برنامه رایگان اندرویدی

10 برنامه رایگان که هر کاربر اندرویدی باید نصب کرده باشد

برخی اپلیکیشن های اندرویدی بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای قابلیت‌هایی بسیار کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در اینجا به معرفی تعدادی از این برنامه های رایگان اندرویدی می‌پردازیم که نصب آن‌ها روی هر دستگاهی ضروری است.

اگر امتحانات ریاضی دوره دبیرستان یا دانشگاه را به یاد داشته باشید حتما به خاطر دارید که در آن‌ها استفاده از ماشین حساب‌های ساده هم ممنوع بود! امروز اما شرایط بسیار متفاوت از آن سال‌هاست؛ به‌طوری که در جیب هرکس یک گوشی هوشمند قرار دارد که از نخستین ابرکامپیوترهای دنیا هم قدرتمندتر است! احتمالا شما هم مانند بسیاری افراد دیگر، بخش زیادی از وقت خود را پای شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانید. در این صورت توصیه می‌کنیم حتما این متن را تا انتها مطالعه کنید؛ چراکه در آن به معرفی تعدادی از بهترین برنامه های رایگان اندرویدی می‌پردازیم که هر کاربر این سیستم عامل باید روی گوشی خود نصب کند.

بهترین برنامه های رایگان اندرویدی که باید روی گوشی خود نصب کنید

در این لیست برای هر فردی یک اپلیکیشن وجود خواهد داشت! بنابراین فارغ از اینکه شما حسابدار یک بانک هستید یا کوهنورد و حتی یک زن خانه دار می‌توانید اپلیکیشن مناسب خود را از این لیست پیدا کنید. همچنین برخی از برنامه‌های حاضر در این لیست، نسخه پریمیومی هم دارند که نیازمند پرداخت هزینه برای خرید است. با این وجود نسخه پایه تمامی این اپلیکیشن‌ها رایگان بوده و اکثر کاربری‌های نسخه پریمیوم را هم ارائه می‌کند.

Windy.app Windy Weather Map

اپلیکیشن windy

اپلیکیشن Windy.app Windy Weather Map کامل‌ترین برنامه موجود در فروشگاه گوگل پلی برای چک کردن وضعیت آب و هواست. بر خلاف بسیاری  سرویس‌های دیگر که پیش بینی حدودی از وضعیت آب و هوا و بارش منطقه جغرافیایی شما ارائه می‌کنند، Windy.app آمار بسیار دقیقی از وضعیت آب و هوا را در اختیار کاربران قرار داده و جزئیات کاملی را پیش روی‌تان قرار خواهد داد. به‌طور دقیق شما می‌توانید بر اساس نواحی رنگی نشان داده شده در نقشه این اپلیکیشن از احتمال بارش باران در منطقه خود باخبر شوید و حتی متوجه شوید که باید انتظار چه میزان بارندگی را داشته باشید!

علاوه بر این، به کمک این اپلیکیشن همچنین می‌توانید پیش‌بینی وضعیت دقیق آب و هوا و بارش برای 9 روز آینده را نیز در اختیار داشته باشید. این مساله برای افرادی که قصد برنامه‌ریزی برای سفر طی چند روز آینده را دارند بسیار مفید است.

در گجت نیوز بخوانید:

۱۰ اپلیکیشن اندرویدی ناشناخته اما کاربردی که بهتر است امتحانشان کنید

اپلیکیشن Windy.app همان‌طور که از اسمش پیداست همچنین سرعت و جهت بارش باد در هر زمانی ظرف نه روز آینده را نیز مشخص می‌کند. بعلاوه، دمای لحظه‌ای و میزان اشعه ماوراء بنفش محیط نیز از دیگر اطلاعات خروجی این اپلیکیشن است. به این ترتیب اگر کوهنورد، دوچرخه‌سوار یا طبیعت‌دوست هستید، Windy.app اپلیکیشنی ضروری و حیاتی برای شماست. بخش اعظمی از این اپلیکیشن رایگان است. با این حال با خرید نسخه Pro این اپلیکیشن می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص جریان‌های هوایی و سنجه‌های پیشرفته‌تر آب و هوایی محیط زندگی‌تان به دست آورید.

