تولید پژو پارس

تولید پژو پارس متوقف نمی‌شود!

با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته تولید خودرو پژو پارس تا پایان سال جاری ادامه می‌یابد؛ جایگزین پژو پارس چه خودرویی خواهد بود؟

اگر اخبار خودرو را در گجت نیوز دنبال کرده باشید به‌نظر می‌رسید بر اساس بیانیه رئیس سازمان استاندارد، تولید پژو پارس توسط گروه خودروسازی ایران خودرو تا نیمه اسفندماه سال جاری پایان می‌پذیرد؛ اما با رایزنی‌های  گروه صنعتی ایران خودرو با سازمان استاندارد، مهلت ادامه تولید پژو پارس به مدت 15 روز بیشتر تمدید شده است.

در واقع ایران خودرو برای دریافت مجوز ساخت پژو پارس تا پایان سال 1402، قول جایگزنی خودرویی با استانداردهای بهتر برای مردم را به سازمان ملی استاندارد داده است.

مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در تاریخ 24 دی ماه با تاکید بر اجرایی شدن استانداردهای 85 گانه در صنعت خودرو گفته بود قانون مربوط به استانداردهای اجباری قطعا و بدون هیچ چشم‌پوشی در صنعت خودرو اجرایی خواهد شد و تولیدکنندگان برای دریافت مجوز تولید محصولات خود بایستی کیفیت خودروهای را با استانداردهای جدید منطبق سازند. در ادامه مهدی اسلامی به خودرو پژو پارس اشاره کرد و گفت این خودرو تنها تا نیمه اول اسفندماه سال جاری مجوز تولید دارد و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد که سازمان ملی استاندارد مسئولیتی در قبال تعهدات ایران‌خودرو در سامانه یکپارچه خودرو ندارد و ایران خودرو باید در فرصت باقی‌مانده فکری به حال خودروهای پژو پارسی کند که موعد تحویل آن‌ها در سال 1403 است. در نتیجه این سازمان مسئولیتی در قبال پیش‌ فروش‌های پس از مهلت قانون توقف تولید ندارد.

بر اساس سخنان رئیس سازمان استاندارد در تاریخ 24 دی ماه، ایران خودرو حدودا یک ماه دیگر فرصت برای ساخت پژو پارس داشت؛ اما به‌نظر می‌رسد با رایزنی‌های جدید مسئولان ایران خودرو با سازمان ملی استاندارد این مهلت برای 15 روز دیگر هم تمدید شده است و تولید این خودرو محبوب تا پایان سال جاری ادامه خواهد یافت.

تولید پژو پارس

در خصوص رایزنی‌های صورت گرفته، علیمردان عزیزی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بر اساس توافقی که بین این شرکت و سازمان ملی استاندارد صورت گرفته و در پی حمایت‌های این سازمان، ساخت خودرو پژو پارس تا پایان سال جاری ادامه خواهد یافت. عزیزی در ادامه به تاخیر در تحویل این خودرو به خریداران اشاره کرد و توضیح داد که این گروه خودروسازی قطعا به تعهدات خود عمل خواهد کرد و بابت تاخیر به‌وجود آمده پوزش طلبید.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به ادامه رایزنی‌ها برای تولید پژو پارس در سال آینده هم اشاره کرد و گفت:

در تلاش هستیم مجوز تولید پژو پارس را برای سال آینده هم دریافت کنیم؛ اما چنانچه نتوانیم دیگر خودرو پژو پارس را با استانداردهای فعلی تولید کنیم، حتما خودروی جایگزین که به لحاظ استاندارد از خودروی پارس فعلی بهتر است را برای مشتریان در نظر خواهیم گرفت.

خودرو پژو پارس برای اولین بار در سال 1379 با نام پرشیا و سپس با نام پژو پارس که نسخه ارتقا یافته پژو 405 بود، توسط ایران خودرو تولید و راهی بازار شد. این خودرو در بین مردم ایران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به‌گونه‌ای که در سال‌های اخیر جزو پرتیراژترین محصولات گروه صنعتی ایران خودرو بوده است. اگر ایران خودرو نتواند مجوز تولید این محصول را برای سال 1403 تمدید کند، بالاخره و بعد از 23 سال، پرونده پژو پارس بسته خواهد شد.

البته هنوز مشخص نیست محصول جدیدی که مدیر ایران خودرو به‌عنوان جایگزین پژو پارس به آن اشاره کرد چه خودرویی است. آیا با اضافه شدن قابلیت‌های جدید و سازگار شدن با استانداردهای 85 گانه، تولید خودرو پژو پارس همچنان ادامه می‌یابد یا این‌که شاهد یک فیس لیفت جدید از این محصول خواهیم بود؟

در طی ماه‌های گذشته نیز اخباری مبنی بر پیشبرد مراحل توسعه پژو پارس فیس لیفت شده بر اساس پلتفرم تارا وجود داشت که احتمال می‌رود این محصول جایگزین پژو پارس فعلی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*