnePlus Ace 3 در چین رونمایی کرد. در حالی که این دیوایس از مشخصات فنی جدید و خیلی رده بالایی برخوردار نبود، اما عملکرد فنی خوبی را از خودش ثبت کرده است. وان پلاس می‌گوید با همین فرمول موفق و تمرکز روی بهترین عملکرد ممکن، نسخه گلوبال آن گوشی به‌نام وان پلاس 12R را راهی بازارهای جهانی کرده است.

وان پلاس 12R

این گوشی از نظر مشخصات فنی مشابه مدل Ace 3 است، اما تفاوت‌های ناچیزی بین آن‌ها وجود دارد. از همه مهم‌تر اینکه یک گوشی با چنین عملکرد فوق‌العاده‌ای که قیمت ۵۰۰ دلاری داشته باشد، در بازارهای جهانی وجود ندارد. در ادامه می‌توانید با امکانات و مشخصات فنی گوشی وان پلاس ۱۲ آر بیشتر آشنا شوید.

پرقدرت و خوش قیمت مثل وان پلاس 12R

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این گوشی، سخت افزار بهینه شده‌ای است که دارد. در زیر قاب این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام به‌کار رفته است. وان پلاس می‌گوید تیم توسعه این شرکت تنظیماتی را روی این تراشه اعمال کرده تا بتواند بهترین عملکرد فنی ممکن را به‌دست بیاورد. این یعنی وان پلاس ۱۲ آر عملکرد بهتری از تمام گوشی‌هایی خواهد داشت که به چیپست نسل گذشته کوالکام مجهز هستند. CPU این تراشه ۳۵ درصد و GPU آن نیز ۲۵ درصد سریع‌تر از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ هستند.

وان پلاس 12R

۱۶ گیگابایت رم پرسرعت LPDDR5X نیز این تراشه را همراهی می‌کند که خیلی بیشتر از ظرفیت مورد نیاز برای اجرای بازی‌ها و وظایف سنگین است. در بخش حافظه نیز سازنده چینی حداکثر ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با سرعت UFS 4.0 را در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

خنک‌کنندگی فوق‌العاده برای ارائه عملکردی پایدار

وان پلاس در بخش خنک‌سازی این گوشی هم تلاش زیادی کرده است تا وان پلاس 12R را با یکی از بهترین سیستم‌های خنک‌کننده صنعت موبایل راهی بازار کند. این سیستم که شرکت چینی نامش را “Cryo-Velocity” گذاشته، از دو محفظه بخار بهره می‌برد. یکی از آن‌ها کوچک‌تر از دیگری است و مسئولیت جذب مستقیم گرما از اجزای مهمی مثل چیپست روی سیستم را بر عهده دارد.

خنک‌کننده بزرگ‌تر هم گرما را از دیگر اجزای کوچک‌تر جذب خواهد کرد و خیلی سریع آن را به بیرون هدایت می‌کند. سیستم خنک‌کننده به‌کار رفته روی این گوشی ۷۶ درصد بزرگ‌تر از وان پلاس 11R است. به‌طور دقیق‌تر ۹۱۴۰ میلی‌متر مربع مساحت دارد.

سیستم خنک‌کننده وان پلاس 12R

علاوه بر این، ساختار خنک‌کنندگی محفظه‌ها نیز روی این گوشی بهبود یافته است. بازطراحی این ساختار به گردش روان هوای خنک در زیر قاب کمک می‌کند و هدایت حرارتی بیش از 170W/mK را فراهم خواهد کرد.

نرم افزار بهینه‌شده در وان پلاس 12R

نه تنها سخت‌افزار، بلکه نرم افزار این گوشی هم از بهینه‌سازی بی‌نصیب نبوده است. برجسته‌ترین ویژگی نرم افزاری گوشی جدید وان پلاس، موتور “Trinity Engine” آن است که اطمینان حاصل می‌کند CPU ،RAM و ROM عملکرد مناسبی را ارائه می‌کنند.

