گجت کاربردی 2024

10 گجت بسیار کاربردی و جذاب که باید در سال 2024 خریداری کنید

سال 2024 زمان درخشش گجت های کاربردی شگفت‌انگیز در جهان خواهد بود. در اینجا قصد داریم به معرفی تعدادی از مهم‌ترین گجت‌هایی بپردازیم که باید در سال 2024 خریداری کنید!

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن توسط گجت‌ها احاطه شده‌ایم! تقریبا همه ما در جیبمان یک کامپیوتر کوچک و قدرتمند داریم که قادر است هر کاری، از برقراری تماس‌های تلفنی گرفته تا عکسبرداری و گشت و گذار در اینترنت یا حتی انجام بازی‌های ویدیویی را برای ما امکان‌پذیر کند.‌علاوه بر این حتی در منزلمان نیز از گجت‌ها و دستگاه‌هایی هوشمند استفاده می‌کنیم که تصور در اختیار داشتن آن‌ها تا چند سال پیش امکان‌پذیر نبود.

بسیاری از این دستگاه‌ها با هدف آسان‌تر کردن زندگی کاربران طراحی و ساخته شده‌اند. بعضی از این گجت‌ها به دنبال کاهش مدت زمان مورد نیاز برای انجام کارهای روزمره هستند و برخی دیگر انجام اموری خاص را ساده‌تر و سریعتر از قبل می‌کنند. در همین زمینه کمپانی‌های تولیدکننده گجت‌ها به‌طور پیوسته دنبال ارتقای سطح زندگی مشتریان خود هستند و سعی دارند گجت‌هایی هوشمندتر و کاربردی‌تر را به کاربرانشان ارائه دهند.

گجت های فوق‌العاده کاربردی سال 2024 که حتما باید خریداری کنید

افزایش انفجاری تعداد گجت‌های موجود در بازار باعث شده که انتخاب محصولی مناسب برای انجام یک کاربری خاص از همیشه سخت‌تر شود. امروزه تقریبا برای انجام هر کاری یک گجت خاص وجود دارد. با این وجود محصولات متعدد تولید شده توسط کمپانی‌های مختلف هریک قابلیت‌های متفاوتی را ارائه داده و سطح کیفی مختلفی دارند. در ادامه سعی داریم به بررسی تعدادی از برترین گجت های کاربردی سال 2024 بپردازیم که بهتر است امسال آن‌ها را خریداری کنید.

جاروی رباتیک

جاروی رباتیک

جارو کردن منزل یکی از سخت‌ترین و کسل‌کننده‌ترین کارهای خانه به شمار می‌رود. با این وجود انجام این کار ضروری بوده و هیچ راه فراری از آن وجود ندارد! خوشبختانه دنیای تکنولوژیک مدرن گزینه‌های متعددی پیش روی افراد خانه‌دار قرار داده تا هر روز مجبور نباشند جاروبرقی یا جاروی دستی خود را از کمد بیرون آورده و جارو بزنند. یکی از مشهورترین انواع جاروهای رباتیک Roomba است. رومبا محصولی از برند iRobot به شمار می‌رود که بسیاری افراد را با مفهوم جاروی رباتیک آشنا کرده و آن را به یک وسیله خانگی ضروری تبدیل نمود.

رومبا بدون شک محصولی بود که بسیاری افراد را به خرید جاروهای رباتیک ترغیب کرد. در عین حال این گجت در زمان عرضه قیمت بسیار بالایی داشت و همین مساله خرید آن را تنها برای افراد خاصی ممکن می‌ساخت. خوشبختانه امروزه شاهد برطرف شدن این مشکل هستیم؛ چراکه جاروهای رباتیک در سال‌های اخیر به دستگاه‌هایی بسیار پیشرفته‌تر و ارزان‌تر تبدیل شده‌اند. این گجت‌ها به‌طور کلی دستگاه‌هایی به شمار می‌روند که به‌طور خودکار در تمام منزل شما چرخیده و آشغال و زباله‌ها را جمع می‌کنند. با این وجود امروزه همین دستگاه‌ها قابلیت‌هایی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز پیدا کرده‌اند که کاربری دوچندانی به آن‌ها بخشیده است. به‌عنوان مثال جاروهای رباتیک مدرن قادرند سطح زمین را جارو و تی بکشند و به‌طور خودکار به جایگاه ویژه خود برگشته و محفظه آشغال خود را خالی کنند!

