هوش مصنوعی

آموزش ساخت لوگو با هوش مصنوعی

ساخت لوگو یکی از قابلیت‌هایی است که هوش مصنوعی در اختیار ما قرار می‌دهد. در این مطلب شما را با نحوه ساخت لوگو با استفاده از این تکنولوژی آشنا خواهیم کرد.

هوش مصنوعی از آن جمله فناوری‌هایی است که چالش‌های بشر را به راحت‌ترین شیوه ممکن میسر می‌کند. ساخت لوگو، یکی از همین چالش‌ها است که بسیاری به‌خاطر دانش‌های فنی مورد نیاز، از انجام آن ممانعت می‌کنند. اما هوش مصنوعی، قابلیتی را در اختیار انسان قرار داده است که می‌توان تنها با وارد کردن چند خط دستور، حرفه‌ای‌ترین لوگوهای موجود را طراحی کرد. در این مطلب از سایت گجت‌نیوز، شما را با نحوه ساخت لوگو با استفاده از هوش مصنوعی‌های مولد تصویر آشنا خواهیم کرد.

در یک سال گذشته، تعداد زیادی هوش مصنوعی مولد تصاویر توسعه پیدا کرده‌اند، اما از بهترین آن‌ها می‌توان به Midjourney، Stable Diffusion و DallE 3 اشاره کرد. البته ناگفته نماند که استفاده از DallE 3 که توسط OpenAI طراحی شده است، رایگان است.

چگونه باید از پلتفرم‌های AI برای ساخت لوگو استفاده کرد؟

در این بین، چت‌بات Chat GPT، یکی از مواردی است که می‌تواند کمک بسیاری به شما در نوشتن یک دستور باکیفیت و مناسب کمک کند. خلق یک لوگو حرفه‌ای، نیاز به یک دستور حرفه‌ای دارد و شما شاید نتوانید به شیوه صحیح، خواسته خود را به‌صورت دستور به مولد تصویر تحویل بدهید. اما چت GPT، می‌تواند جزئیات تصویری که شما در ذهن دارید را به صورت یک دستور متنی صادر کند و شما به‌راحتی بتوانید به لوگو دلخواه خود برسید.

هوش مصنوعی

پس برای شروع نیاز به یک اکانت OpenAI دارید تا بتوانید چت GPT را راه‌اندازی کنید. سپس باید جزئیات نسبتا کاملی از تصویر یا لوگوی مورد نظرتان را به چت GPT بگویید و از او بخواهید که این جزئیات را به‌صورت یک دستور متنی که قابلیت استفاده در موتور مولد تصویر را داشته باشد، برایتان ایجاد کند.

در مرحله بعد، وارد هوش مصنوعی مولد تصویر خود شوید که برای این کار می‌توانید از Midjourney استفاده کنید. این موتور مولد تصویر، به‌خاطر قابلیت repeat Midjourney که در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید از یک فرمان داده شده، لوگوهای متنوع زیادی را طراحی کنید

هوش مصنوعی midjourney

بهتر است پس از طراحی فرمان تصویر توسط چت GPT، خودتان نیز یک بار آن را مرور کنید و نواقصات را تکمیل کنید تا تصویر نهایی، به خواسته شما نزدیک‌تر باشد. یک دستور کامل خلق تصویر، از یک پارامتر ساده مانند «تصویر چشم‌گیر روی پس‌زمینه» شروع می‌شود. این دستور کامل، باید ویژگی‌های غالب یک تصویر مانند جزئیات رنگ و سبک‌ها را شامل شود. همچنین اگر پارامترهای حرفه‌ای را می‌شناسید و نحوه استفاده از آن‌ها را می‌دانید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما در دستور نهایی، آن‌ها را نیز وارد کنید تا حس شخصی تصویر ذهنی‌تان، در طراحی نهایی اعمال شود.

همچنین لازم به ذکر است که با کمی جست‌وجو می‌توانید، هوش مصنوعی‌هایی را نیز بیابید که تصویرها را اصلاح و جزئیات باقی مانده را نیز در تصویر، اجرا می‌کنند.

در ادامه می‌توانید با نحوه ساخت یک لوگو توسط Midjourney و چت GPT آشنا شوید.

ساخت لوگو با استفاده از هوش مصنوعی

پس از آن‌که لوگوی مورد نظرتان ایجاد شد، می‌توانید آن را با برنامه‌های ویرایش تصویر به سایز یا حالت مورد نظرتان تغییر دهید.

استفاده از هوش مصنوعی در طراحی لوگو، ابزار قدرتمندی را در اختیار شما می‌گذارد. این‌گونه طراحی می‌تواند ارزش یک برند را ارتقا دهد و تعداد زیادی تصاویر را با هزینه بسیار کم تولید کنید. ادغام هوش مصنوعی در طراحی لوگو با استفاده از مولدهای هنری هوش مصنوعی، مرز جدیدی را در طراحی دیجیتال ارائه می‌کند. همانطور که هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می‌دهد، امکانات برای کاربرد آن در حوزه طراحی نیز افزایش خواهد یافت.

پیشنهاد ما به شما این است که می‌توانید پس از کسب تجربه کافی در این زمینه، با ساخت لوگو برای ارگان‎‌ها، فروشگاه‌ها و نرم‌افزارها کسب درآمدی نیز داشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*