سیستم تشخیص تصادف سامسونگ

سامسونگ در تعقیب اپل؛ سیستم تشخیص تصادف به گلکسی اس 24 اولترا و زد فولد 5 می‌آید

سامسونگ در حال اضافه کردن سیستم تشخیص تصادف خودرو به گلکسی اس 24 اولترا و زد فولد 5 است؛ قابلیتی که پیش‌تر در محصولات اپل دیده بودیم.

یک توسعه‌دهنده سرشناس (میشال رحمان)، با بررسی OneUI 6.1 در گلکسی S24 اولترا و گلکسی زد فولد 5 به وجود قابلیتی پنهان در آن‌ها پی برد. ظاهرا در آخرین نسخه وان یو آی، یک اپ سیستمی مخفی به‌نام MoccaMobile وجود دارد که کدهای سیستمی سنسوری موسوم به “Car Crash Detect Wakeup” را در خود جای داده است. پس اگر سامسونگ با ارائه یک آپدیت نرم افزاری جدید، سیستم تشخیص تصادف ماشین را در این گوشی‌ها فعال کرد، تعجب نکنید.

حتما می‌دانید قابلیت مشابهی در گوشی‌های آیفون و ساعت‌های هوشمند اپل هم وجود دارد که در صورت تشخیص وقوع تصادف شدید، به‌طور خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد تا به‌یاری کاربر مجروح بشتابند.

بنابر توضیحات رحمان، این قابلیت در گوشی‌های سامسونگ متکی به یک سنسور تجمیعی است که از داده‌های چندین حسگر فیزیکی نظیر شتاب‌سنج و ژیروسکوپ استفاده و به‌وسیله Android Sensor Hub، این اطلاعات را در هم ترکیب می‌کند.

باید دید سامسونگ برای ارائه قابلیت تشخیص تصادف، چگونه زمان‌بندی کرده و آیا گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس هم جزو دریافت‌کنندگان آن هستند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*