Eureka J20 نمونه‌ای از جاروهای رباتیک مدرن به شمار می‌رود که می‌تواند به‌خوبی سطح زمین را جارو یا تی بکشد. برای این کار، محفظه‌ای از آب تمیز در این دستگاه تعبیه شده و سیستم‌های هوشمند جاروکشی برای آن طراحی شده است. علاوه بر این، دستگاه‌هایی نظیر Neabot NoMo N2 هم وجود دارند که قادر به شناسایی نوع سطح و انتخاب روش جاروکشی بر این اساس هستند. همچنین جاروهای رباتیک هوشمند دیگری نیز در بازار وجود دارند که می‌توانند اطلاعات مربوط به تمیز کردن سطح را به گوشی هوشمند کاربر بفرستند.

هدفون بیسیم

گجت کاربردی 2024

هیچیک از افرادی که زمانی از ام پی 3 پلیر، آیپاد یا آیفون خود برای گوشی دادن دائمی به موزیک استفاده می‌کردند، گمان نمی‌کردند که روزی بازار توسط هدفون‌های کاملا بیسیم احاطه شود! از گذشته مفهوم هدفون‌های کاملا بیسیم ایده‌ای بسیار جذاب برای علاقمندان به موسیقی بوده که مشکلات ناشی از استفاده از هدفون‌های سیمی و محدودیت‌هایی که این هدفون‌ها برای کاربران ایجاد می‌کند را برطرف می‌نماید. در سال‌های اخیر تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده که هدفون‌های بیسیم از لحاظ کیفیت صدا چندان عقب‌تر از نمونه‌های سیمی نبوده و قیمت آن‌ها نیز آنچنان گران‌تر نیست.

بنابراین یکی از گجت های بسیار کاربردی که سال 2024 می‌تواند بهترین زمان برای تهیه آن باشد، ایربادهای بیسیم است. اهمیت آن‌ها زمانی بیشتر می‌شود که متوجه شویم اکثر کمپانی‌های گوشی‌ساز یکی پس از دیگری در حال حذف جک هدفون از محصولاتشان هستند و کاربران را بیش از پیش به سمت استفاده از هدفون‌های بیسیم سوق می‌دهند.

در حال حاضر مهم‌ترین مشکل در مسیر خرید یک هدفون بیسیم تنوع فوق‌العاده بالا و محصولات مختلفی است که در بازار حضور دارند و انتخاب را دشوار می‌سازند. اگر قصد دارید بهترین و مطمئن‌ترین خرید را داشته باشید و از خطرات و مشکلات احتمالی خرید هدفون‌ها در امان بمانید بهتر است محصولات معتبری چون ایرپاد اپل یا پیکسل بادز گوگل را خریداری کنید. این دستگاه‌ها به‌خوبی توانسته‌اند فناوری بیسیم بلوتوث را با قابلیت‌های جذابی مثل دستیار‌های مجازی سیری یا Google Assistant همراه کنند.

در این میان ایرپاد پرو 2 اپل به عنوان یکی از بهترین ایربادهای بیسیم دنیا شناخته می‌شود که با قابلیت‌های منحصربفردی مثل حذف نویز فعال یا کیفیت صوتی فوق‌العاده قادر است صدایی بسیار باورنکردنی ارائه کرده و با شارژدهی بسیار خوبی که دارد تا شش ساعت پیاپی کاربران را همراهی کند.