دانلود اپلیکیشن Windy.app Windy Weather Map از فروشگاه گوگل پلی

CapCut

برنامه رایگان اندرویدی

امروزه کاربران شبکه‌های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری به تماشای محتوای چندرسانه‌ای می‌پردازند. در گذشته برای این که بتوانید در میان یوتیوبرها و استریمرهای شبکه‌های مختلف حرفی برای گفتن داشته باشید، می‌بایست به برخی اصول طراحی گرافیکی یا استفاده از نرم افزار افتر افکت مسلط می‌بودید. با این وجود CapCut تمامی این نیازها را از بین برد و با استفاده از قابلیت‌های منحصربفرد و پریمیومی که به‌طور رایگان در اختیار ویراستاران ویدیو قرار می‌داد، قادر بود هر کسی را به یک تولیدکننده حرفه‌ای محتوا تبدیل کند! محیط و کاربری این اپلیکیشن فوق‌العاده خلاقانه طراحی شده و قابلیت‌هایی مثل تعقیب سوژه، امکان پوشاندن یک بخش خاص، تغییر سرعت یا قفل کردن در نقطه‌ای خاص از ویدیو از جمله ویژگی‌هایی هستند که در سایر اپلیکیشن‌ها باید بابت آن‌ها هزینه بپردازیم؛ اما در CapCut به‌طور رایگان در اختیارمان قرار دارند.

حدودا چهار سال از انتشار اپلیکیشن CapCut می‌گذرد و در این زمان قابلیت‌های این اپلیکیشن روز به روز در حال گسترده‌تر شدن است. این اپلیکیشن قالب‌های پیش‌فرض مختلفی را به شما پیشنهاد داده و حتی بسته به محتوایی که از دوربین یا گالری گوشی خود آپلود می‌کنید قادر است پیشنهاداتی را به شما ارائه کند. از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به امکان زیرنویس کردن متون، بزرگنمایی سه‌بعدی، قابلیت تغییر یا حذف رنگ‌هایی خاص از ویدیو (Chroma Key) و دیگر موارد اشاره کرد که آن را به یکی از برترین ابزارهای ویرایش ویدیو تبدیل کرده و بالاتر از تمامی شبکه‌های اجتماعی شناخته شده دنیا قرار می‌دهد. علاوه بر این شما می‌توانید سایر تولیدکنندگان محتوای فعال در CapCut را نیز در این برنامه دنبال کنید. این اپلیکیشن همچنین قادر است ویدیوهای خروجی با حداکثر رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را در فرمت mp4 به کاربران ارائه دهد.

به‌طور کلی اپلیکیشن CapCut یکی از بهترین برنامه های رایگان اندرویدی و از جمله پردانلودترین اپلیکیشن‌های فروشگاه گوگل پلی است که نصب آن را به همه کاربران اندروید توصیه می‌کنیم.

دانلود اپلیکیشن CapCut از فروشگاه گوگل پلی

Samsung Food: Meal Planning

اپلیکیشن Samsung Food

امروزه بسیاری از ما ناچاریم در مقایسه با گذشته زمان‌های بسیار بیشتری را کار کنیم و به همین جهت وقت کمتری برای غذا درست کردن در اختیار داریم. از سوی دیگر غذاهای آماده رستوران‌ها یا فروشگاه‌ها هم به‌حدی مواد مضر یا نگهدارنده دارد که بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم هرگز سراغ آن‌ها نرویم! در چنین شرایطی رعایت کردن رژیم تغذیه‌ای مناسب سخت‌تر از همیشه شده است. خوشبختانه اپلیکیشن Samsung Food: Meal Planning برای پر کردن این خلاء عرضه شده و تمام آن چه یک آشپز خانگی برای پخت یک غذای سریع و سالم به آن‌ها نیاز دارد را در اختیارش قرار می‌دهد!

این اپلیکیشن بیش از 160 هزار دستور غذایی مختلف در بیش از هشت زبان را به کاربران ارائه داده و امکان جستجو در میان آن‌ها بر اساس ترکیبات به کار رفته، میزان کالری یا برخی فیلترهای دیگر را نیز فراهم می‌کند. علاوه بر این، هوش مصنوعی نیز حضور پررنگی در این اپلیکیشن دارد؛ به‌طوری که می‌توانید برخی اجزای یک دستور پخت خاص که دوستشان ندارید را به کمک هوش مصنوعی از غذا حذف کرده یا با ترکیبات دیگری جایگزین کنید!

