پولدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴

پولدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴ را بشناسید

در آخرین روزهای ژانویه ۲۰۲۴، فهرست پولدارترین شهرهای جهان در سال نو میلادی منتشر شد. یک شهر از ژاپن، توانسته بالاتر از سایر شهرها بایستد.

در حالی که آخرین روزهای اولین ماه سال ۲۰۲۴ را سپری می‌کنیم، چشم‌انداز جهانی از نظر ثروت و رفاه در حال تحول است. در همین راستا شهرهایی که نماد موفقیت اقتصادی هستند و معیارهای تجارت، امور مالی و صنعت را تعیین می‌کنند، به‌مرور آشکار می‌شوند. تا اینجای سال، برخی از شهرهای جهان از تولید ناخاصل داخلی و ویژگی‌های اقتصادی منحصربه‌فردی برخوردار بوده‌اند.

خیابان‌های پر رفت‌و‌آمد توکیو و دورنمای شهری زیبای نیویورک، نمادهای پر رونق اقتصادی امسال هستند که در حوزه‌های مالی، ثروت فردی، فعالیت‌های اقتصادی و نوآوری نسبت به دیگر شهرها پیشرو بوده‌اند.

پولدارترین شهرهای جهان در ۲۰۲۴

این مقاله به بررسی مواردی خواهد پرداخت که باعث شده این مناطق، پولدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴ لقب بگیرند.

پولدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴

شهرکشورتولید ناخالص داخلی (GDP)
توکیوژاپن۱.۵۲ تریلیون دلار
نیویورک سیتیآمریکا۱.۲۱ تریلیون دلار
لس آنجلسآمریکا۷۸۹.۷ میلیارد دلار
سئولکره جنوبی۷۷۹.۳ میلیارد دلار
لندنبریتانیا۷۳۱.۲ میلیارد دلار
پاریسفرانسه۶۶۹.۲ میلیارد دلار
اوساکاژاپن۶۵۴.۸ میلیارد دلار
شیکاگوآمریکا۵۲۴.۶ میلیارد دلار
مسکوروسیه۵۲۹.۱ میلیارد دلار
شانگهایچین۵۱۶.۵ میلیارد دلار

تولید ناخالص داخلی (GDP) چیست؟

تولید ناخالص داخلی یا GDP، یک معیار اقتصادی جهانی است که مجموع ارزش تمام کالاها و خدمات تولید شده در یک منطقه جغرافیایی خاص مثل یک شهر را نشان می‌دهد. این شاخص، نشان‌دهنده سلامت و قدرت اقتصادی شهرهای لیست بالا است. به‌طور مثال از میزان تولید تا خدمات در یک شهر اندازه‌گیری شده است. این معیار در واقع امتیاز کاملی از فعالیت‌های اقتصادی و ظرفیت این شهرها را بیان می‌کند. به‌همین‌خاطر هم معمولا برای سنجش پولدارترین شهرهای جهان، تولید ناخالص داخلی آن‌ها اندازه‌گیری می‌شود.

ژاپن، ثروتمندترین شهر جهان با تولید ناخالص داخلی ۱.۵۲ تریلیون دلاری

توکیو، پایتخت پر هرج و مرج ژاپن با تولید ناخالص داخلی ۱.۵۲ تریلیون دلاری در بالاترین رتبه شهرهای ثروتمند جهان ایستاده است. این GDP می‌تواند گواهی بر قدرت اقتصادی توکیو و ترکیبی از معادلات و نوآوری آن‌ها باشد. عمده‌ترین دلایل موفقیت توکیو، بخش فناوری بسیار قدرتمند و پایگاه صنایع تولیدی و مالی قوی هستند. این شهر توانمندی بسیار خوبی در یکپارچه‌سازی فناوری‌های پیشرفته با میراث فرهنگ غنی خود داشته است که همین باعث شده توکیو به یک شهر موفق اقتصادی مدرن تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به هرم شهر اسرارآمیز 10 هزار ساله ژاپن که زیر آب مدفون شده است

پولدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴

نیویورک سیتی که همیشه به‌عنوان پایتخت مالی جهان شناخته می‌شود، تولید ناخالص داخلی ۱.۲۱ تریلیون دلاری داشته است. وال استریت، مرکز مالی جهان در این شهر مستقر است. علاوه بر این در بسیاری از صنایع، رسانه‌ها و فناوری‌ها نیز در جهان جلوتر از سایر شهرها قرار دارد. حضور مقر سازمان ملل متحد در این شهر نیز باعث اهمیت بخشیدن به آن شده و آن را به بازیگر نقش اصلی در صحنه‌های بین‌المللی تبدیل می‌کند.

لس آنجلس، دیگر شهر آمریکایی که به شهری پر زرق و برق مشهور است نیز، عمده‌ترین درآمد خودش را از صنعت سرگرمی به‌دست میاورد. این شهر با تولید ناخالص داخلی ۷۸۹.۷ میلیارد دلاری، اقتصاد بسیار متنوعی دارد. از ستارگان درخشان هالیوود گرفته تا حوزه‌های دیگری مثل فناوری، مد و امور مالی همگی نقش باعث اقتصاد چندوجهی آن شده‌اند.

شهرهایی که در فهرست پولدارترین شهرهای جهان سال ۲۰۲۴ منتشر شده‌اند فقط یک منطقه جغرافیایی ساده نیستند، بلکه کانون پیشرفت مالی، فناوری و فرهنگ نیز محسوب می‌شوند. آن‌ها کلکسیونی از نوآوری‌ها و اقتصاد متنوع را روایت می‌کنند که مجموع‌شان، ثروت جهانی را شکل می‌دهد. رشد این کلان‌شهرها می‌تواند به رونق اقتصاد در دنیای مدرن نیز کمک کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*