در گجت نیوز بخوانید:

۵ دلیل برای اینکه به ایرپاد پرو ۲ اپل مهاجرت کنید

ترازوی هوشمند

ترازوی هوشمند

ترازوهای خانگی در طول تاریخ هرگز دستگاه‌های هوشمندی نبوده‌اند! طی سال‌های گذشته مهم‌ترین پیشرفتی که در این دستگاه‌ها حاصل شده، استفاده از صفحه نمایش‌های ال سی دی به جای آنالوگ در آن‌ها بوده که می‌توانست وزن را با واحدهای مختلفی نمایش دهد. در عین حال صرفنظر از این که یک ترازوی آنالوگ یا دیجیتال خریداری می‌کردید، تنها کاری که این گجت‌ها انجام می‌دادند نشان دادن وزن کاربر بود! همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید در عصر مدرن گجت‌های دیجیتال حتی ترازوها هم به محصولاتی هوشمند و بسیار کاربردی‌تر تبدیل شده‌اند!

ترازوهای مدرن و هوشمند دیگر صرفا ابزارهایی برای اندازه‌گیری وزن نیستند و با تجهیز شدن به قابلیت‌ها و حسگرهای جدید و پیشرفته توانایی ارائه تصویری کامل از سنجه‌های فیزیکی و سلامتی بدن شما را به دست آورده‌اند. این سنجه‌ها مواردی نظیر درصد چربی بدن یا شاخص توده بدنی (BMI) را شامل می‌شود. برای تشخیص این سنجه‌ها، ترازوهای مدرن قادر به ارسال سیگنال‌هایی الکتریکی از طریق پای کاربر به سایر نقاط بدون او هستند. به این ترتیب ترازوهای هوشمند قادرند بر اساس وزن، سن و قد کاربر تخمین دقیقی از وضعیت سلامتی او داشته باشند.

یکی از پیشرفته‌ترین ترازوهای هوشمند مدرن، بادی اسکن کمپانی Withings است که پا را از سنجش شاخص‌های معمولی فراتر گذاشته و با بهره‌گیری از الکتروکاردیوگرام و برخی حسگرهای بیولوژیکی دیگر قادر به دریافت سیگنال از قلب کاربر شده و نارسایی‌ها و بیماری‌هایی نظیر فیبرلاسیون دهلیزی را به وی هشدار دهد. این دستگاه همچنین قادر به سنجش فعالیت مغزی و اشتراک گذاری داده‌ها با اپلیکیشن اختصاصی است و از این طریق می‌تواند تاریخچه‌ای کامل از وضعیت سلامتی شما ارائه کند.

قفل هوشمند

گجت کاربردی 2024

قفل های هوشمند هم از جمله کاربردی ترین گجت هایی هستند که در سال 2024 می‌توانید سراغشان بروید. امروزه بسیاری افراد به لطف دستگاه‌های مختلفی که از سوی برندهای معتبری مثل آمازون ارائه شده با دربازکن‌های ویدیویی آشنا هستند. این گجت‌ها به گوشی هوشمند افراد متصل شده و قادرند تصویری زنده از دوربین نصب شده کنار درب خانه را به گوشی آن‌ها ارسال کرده و حتی امکان ارتباط با افرادی که پشت در قرار دارند را از طریق گوشی موبایل فراهم می‌کنند! این دستگاه‌ها در سال‌های اخیر به گجت‌هایی فوق‌العاده محبوب تبدیل شده و فروش گسترده‌ای را تجربه کرده‌اند. همین مساله باعث شده که برخی کمپانی‌های خلاق سراغ ارتقای این دستگاه‌ها رفته و سعی کنند ایده دربازکن‌ها ویدیویی را با قفل‌ها ادغام کرده و امنیت هوشمند را به کاربران ارائه کنند!

