بررسی ریلمی ۱۲ پرو

بررسی ریلمی ۱۲ پرو؛‌ طراحی زیبا و نمایشگر عالی در یک گوشی میان‌رده

بررسی ریلمی ١٢ پرو – Realme 12 Pro نشان‌دهنده یک گوشی میان‌رده جذاب است که می‌تواند بازار موبایل‌های اقتصادی را برای همیشه متحول کند.

همین چند وقت پیش بود که کمپانی ریلمی برگ تازه‌ای از تاریخ صنعت گوشی‌سازی را با دو محصول متفاوت به‌نام‌های ریلمی ١٢ پرو و ١٢ پرو پلاس ورق زد. گوشی‌های جدید ریلمی علیرغم قیمت بسیار مناسبی که دارند، از مشخصات فنی مناسب، دوربین‌ها و نمایشگر شفافی برخوردارند.

وقتی در مورد این دو صحبت می‌کنیم، باید به تحولی اشاره کرد که به بازار گوشی‌های میان‌رده تزریق خواهد کرد. گوشی‌های جدید ریلمی باعث زیباتر شدن و توانمندتر شدن محصولات خوش قیمت خواهند شد که در نهایت به‌نفع مصرف‌کنندگان تمام می‌شود.

نقد و بررسی گوشی ریلمی ١٢ پرو

گوشی Realme 12 Pro به‌زودی راهی بازارهای جهانی از جمله ایران می‌شود. به‌همین بهانه در این مقاله نگاه عمیق‌ترین به جدیدترین محصول ریلمی خواهیم انداخت و به بررسی ریلمی ١٢ پرو می‌پردازیم.

نمایشگر بالارده در یک گوشی میان‌رده

یکی از نقاط قوت بزرگ Realme 12 Pro نمایشگر آن است. یک صفحه نمایش ۶.۶٧ اینچی با لبه‌های منحنی زیبا که از پنل OLED با نرخ تازه‌سازی ١٢٠ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمس تا ٢۴٠ هرتز بهره می‌برد. این‌ها ویژگی‌هایی هستند که تجربه رابط کاربری بسیار روان و سریعی را ارائه می‌کنند. ریلمی تجربه بصری گوشی جدیدش را با فناوری Pro-XDR ارتقا می‌دهد که به‌گفته سازنده می‌تواند عکس‌های شما را زنده کند.

بررسی ریلمی ۱۲ پرو

بررسی ریلمی ۱۲ پرو

با فعال شدن Pro-XDR، شما می‌توانید عکس‌های گرفته شده توسط دستگاه را با دامنه پویای بالاتری مشاهده کنید. علاوه بر این، صفحه نمایش ریلمی ١٢ پرو دارای پوشش ١٠٠ درصدی از گستره رنگی DCI-P3 است. این بدان معناست که پنل می‌تواند رنگ‌های زنده و غنی را تولید کند. علاوه بر این دارای گواهینامه‌های TUV Rheinland است که می‌تواند به‌معنای فشار حداقلی روی چشم‌های کاربر باشد. نمایشگر گوشی جدید ریلمی با لوکال دایمینگ ٢١۶٠ هرتزی می‌تواند تجربه بصری راحتی را در شرایط نوری تاریک‌تر ارائه دهد.

یکی از نکات قابل توجه این نمایشگر، اوج روشنایی ٩۵٠ نیتی است که به‌لطف آن تماشای محتوا زیر نور آفتاب نیز آسان می‌شود. از دیگر مشخصات فنی این نمایشگر باید به نسبت ابعاد تصویر به بدنه ٩٣ درصدی و نسبت کنتراست 5,000,000:1 اشاره کرد.

برترین در صنعت

شما نمی‌توانید به‌‌راحتی تشخیص دهید که آیا ریلمی ١٢ پرو  یک گوشی میان‌رده است یا پرچمدار. ریلمی برای طراحی این محصول با Ollivier Savéo، یکی از طراحان مطرح ساعت‌های لوکس همکاری کرده تا قاب پشتی گوشی شبیه یک ساعت مچی جذاب و زیبا باشد. به‌عبارت دیگر، سازنده چینی برای طراحی گوشی جدیدش از ساعت‌های مچی لوکس الهام گرفته که به‌عنوان یک گوشی میان‌رده، ویژگی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

بررسی ریلمی ۱۲ پرو

بررسی ریلمی ۱۲ پرو

قاب پشتی گوشی ریلمی دارای دو رنگ خاص آبی (Submarine Blue) و بژ (Navigator Beige) است که یک نوار زیبای طلایی آن را تکمیل می‌کند.

