حافظه Samsung 990 EVO SSD

حافظه Samsung 990 EVO SSD با عملکرد و سرعت خیره‌کننده از راه رسید

حافظه Samsung 990 EVO SSD با ۴۳ درصد عملکرد بهتر نسبت به مدل ۹۷۰ از راه رسید. این درایو اس اس دی، سرعت سیستم شما را فوق‌العاده خواهد کرد.

سامسونگ از حافظه جدید Samsung 990 EVO SSD خودش رونمایی کرد. یک درایو جامد پیشرفته است که نسبت به نسل قبلی خود، مدل Samsung 970 EVO پیشرفت چشمگیری داشته است. این مدل جدید در مقایسه با نسل قبلی ۴۳ درصد عملکرد بهتری را ارائه می‌کند و هدف آن افزایش تجربه کاربری در فعالیت‌های مختلف محاسباتی از جمله گیمینگ، کار حرفه‌ای، ویرایش ویدیو/عکس و غیره است.

مشخصات فنی حافظه Samsung 990 EVO SSD

حافظه Samsung 990 EVO SSD

حافظه SSD سامسونگ از هر دو استاندارد PCIe 4.0 x4 و PCIe 5.0 x2 پشتیبانی می‌کند که آن را با اینترفیس‌های فعلی و آینده سازگار خواهد کرد. فرم فکتور آن از نوع M.2 2280 است و حافظه فلش V-NAND TLC آن به عملکرد خوبش کمک می‌کند. این SSD می‌تواند سرعت خواندن و نوشتن متوالی تا ۵۰۰۰ مگابایت بر ثانیه و ۴۲۰۰ مگابایت بر ثانیه را ارائه کند که فوق‌العاده چشمگیر است. همچنین سرعت خواندن/نوشتن تصادفی 700k/800k IOPS را نیز ارائه می‌کند. این قابلیت‌ها بارگذاری سریع و دسترسی سریع به فایل‌های حجیم را تضمین می‌کنند و تجربه محاسباتی کلی سیستم را هم به‌طور قابل توجهی بهبود می‌بخشند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید حافظه SSD برای کامپیوتر و لپ تاپ

اس اس دی سامسونگ برای تأمین امنیت کاربران به سیستم رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AEC مجهز شده است. علاوه بر این یک چیپ کنترلر توسعه یافته توسط سامسونگ به‌نام S4LY022 نیز در اینجا به‌کار رفته که نه تنها توان این حافظه را نسبت به نسل قبلی ۷۰ درصد افزایش دهد، بلکه به افزایش عمر باتری کامپیوتر نیز کمک می‌کند. همچنین از یک قابلیت جدید آماده به کار (Standby) پشتیبانی می‌کند که می‌تواند برای نمایش نوتیفیکیشن‌های کم مصرف مورد استفاده قرار بگیرد.

حافظه Samsung 990 EVO SSD

همه این‌ها نشان می‌دهد حافظه Samsung 990 EVO SSD ایده‌آل کسانی است نسبت به مصرف باتری در لپ تاپ خود حساس هستند و به شارژدهی طولانی نیاز دارند. یک راهکار حرارتی بهینه که در این درایو SSD به‌کار رفته نیز می‌تواند دمای عملیات بهینه را برای مدت طولانی حفظ کند تا عملکرد دستگاه ثابت بماند.

قیمت SSD جدید سامسونگ

این محصول در دو نسخه ۱ و ۲ ترابایتی عرضه خواهد شد. اولی ۱۲۵ دلار و دومی ۲۱۰ دلار قیمت خواهد داشت. در کنار این حافظه، سامسونگ مجموعه نرم‌افزاری جامعی را با نام “Samsung Magician” برای انتقال داده، نظارت روی سلامت درایو و بروزرسانی‌های سیستمی به‌موقع ارائه می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*