ماحصل این خلاقیت، قفل‌های هوشمند هستند که همان‌طور که از نامشان پیداست جایگزینی برای قفل‌های عادی به شمار می‌روند.‌ این دستگاه‌ها اساسا ترکیبی از دربازکن‌های ویدیویی و یک قفل هستند که به حسگرهای بیومتریک، کارت ورود یا هر دستگاه دیگر مثل گوشی موبایل متصل است. به این ترتیب می‌توانید مطمئن شوید فقط خود شما قادر به ورود به منزل خواهید بود و از طرفی نگرانی دائمی همراه داشتن کلید هم برایتان از بین خواهد رفت!

برخی نمونه‌های موجود در بازار نظیر قفل هوشمند ویدیویی Eufy S330 قیمت مناسبی داشته و نصب و کالیبراسیون راحتی هم دارند و می‌توانند به عنوان گزینه‌هایی اقتصادی عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. قفل‌های هوشمند همچنین عموما به همراه یک اپلیکیشن اختصاصی به بازار عرضه می‌شوند که توانایی کنترل کامل گجت را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. همچنین ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین این قفل نیز می‌تواند روی حافظه گوشی یا کارت حافظه (در صورت وجود) ذخیره شود.

ردیاب بلوتوث

ردیاب هوشمند

ردیاب‌های بلوتوث به هیچ وجه گجت‌های جدیدی نیستند و حضوری بیش از یک دهه در بازار دارند.‌ با این وجود ورود اپل با ردیاب‌های بلوتوث AirTags به بازار باعث شد بار دیگر توجهات فراوانی به این ردیاب‌ها شود و بسیاری افراد به استفاده از آن‌ها رو آورند. البته اپل تنها کمپانی تولیدکننده این ردیاب‌ها نبوده و برخی برندهای دیگر مدت‌هاست که به تولید آن‌ها مشغول هستند. به‌طور خاص برند Tile یکی از شناخته‌شده‌ترین کمپانی های تولیدکننده ردیاب‌های بلوتوث است که سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کند.

ردیاب‌های بلوتوث گجت‌هایی با شارژدهی بسیار بالای باتری هستند که قادرند تقریبا به هر دستگاهی که فکرش را بکنید متصل شده و موقعیت مکانی آن را با گوشی کاربر به اشتراک بگذارند. برای انجام این کار، ردیاب پس از نصب روی سوژه با گوشی همسان سازی شده و به این ترتیب می‌تواند ردیابی آن در هر نقطه‌ای از دنیا را امکان‌پذیر کند. این گجت‌ها خصوصا برای افراد فراموشکار که همیشه کلید، کیف پول یا کوله‌پشتی خود را جا می‌گذارند بسیار مفید هستند. اکثر این ردیاب‌ها برای مکان‌یابی اجسام نزدیک از بلوتوث استفاده کرده و به کمک شبکه گسترده ردیاب‌های مشابه در سرتاسر دنیا امکان ردیابی برای فواصل بسیار دور مثل کشورهای دیگر را هم در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

ایرتگ و تایل مهم‌ترین نام‌های فعال در حوزه ردیاب‌های بلوتوث به شمار می‌روند که هریک قابلیت‌های اختصاصی خود را داشته و مزایا و معایب منحصربفردی ارائه می‌کنند. به‌عنوان مثال ایرتگ اپل تنها با اکوسیستم این کمپانی سازگار است؛ درحالیکه تایل توانایی پشتیبانی از سیستم عامل‌ها و دستگاه‌های مختلفی را دارد. در عین حال با انتخاب هریک از این دو ردیاب می‌توانید مطمئن باشید دیگر هرگز چیزی را گم نخواهید کرد!