دیگر قابلیت این اپلیکیشن جذاب سامسونگ امکان تعریف کردن برنامه غذایی هفتگی با استفاده از قابلیت Meal Planner و سپس تهیه لیست خرید برای طبخ این غذاهاست! در صورتی که از هریک از لوازم خانگی سامسونگ استفاده می‌کنید، می‌توانید دستگاه مربوطه را با اپلیکیشن ادغام کنید تا پخت و پز، نگهداری و سرو غذا برایتان آسان‌تر شود. در پایان همچنین پس از پخت غذا می‌توانید به کمک اپلیکیشن، دستور پخت و تصاویر غذای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و دستور غذاهای سایر آشپزها که ممکن است در هیچ جای دیگری پیدا نشوند را نیز مشاهده نمایید.

دانلود اپلیکیشن Samsung Food: Meal Planning از فروشگاه گوگل پلی

Bitwarden

برنامه رایگان اندرویدی

تا کنون چند بار به خاطر فراموش کردن یکی از رمزهای عبور خود ناچار به طی کردن مراحل طولانی و حوصله‌سربر ریست کردن پسورد شده‌اید؟ این البته ساده‌ترین عواقب فراموش کردن پسورد است؛ چرا که اگر رمز عبور حساب بانکی یا اپلیکیشن‌های اقتصادی خود را گم کنید فرآیند بازیابی پسورد بسیار پیچیده‌تر شده و احتمالا نیازمند مراجعه حضوری شما به شعبه بانک یا موسسه اقتصادی خواهد بود. بر اساس همین سختی‌های ناشی از فراموشی رمز، کاربران اندروید سرانجام متوجه شدند که به یک سرویس قدرتمند برای ساخت رمزهای عبور پیچیده و به خاطر سپاری آن‌ها نیاز دارند. Bitwarden همین کار را برای شما انجام داده و محلی برای نگهداری امن از تمامی رمزهای عبور شما خواهد بود.

بر خلاف بسیاری اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور در اندروید که اکثر قابلیت‌های خود را در نسخه پریمیوم به کاربران ارائه کرده و در نسخه رایگان عملکرد محدودی دارند، بخش اعظمی از قابلیت‌های Bitwarden رایگان بوده و نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارد. این اپلیکیشن در واقع سرویسی متن‌باز به شمار می‌رود که امکان ذخیره‌سازی بی‌نهایت نام کاربری و رمز عبور را به کاربران داده و حتی قابلیت اشتراک‌گذاری آن‌ها بین پلتفرم‌های مختلف را نیز در اختیارشان قرار می‌دهد.

اطلاعات Bitwarden به‌طور کامل رمزگذاری می‌شوند. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید داده‌های شما همواره در محلی امن نگهداری شده‌اند. از سوی دیگر Bitwarden تا به امروز تنها اپلیکیشن رایگان مدیریت رمز عبور است که از قابلیت‌های منحصربفردی چون احراز هویت چندمرحله‌ای، اشتراک‌گذاری داده‌ها، همسان‌سازی با سایر پلتفرم‌ها و امکان ذخیره بی‌نهایت پسورد بهره می‌برد. علاوه بر این، کار کردن با این اپلیکیشن نیز به‌طرزی باورنکردنی ساده است. بر اساس آنچه گفته شد، Bitwarden یکی از بهترین برنامه های رایگان اندرویدی است که باید حتما روی گوشی خود نصب داشته باشید.

دانلود اپلیکیشن Bitwarden از فروشگاه گوگل پلی

Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

Duolingo از آن دسته اپلیکیشن‌هایی‌ست که هر کاربر گوشی موبایل حداقل یک بار نام آن را شنیده است! این اپلیکیشن یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان‌های خارجی است که سال‌ها تحت طراحی و توسعه بوده و اکنون به بلوغ کامل رسیده است. اپلیکیشن Duolingo نخستین برنامه یادگیری زبان‌های خارجی بود که توانست در میان پردانلودترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های فروشگاه گوگل پلی قرار گیرد و از آن زمان با پیشرفت‌های دائمی که داشته یادگیری زبان را برای علاقمندان بسیار ساده کرده است.

Duolingo امکان یادگیری بیش از 37 زبان مختلف را برای انگلیسی زبانان فراهم کرده است. کیفیت زبان‌های آموزش داده شده توسط Duolingo البته برای زبان‌های مختلف متفاوت است. با این وجود به‌طور کلی می‌توان کیفیت آموزش این اپلیکیشن را در سطحی بسیار خوب ارزیابی کرد! این اپلیکیشن بر خلاف بسیاری موارد مشابه کاملا تعاملی طراحی شده و کاربر را به رویارویی با چالش‌های گوناگونی وادار می‌کند که یادگیری مبانی زبان‌های غیرانگلیسی و حتی سطوح پیشرفته آن را نیز بسیار ساده‌تر می‌سازد.