فناوری‌های نرم افزاری جذاب دیگری هم روی این محصول به‌کار رفته است. به‌طور مثال می‌توان به “HyperBoost” اشاره کرد که اطمینان می‌دهد نرخ فریم روان و سریعی هنگام اجرای بازی‌ها ارائه می‌شود. “HyperRender” نیز روشنایی و نور پس زمینه را هنگام بازی کردن مدیریت می‌کند.

بزرگ‌ترین باتری در تاریخ عرضه گوشی‌های وان پلاس

گوشی وان پلاس 12R از یک باتری غول پیکر ۵،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد که 100mAh بزرگ‌تر از گوشی پرچمدار وان پلاس ۱۲ است، در حالی که از نظر فیزیکی در همان ابعاد طراحی شده است. بنابراین استفاده از باتری بزرگ‌تر تأثیری روی ضخامت گوشی نداشته است. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب باتری گوشی وان پلاس، پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع ۱۰۰ وات SuperVOOC است. این به کاربر اجازه می‌دهد تنها در عرض ۲۶ دقیقه گوشی خودش را از ۰ به ۱۰۰ درصد برساند. هرچند مثل بسیاری از دیگر گوشی‌های چینی، خبری از فناوری شارژ بی‌سیم در آن نیست.

خنک‌کنندگی وان پلاس 12R

وان پلاس برای آنکه از عمر طولانی باتری محصولش مطمئن شود، از یک فناوری به‌نام “Battery Health Engine” استفاده کرده که با کمک چیپست SuperVOOC S می‌تواند اطمینان پیدا کند ظرفیت باتری حتی تحت فشار بار سنگین نیز به‌سرعت کاهش پیدا نخواهد کرد. وان پلاس می‌گوید ظرفیت این باتری حداقل تا بعد از ۱،۶۰۰ چرخه شارژ تغییری نخواهد کرد.

نمایشگر رده پرچمدار

گوشی OnePlus 12R در قسمت جلو به یک نمایشگر پیشرفته مجهز است. این یک پنل LTPO 4.0 مجهز به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی است که به‌لطف ویژگی رفرش ریت داینامیک هوشمند، بسته به کاری که انجام می‌دهید بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند. این نه تنها باعث صرفه‌جویی در عمر باتری می‌شود، بلکه تجربه استفاده از نمایشگر را هم روان‌تر می‌کند.

طراحی و نمایشگر وان پلاس 12R

علاوه بر این، نمایشگر گوشی می‌تواند به‌لطف شدت روشنایی ۴۵۰۰ نیت، بسیار روشن‌تر از اکثر گوشی‌های گران قیمت بازار باشد. همچنین شما با وضوح 1.5K، تجربه بصری فوق‌العاده‌ای را از آن دریافت خواهید کرد و می‌توانید از محتوای دالبی ویژن، رنگ ۱۰ بیتی و +HDR10 نیز لذت ببرید.

دوربین‌ها و قیمت

دوربین‌هایی که سازنده چینی در پشت قاب گوشی وان پلاس 12R استفاده کرده هم در رده پرچمداران است. این شامل یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به‌نام IMX890 می‌شود که دو سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو آن را همراهی می‌کنند. در جلو هم یک دوربین سلفی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی حضور دارد. تغییرات نرم افزاری زیادی در بخش دوربین این گوشی ایجاد شده تا بتواند عکس‌هایی با جزئیات غنی را ثبت کند.

دوربین‌های وان پلاس 12R

در نهایت باید به رنگ‌بندی خاکستری (Iron Gray) و آبی (Cool Blue) گوشی جدید وان پلاس اشاره کرد. نسخه پایه این محصول با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی فقط ۵۰۰ دلار قیمتش است. در حالی که برای خرید نسخه توانمندتر آن با ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی باید ۸۰۰ دلار بپردازید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*