ساعت هوشمند

گجت کاربردی 2024

زمانی بود که ساعت‌ها تنها وسایلی برای آگاهی از زمان یا نهایتا تاریخ به شمار می‌رفتند. با این وجود پیشرفت خیره‌کننده تکنولوژی آن‌ها را از ابزارهایی ساده به گجت‌های فوق‌العاده کاربردی و هوشمند تبدیل کرده است. طی سال‌های گذشته کمپانی‌های متعددی اقدام به معرفی ساعت‌های هوشمند خود کرده‌اند که هریک قابلیت‌های منحصربفردی داشته و بخشی از کاربری گوشی‌های موبایل را بر عهده می‌گیرند. به این ترتیب اکنون بسیاری کارها صرفا از طریق ساعت‌های هوشمند قابل انجام بوده و برای انجام آن‌ها نیازی به استفاده از گوشی‌های موبایل نیست.

ساعت‌های هوشمند البته دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. برخی از آن‌ها مثل محصولات فیت بیت یا گارمین روی پایش سلامت کاربران تمرکز دارند و قادر به ردیابی تعداد قدم‌های پیموده شده یا کالری شماری بوده و می‌توانند با استفاده از حسگرهای متعدد خود جزئیاتی دقیق از وضعیت سلامتی و حتی خواب کاربر را به دست آورده و ارائه کنند. از سوی دیگر، دستگاه‌هایی مثل اپل واچ یا پیکسل واچ نیز کاربری گسترده‌تری داشته و می‌توانند اموری نظیر پرداخت‌های بدون نیاز به تماس، اتصال به هدفون‌های بیسیم و گوش کردن به موزیک یا حتی برقراری تماس و ارسال پیام را نیز انجام دهند!

با مراجعه به بازار قطعا با ساعت‌های هوشمند متنوعی روبرو خواهید شد که انتخاب را برایتان بسیار دشوار خواهند کرد. محصولاتی مثل گارمین Venu 3 یا اپل واچ اساسا محصولاتی پریمیوم هستند که بهترین قابلیت‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهند؛ اما عموما قیمت بالایی دارند. از سوی دیگر نمونه‌هایی مثل پیکسل واچ 2 نیز دستگاه‌هایی پیشرفته هستند که سعی کرده‌اند قیمت معقول‌تری داشته باشند. در عین حال هریک از این دسته‌ها را انتخاب کنید می‌توانید مطمئن باشید که یکی از کاربردی ترین گجت های سال 2024 را خریداری کرده‌اید!

شارژر بیسیم

شارژ بیسیم

شارژرهای بیسیم با سرعتی نسبتا آهسته در کشورهای مختلف دنیا در حال گسترش هستند. با این وجود در صورتی که گوشی یا تبلت شما از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند سرمایه‌گذاری در این سیستم شارژ می‌تواند زندگی شما را بسیار ساده‌تر کرده و کمک بسیاری به شارژ گوشی شما کند. مهم‌ترین مزیت شارژرهای بیسیم این است که نیاز به حمل آداپتور و کابل شارژ را از بین می‌برد. این مساله یکی از مهم‌ترین خواسته‌های بسیاری کاربران گوشی‌های موبایل از گذشته تا امروز است که محدودیت‌های زیادی را از سر راه کاربران برمی‌دارد.

اکثر شارژرهای بیسیم مدرن بازار از یک فناوری شارژ واحد تحت نام تکنولوژی Qi استفاده می‌کند. این مساله به آن معناست که فارغ از این که گوشی یا تبلت خود را از کدام برند خریداری کنید، شارژ بیسیم شما به‌طور کامل قادر به پشتیبانی از آن بوده و می‌تواند دستگاه را شارژ کند. این مساله همچنین باعث شده که در سال‌های اخیر دستگاه‌هایی با قابلیت شارژ بیسیم چندین گجت مختلف روانه بازار شوند که به ارتقای راندمان شارژ و راحتی استفاده از آن‌ها کمک فراوانی می‌کنند.