زیر قاب ریلمی ١٢ پرو چه خبر است؟

زیر قاب این گوشی از چیپست Snapdragon 6 Gen 1 استفاده شده است. این آخرین نسخه چیپست‌های سری ۶ کوالکام است که سرعت کلاک ٢.٢ گیگاهرتی را ارائه می‌کند. و همراه پردازشگر گرافیکی Adreno 710، این گوشی عملکرد خوبی در مدیریت اکثر کارها و وظایف را دارد. ولی نباید انتظار عملکرد سطح پرچمداران را در برنامه‌ها و بازی‌های سنگین از آن داشته باشید.

بررسی ریلمی ۱۲ پرو

بررسی ریلمی ۱۲ پرو

ریلمی روی این گوشی میان‌رده از ٨ گیگابایت رم استفاده کرده است. در حالی که بسیاری از گوشی‌های میان‌رده بیش از ۸ گیگابایت رم را ارائه می‌کنند، اما این ظرفیت همچنان برای بیشتر برنامه‌ها و بازی‌ها کافیست. در بخش فضای ذخیره‌سازی هم گوشی به دو نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی تقسیم می‌شود. خوب بود اگر می‌توانستیم یک اسلات کارت حافظه را هم روی این گوشی ببینیم که اجازه ارتقا حافظه را می‌داد.

گوشی ریلمی ۱۲ پرو یک سیستم خنک‌کننده بخار 3D را به کار گرفته تا اطمینان پیدا کند اجزای داخلی عملکرد پایداری را ارائه می‌کنند. این سیستم خنک‌کننده بخار با ناحیه سرمایشی خود که مساحت آن به ۳۳۹۴ میلی‌متر مربع می‌رسد، مادربرد و تمام اجزای اصلی را در حین بارگذاری محتوای سنگین خنک نگه می‌دارد.

دوربین‌هایی از جنس پرچمداران

به‌جز طراحی و نمایشگر، یکی دیگر از ویژگی‌هایی که محصول جدید ریلمی را نسبت به دیگر محصولات میان‌رده بازار برجسته می‌کند، سیستم دوربین ویژه آن است. قاب پشتی این گوشی از یک دوربین ۵٠ مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX882 بهره می‌برد که به لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) مجهز است. یک دوربین ٣٢ مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX702 نیز آن را همراهی می‌کند و می‌تواند زوم ٢ برابری اپتیکال را در اختیار شما بگذارد. در کنار این دو، یک دوربین ٨ مگاپیکسلی اپتیکال هم حضور دارد. دل جلوی گوشی هم یک دوربین سلفی ١۶ مگاپیکسلی در دسترس شما قرار می‌گیرد.

بررسی دوربین ریلمی ۱۲ پرو

 

باتری، شارژ و دیگر قابلیت‌ها

زیر قاب این گوشی یک باتری ۵،٠٠٠ میلی آمپرساعتی حضور دارد که وظیفه تأمین انرژی دستگاه را عهده‌دار است. این باتری با توان ۶٧ واتی شارژ می‌شود که در عرض ١٩ دقیقه از ٠ تا ۵٠ درصد شارژ خواهد شد.

گوشی Realme 12 Pro

اسپیکرهای دوگانه اجازه می‌دهند از کیفیت صدای استریو لذت ببرید. این اسپیکرها از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند صدایی با رزولوشن بالا را ارائه کند. موقع بارش باران هم نباید نگران گوشی‌تان باشید؛ چرا که بدنه آن به گواهی IP65 مجهز است.

جمع‌بندی

بررسی گوشی ریلمی ١٢ پرو نشان می‌دهد که کمپانی ریلمی به‌دنبال ایجاد تحولی در دنیای گوشی‌های میان‌رده است. محصولی که طراحی منحصربه‌فرد و متفاوتی دارد و با الهام از ساعت‌های مچی لوکس ساخته شده است. اما علاوه بر این امکانات خوبی مثل سیستم دوربین سه‌گانه ۵٠ مگاپیکسلی، شارژ سریع باتری و یک سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای را نیز در اختیار کاربرانش می‌گذارد. با تمام این تفاسیر، خرید Realme 12 Pro برای کاربرانی که می‌خواهند تجربه متفاوتی از داشتن یک گوشی خوش قیمت و جذاب را به‌دست بیاورند، بسیار خوب است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*