البته نسخه رایگان اپلیکیشن Duolingo با برخی محدودیت‌ها روبروست. به‌عنوان مثال مدت زمان استفاده روزانه از نسخه رایگان محدود بوده و در صورت پاسخ دادن اشتباه به دفعات زیاد موقتا امکان شرکت در کلاس‌های این اپلیکیشن را نخواهید داشت! از سوی دیگر، نسخه پریمیوم این اپلیکیشن، Super Duolingo این محدودیت‌ها را نداشته و می‌توانید در آن هر چند بار که بخواهید به سوالات پاسخ غلط بدهید! از این طریق پیشرفت در نقاط ضعف کاربران سرعت می‌یابد.

دانلود اپلیکیشن Duolingo از فروشگاه گوگل پلی

ZocDoc

برنامه رایگان اندرویدی

ZocDoc نیز یکی دیگر از برنامه های رایگان اندرویدی است که به کاربران این سیستم عامل توصیه می‌شود تحت هر شرایطی روی گوشی خود داشته باشند. این اپلیکیشن به‌طور کلی وظیفه پیدا کردن پزشکان اطراف شما و رزرو نوبت را بر عهدده دارد و این کار را با دقت هرچه تمام‌تر انجام می‌دهد. به این ترتیب زمان بیماری هیچ نیازی نیست که نگران باز یا بسته بودن مطب دکترهای اطرافتان باشید.

پس از دانلود اپلیکیشن و وارد کردن اطلاعات کاربری، ZocDoc تمامی پزشکان موجود در مجاورت کاربر را به او نمایش می‌دهند. علاوه بر این، ساعت‌های کاری هریک از این دکترها و امکان پذیرش یا عدم پذیرش بیمار توسط پزشک نیز از دیگر اطلاعاتی است که ZocDoc در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بعلاوه، کاربران همچنین می‌توانند در این اپلیکیشن به دکتر خود امتیاز داده و نظر خود در خصوص او را بیان کنند. بعلاوه امکان مشاهده نظرات سایرین در خصوص دکتری خاص نیز در این اپلیکیشن وجود دارد.

رزرو کردن نوبت یک دکتر یا کنسل کردن آن در ZocDoc نیز به‌آسانی و با کمترین دردسر امکان‌پذیر خواهد بود. ZocDoc اساسا اپلیکیشنی برای زمان‌های اضطراری نیست و می‌توان حتی چکاپ‌های ماهیانه را نیز به کمک این اپلیکیشن به انجام رساند. علاوه بر این، مدیریت بیمه و موارد مرتبط با آن نیز از دیگر قابلیت‌های منحصربفرد ZocDoc است. البته در کشور ما سرویس‌های متعددی قابلیت‌هایی مشابه را ارائه کرده و امکان رزرو سریع و آسان نوبت دکتر را فراهم می‌کنند. با این وجود قابلیت‌های اکثر آن‌ها به رزرو و کنسل کردن نوبت یا مشاهده نظرات در خصوص پزشکان مختلف خلاصه می‌شود و هیچ‌گونه اطلاعات شخصی و تاریخچه پزشکی کاربران توسط آن‌ها پردازش و تحلیل نمی‌شود.

دانلود اپلیکیشن ZocDoc از فروشگاه گوگل پلی

Songkick

اپلیکیشن Songkick

پیدا کردن موزیک‌هایی مناسب با سلیقه کاربران که بتواند در هر لحظه مناسب با حس و حال آن‌ها باشد از قدیم‌الایام خواسته بسیاری کاربران گوشی‌های موبایل بوده است. اپلیکیشن‌های پخش موزیک و پادکست البته در سال‌های اخیر پیشرفت‌های فراوانی کرده‌اند و اکنون می‌توانند موزیک‌های مناسب با حال و هوای کاربران را خیلی سریع‌تر پیدا کرده و پخش کنند.‌ در این میان مساله‌ای که شاید کمتر به آن پرداخته شده، کنسرت‌هاست که در بسیاری مواقع افراد به دلیل بی‌اطلاعی از برگزاری آن‌ها فرصت دیدار با خواننده یا گروه محبوبشان را از دست می‌دهند. اپلیکیشن Songkick برای رفع این مشکل طراحی شده و شما را از برگزاری کنسرت در شهر محل زندگی‌تان آگاه می‌کند.