شارژرهای بیسیم همچنین باعث می‌شوند که کابل‌های USB-C که بعضا بسیار گرانقیمت هم هستند، سالم باقی بمانند. علاوه بر این، تعدادی از آن‌ها طراحی‌های جذاب و هنرمندانه‌ای دارند که استفاده از آن‌ها در کنار وسایل منزل را امکان‌پذیر می‌کند. همچنین با پیشرفت تکنولوژی و فرآیندهای تولید، قیمت شارژرهای بیسیم نیز به‌طور دائمی در حال کاهش است؛ ضمن این که هر روز تعداد بیشتری از گوشی‌های پریمیوم یا حتی میانرده از این سیستم شارژ پشتیبانی می‌کنند. بنابراین شارژرهای بیسیم یکی از کاربردی ترین گجت های سال 2024 به شمار می‌روند که خریدشان ضروری است.

بطری آب هوشمند

بطری آب هوشمند

یکی دیگر از کاربردی ترین و جذاب ترین گجت هایی که در سال 2024 می‌توانید خریداری کنید، بطری‌های هوشمند آب هستند. به‌طور خاص مسافران، کوهنوردان، بیماران یا ورزشکاران از جمله افرادی هستند که یا به نوشیدن حجم زیادی آب نیازمندند یا باید آب و سایر مایعات را به میزان مشخصی مصرف کنند. در سال‌های اخیر صنعت بطری‌ها و نگهدارنده‌های مایعات به‌جز برخی تغییرات مثل ضدآب کردن بدنه یا عایق‌سازی حرارتی آن‌ها پیشرفت چندانی به خود ندیده است. با این وجود گسترده شدن فرآیندهای مختلف هوشمندسازی به گجت‌ها و دستگاه‌های مختلف باعث شده که بطری‌های هوشمند مایعات به دستگاه‌هایی جذاب برای علاقمندان تبدیل شوند.

هدف اصلی این گجت ها یادآوردی مصرف میزان مناسب آب در طول روز و ترغیب کاربران به انجام این کار است! مطالعات مختلف نشان داده که انسان‌ها معمولا در نوشیدن میزان کافی آب در طول روز تنبلی کرده و آب ورودی بدن آن‌ها کمتر از میزان لازم برای تامین سلامتی‌شان است. بطری‌های هوشمند، پاسخ تکنولوژی به این مشکل بشر به شمار می‌روند!

همچنین بخوانید:

۵ گجت جذاب در فیلم ماموریت غیرممکن که ای کاش واقعی بودند

بطری‌های هوشمند این مشکل را از چندین روش مختلف حل می‌کنند؛ هرچند که مهم‌ترین راه انجام این کار اتصال به سایر دستگاه‌های هوشمند مثل گوشی موبایل است. از این طریق، بطری‌های هوشمند می‌توانند میزان آب مصرفی را پایش نموده و در صورت نیاز، با نمایش اعلان‌هایی، وضعیت ورودی آب کاربر را به او اطلاع‌رسانی کنند. کاربران همچنین می‌توانند در این گجت آستانه بالا و پایینی برای میزان مصرف آب تعیین کنند تا ورودی آب بدنشان در محدوده‌ای مجاز قرار گیرد!

برخی از بطری‌های گران‌تر بازار البته قابلیت‌هایی پیشرفته‌تر را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به‌عنوان مثال بعضی از این گجت‌ها از محفظه خلاء استفاده کرده و آب را خنک نگه می‌دارند. علاوه بر این، تعدادی دیگر از بطری‌های هوشمند نیز با استفاده از پوشش‌هایی باعث استریل شدن آب درون بطری می‌شوند. همچنین تعدادی دیگر نیز با استفاده نورپردازی‌ها یا نشانه‌هایی خاص وضعیت نوشیدن آب را به کاربر گوشزد می‌کنند.

