قابلیت ایردراپ در واتساپ

منتظر قابلیت ایردراپ در واتساپ باشید؛ انتقال فایل بین اندروید و آیفون آسان می‌شود!

به‌زودی قابلیت ایردراپ (AirDrop) به پیام‌رسان واتساپ اضافه خواهد شد تا کاربران اندروید و آیفون بتوانند به‌راحتی از انتقال فایل لذت ببرند.

یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد آیفون که اندروید هیچ‌وقت نتوانسته با آن رقابت کند، AirDrop است. ایردراپ همچنین یکی از ویژگی‌هایی است که وقتی چند نفر با دیوایس‌های اپل می‌خواهند برای هم فایل ارسال کنند، اگر شما اندرویدی باشید، مثل بیگانگان به‌شما نگاه می‌کنند. اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین آیفون‌ها و کامپیوترهای مک از طریق ایردراپ بسیار آسان است. این بهترین روشی است که شما می‌توانید برای انتقال عکس و ویدیو برای دوستانتان از آن استفاده کنید.

ایردراپ آیفون

گوگل در نمایشگاه CES 2024 اعلام کرد که فرآیند انتقال فایل در اندروید را هم آسان‌تر از گذشته خواهد کرد. آن‌ها قابلیتی به‌نام Nearby Share برای رقابت با ایردراپ داشتند و حالا نام آن به “Quick Share” تغییر کرده است. در واقع گوگل با کمک سامسونگ این قابلیت را توسعه داده تا با هم به جنگ آیفون‌های اپل بروند. بنابراین شما می‌توانید برای انتقال فایل روی اندروید، مثل ایردراپ آیفون از قابلیت Quick Share استفاده کنید.

Quick Share اندروید

همه این‌ها نشان می‌دهد که چیزی در اینجا کم است: یک قابلیت چند پلتفرمی که بین اندروید و آیفون کار کند. به‌همین خاطر هم خیلی هیجان‌زده می‌شویم وقتی می‌شنویم شرکتی مثل متا در حال کار روی قابلیت مشابهی با ایردراپ برای پیام‌رسان واتساپ است. از آنجایی که واتساپ با بیش از ۲ میلیارد کاربر، محبوب‌ترین پیام‌رسان جهان محسوب می‌شود و با توجه به اینکه امکان ارتباط چند پلتفرمی بین اندروید و آیفون را نیز فراهم می‌کند، می‌تواند از این ارتباط برای انتقال فایل سریع بین گوشی‌های دو پلتفرم نیز استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

آموزش ساخت کانال واتساپ در اندروید، آی او اس و دسکتاپ

واتساپ با قابلیت ایردراپ، در مسیر محبوبیت بیشتر

بسیاری از کاربران از پیام رسان واتساپ برای ارسال پیام‌های کاری و شخصی استفاده می‌کنند. حتی بسیاری از کاربران آیفون‌ها باوجود دسترسی به پلتفرم iMessage خود اپل، ترجیح می‌دهند از واتساپ استفاده کنند. در حال حاضر انتقال فایل در واتساپ فارغ از پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید، بر بستر اتصال اینترنت انجام می‌شود. اما هیچوقت اینترنت گزینه خوبی برای انتقال فایل‌های حجیم نبوده است. قابلیتی مثل ایردراپ که بتواند دو پلتفرم اندروید و iOS را به هم متصل کند و اجازه دهد به‌صورت آفلاین برای هم فایل ارسال کنند، چیزیست که جای خالی آن حس می‌شود.

اگر گزارشی که WABetaInfo منتشر کرده واقعیت پیدا کند، پیام‌رسان واتساپ در حال کار روی قابلیت AirDrop است. ظاهرا این ویژگی در حال حاضر به‌صورت آزمایشی برای پلتفرم اندروید منتشر شده و به‌زودی متا می‌خواهد آن را به iOS نیز ببرد تا به یک قابلیت چند پلتفرمی تبدیل شود.

قابلیت ایردراپ در واتساپ

نحوه کار با قابلیت AirDrop واتساپ

ایردراپ روی این پیام‌رسان دقیقا مشابه آن چیزیست که روی آیفون‌ها کار می‌کند. شما می‌توانید فایل‌های حجیم خود را برای مخاطبانتان که در نزدیکی شما هستند، به‌صورت آفلاین ارسال کنید. تصاویر بالا نشان می‌دهد که هر دو طرف انتقال باید پیام‌رسان واتساپ را اجرا کنند تا بتوانند از این ویژگی استفاده کنند. این ویژگی همچنین از شماره تلفن فرستنده برای ارسال فایل به کسانی که جزو مخاطبانش نیستند نیز محافظت می‌کند. داده‌ها نیز به‌صورت رمزگذاری شده و در شرایط امن انتقال پیدا می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*