Songkick نقش پل ارتباطی بین موزیک‌های دیجیتالی که کاربران گوش می‌دهند و اجراهای زنده را بر عهده داشته و با شناسایی محل زندگی کاربر او را از برگزاری کنسرت‌ها یا استندآپ کمدی‌ها در همسایگی‌اش آگاه می‌سازد. علاوه بر این، اطلاعاتی نظیر تیم دست‌اندرکار اجرای کنسرت یا شوی کمدی، ظرفیت کنسرت، محدودیت سنی و قیمت بلیط از جمله جزئیات دیگری است که می‌توان از طریق Songkick از آن‌ها آگاه شد.

البته جستجوی Songkick صرفا محدود به محل زندگی کاربر نیست و حتی افرادی که تمایل دارند برای حضور در یک کنسرت به شهری دیگر سفر کنند نیز می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده نمایند! بعلاوه، Songkick همچنین با اپلیکیشن‌های استریم موزیک مانند اسپاتیفای نیز قابل همسان‌سازی است و می‌تواند از این طریق خوانندگان و گروه‌های مورد علاقه شما را شناسایی کند.

دانلود اپلیکیشن Songkick از فروشگاه گوگل پلی

Recorder

برنامه رایگان اندرویدی

اپلیکشین Recorder سال 2019 برای نخستین بار روی گوشی پیکسل 4 گوگل منتشر شد و توانست توجهاتی باورنکردنی را به خود جلب کند. دلیل اصلی این توجه، عملکرد استثنایی آن بود. علیرغم سادگی و سرراست بودن اپلیکیشن Recorder، در صورت یک بار استفاده از آن، فارغ از این که برای ضبط یک جلسه درسی بوده یا مصاحبه یا هر کار دیگر، دیگر از هیچ برنامه دیگری برای ضبط صدا استفاده نخواهید کرد!

این اپلیکیشن قادر است نسخه‌ای متنی از هر مکالمه یا صدایی که می‌شنود را تهیه کرده و روی دستگاه شما ضبط کند. Recorder همچنین بر خلاف بسیاری اپلیکیشن‌های دیگر برای انجام این کار هیچ نیازی به اتصال اینترنت هم نداشته و تمام کارها را به‌صورت آفلاین انجام می‌دهد. بعلاوه، عملکرد این برنامه در شناسایی لحن جملات و حتی کاما یا نقطه‌های درون متن هم استثنایی توصیف شده است.

همچنین بخوانید:

۳۴ اپلیکیشن اندرویدی خطرناک که همین حالا باید از گوشی خود حذفشان کنید

اپلیکیشن Recorder یکی از بهترین برنامه های رایگان اندرویدی است که نصب کردن آن برای افرادی که در شرکت‌ها یا کمپانی‌ها کار می‌کنند و در جلسات متعددی شرکت می‌کنند ضروری است. به کمک این برنامه می‌توانید یک ویدیوی یوتیوب را گوش داده و تمامی دیالوگ‌ها و جملات گفته شده در آن را به‌صورت مکتوب در اختیار داشته باشید تا در صورت لزوم بعدا به ویرایش آن بپردازید. همچنین امکان به اشتراک گذاری یادداشت صوتی و متن مکالمات درون آن نیز دیگر ویژگی منحصربفرد Recorder است.

البته این اپلیکیشن رایگان به‌طور اختصاصی برای پرچمداران پیکسل گوگل طراحی شده و به‌طور رسمی تنها توسط این گوشی‌های پشتیبانی می‌شود. با این وجود روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها این برنامه فوق العاده را روی گوشی خود داشته باشید.

دانلود اپلیکیشن Recorder از فروشگاه گوگل پلی

Google Opinion Rewards

اپلیکیشن Google Opinion Rewards

حدود بیست سال پیش هیچ کس نمی‌توانست تصور کند که روزی این همه برنامه رایگان اندرویدی با کاربری‌های متفاوت و قابلیت‌های منحصربفرد در اختیار کاربران گوشی‌های مجهز به این سیستم عامل قرار گیرد. این اپلیکیشن‌ها بعضا قابلیت‌هایی یکسان با نسخه‌های پریمیوم داشته و بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای امکاناتی جذاب را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در عین حال برخی اپلیکیشن‌ها نیز کاربری اصلی خود را تنها به افرادی که نسخه پریمیوم را خریداری کرده باشند ارائه می‌کنند. Google Opinion Rewards اپلیکیشن جالب و جذابی است که به کاربران اندروید این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به خرج کردن پول واقعی بتوانند اپلیکیشن‌های پولی فروشگاه گوگل پلی را خریداری کنند!