ماسک مخصوص خواب

گجت کاربردی 2024

در دنیای امروز که پر از دستگاه‌های دیجیتال و گجت‌های متنوع است، خوابیدن بسیار سخت تر از قبل شده است. در حال حاضر حتی دستگاه‌هایی که از فیلتر نور آبی یا سایر تدابیر اتخاذ شده برای خواب راحت تر بهره می‌برند نیز نمی‌توانند استراحت آسوده کاربران را تضمین کنند. در این شرایط برخی افراد از ماسک‌های عادی برای پوشاندن چشم و دوری از حواس‌پرتی‌های بصری با هدف خواب راحت‌تر استفاده می‌کنند. تکنولوژی اما برای این مشکل نیز پاسخی داشته و ماسک‌های هوشمند مخصوص خواب را در اختیار افراد علاقمند قرار می‌دهد. بر خلاف انتظار بسیاری از شما، این ماسک‌ها قرار نیست امکان بازی یا گشت و گذار در اینترنت قبل از خواب را فراهم کند؛ بلکه هدف اصلی آن‌ها کمک به کاربران برای دستیابی به خواب راحت است.

در حال حاضر برندهای متعددی در حوزه ماسک‌های مخصوص خواب فعالیت می‌کنند و همین مساله انتخاب گزینه‌ای مناسب را اندکی دشوار می‌کند. برخی از این ماسک ها با تعبیه اسپیکر زیر لایه‌ای از مواد نرم سعی می‌کنند با پخش موزیک‌های آرام‌بخش یا نویز سفید کاربران را به خواب فرو ببرند؛ درحالیکه برخی دیگر با اعمال حرارت یا فشار به نقاط حساسی از سر سعی در آرام‌تر کردن کاربران دارند. به‌عنوان مثال، ماسک‌های کمپانی Dreamlight با وعده کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب روانه بازار شده‌اند؛ درحالیکه نمونه‌های دیگری مثل ماسک Silentmode با پایین آوردن ضربان قلب از طریق فعالیت‌هایی خاص سعی در ریلکس کردن کاربر و رقم زدن خوابی راحت برای او دارند.

سرخ کن بدون روغن

ایرفرایر

سرخ کن های بدون روغن یا هواپز از جمله کاربردی ترین گجت های مرتبط با آشپرخانه به شمار می‌روند که می‌توانید در سال 2024 تهیه کنید. از میان تمامی گجت‌هایی که در سال‌های اخیر برای بهبود کار آشپزها و افراد خانه‌دار به بازار عرضه شده‌اند، هیچیک نتوانسته‌اند به محبوبیتی مانند ایرفرایرها دست پیدا کنند. هواپزها در حقیقت دستگاه‌هایی هستند که با استفاده از جریان هوای داغ با سرعت بالا فرآیند سرخ کردن و طبخ غذا را بدون نیاز به قطره‌ای روغن انجام می‌دهند! البته کاربری سرخ‌کن‌های بدون روغن تنها به سرخ کردن خلاصه نمی‌شود؛ چراکه در سال‌های اخیر مدل‌های متعددی از این دستگاه‌ها با ارائه امکانات مختلفی نظیر پختن نان یا حتی خشک کردن میوه‌جات و سبزیجات روانه بازار شده‌اند.

هواپزها اساسا در مقایسه با سرخ‌کن‌های معمولی مزایای زیادی دارند. غذای پخته‌شده توسط ایرفرایرها اساسا بسیار سالم‌تر است؛ چراکه در فرآیند پخت آن‌ها از هیچگونه روغن یا چربی استفاده نشده. همچنین طبخ غذا به کمک ایرفرایرها بسیار سریعتر از روش‌های پخت معمولی بوده و می‌تواند زمان آشپزی را به‌شدت کاهش دهد. همچنین تمیز کردن هواپزها بسیار آسان‌تر از اجاق گاز و ظرف سرخ‌کن و دیگر موارد است.

البته طبیعتا در خرید هواپزها فاکتورهای متعددی وجود دارد که باید مورد توجهتان قرار گیرد. با این وجود در صورت خرید این گجت‌ها از یک برند معتبر می‌توانید مطمئن باشید کار آشپزی شما به‌طرزی باورنکردنی ساده‌تر از قبل خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*