اساس کار این اپلیکیشن بر پایه جایزه دادن به کاربران برای شرکت در نظرسنجی‌ها و رای‌گیری‌هاست. این اپلیکیشن رای‌گیری‌های مختلفی را برای شما ارسال می‌کند و شما پس از به اتمام رساندن آن می‌توانید بسته به انتخاب خود جایزه‌تان را به صورت اعتبار حساب گوگل پلی یا ‌پی پال دریافت کنید. نظرسنجی‌های این اپلیکیشن بسیار کوتاه بوده و معمولا ظرف کمتر از یک دقیقه قابل انجام است. این درحالیست که مدت زمان به پایان رساندن نظرسنجی‌های اپلیکیشن‌های مشابه بین 5 تا 10 دقیقه برآورد می‌شود.

حداقل میزان اعتبار قابل برداشت در این اپلیکیشن دو دلار است. با این وجود متاسفانه همیشه نمی‌توان نظرسنجی‌هایی آماده را پیدا کرد و در آن‌ها شرکت نمود. البته افرادی که محصولات مختلفی از گوگل را خریداری کرده باشند، می‌توانند در نظرسنجی‌های بیشتری شرکت کرده و طبیعتا جوایز بیشتری هم ببرند. این اپلیکیشن همچنین در بسیاری نقاط دنیا نیز در دسترس نیست. بنابراین تنها کاربران کشورهای مجاز می‌توانند از قابلیت‌های این سرویس گوگل استفاده کنند.

دانلود اپلیکیشن Google Opinion Rewards از فروشگاه گوگل پلی

Transit

برنامه رایگان اندرویدی

یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه های رایگان اندرویدی که روی گوشی بسیاری کاربران نصب است، Transit نام دارد که استفاده از وسایل نقلیه عمومی را بسیار ساده‌تر کرده و باعث صرفه‌جویی فراوان در وقت کاربران می‌شود. این اپلیکیشن توانسته با ارائه زمان‌بندی بسیار دقیق برای حرکت اتوبوس یا مترو به برنامه‌ریزی روزانه بسیار افراد کمک فراوانی کند.

اپلیکیشن ترانزیت تخمین دقیقی از زمان رسیدن اتوبوس، قطار یا مترو در بیش از 80 شهر در سرتاسر دنیا را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین به محض انتخاب مقصد، دستیار برنامه‌ریزی سفر Transit بهترین روش‌های حمل و نقل درون شهری را برای سفر شما انتخاب کرده و شما را به سمت نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس یا مترو هدایت می‌کند. بعلاوه، اطلاع‌رسانی در خصوص خرابی‌ها یا تاخیرهای هریک از سرویس‌های حمل و نقل شهری نیز از دیگر توانایی‌های Transit به شمار می‌رود.

این اپلیکیشن همچنین معمولا بیش از یک روش برای رسیدن کاربر به مقصد را نمایش می‌دهد تا خود او بسته به صلاحدیدش یکی را انتخاب کند. علاوه بر این در کشورهایی که سرویس‌های Citi Bike یا Uber در آن‌ها فعال هستند، اپلیکیشن Transit همچنین می‌تواند با ادغام با اپلیکیشن‌های این دو سرویس، کاربر را به سمت نزدیک‌ترین پایانه هریک از آن‌ها هدایت کند.

لازم به ذکر است که علیرغم این که در سال‌های اخیر سرویس‌های تاکسی و حمل و نقل آنلاین در کشورمان رونق بسیاری گرفته و توانسته‌اند اکوسیستم‌هایی پویا و گسترده را تشکیل دهند، اما هنوز سرویسی جامع که بتواند داده‌های مربوط به حمل و نقل عمومی را تحلیل کرده و عملکرد مشابه با Transit را ارائه دهد به‌طور گسترده طراحی و منتشر نشده است.

دانلود اپلیکیشن Transit از فروشگاه گوگل پلی