هایپرکار RB17 ردبول

هایپرکار ردبول با هزار اسب بخار قدرت، فقط 900 کیلو وزن دارد!

کمپانی ردبول (Red bull) پس از اعلام ساخت یک هایپرکار ۱۲۰۰ اسب بخاری، اکنون اطلاعات جدیدی از این محصول منتشر کرده است.

کمپانی ردبول برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ از ساخت یک خودرو هایپرکار جدید و متفاوت با نام RB17 برای القای حس رانندگی خودروهای فرمول یک خبر داد. قرار است این خودرو در سال آینده به‌صورت رسمی در پیست مسابقه فرمول یک رونمایی شود؛ اما به‌تازگی این کمپانی اطلاعات جدیدی از این خودرو در قالب یک پادکست منتشر کرده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز، مشخصات منتشر شده این هایپرکار جذاب را ذکر می‌کنیم.

هایپرکار RB17 ردبول، ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد

هایپرکار RB17 ردبول

خودرو RB17 که با الهام از خودروهای فرمول یک ردبول ساخته می‌شود از یک پیشرانه V10 تنفس طبیعی با دور موتور حداکثر ۱۵ هزار rpm با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار و یک موتور الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری بهره می‌برد. مجموع توان این دو پیشرانه قدرتی معادل با ۱۲۰۰ اسب بخار برای RB17 رقم می‌زند که در برابر وزن تنها ۹۰۰ کیلوگرمی این هایپرکار، عدد فوق‌العاده بالایی محسوب می‌شود.

خودرو RB17 با تلفیق تکنولوژی خودرو فرمول یک نسخه فصل ۲۰۲۰ با نام RB16 و نسخه جدید خودروهای فرمول یک و توسط یکی از مهندسان و طراحان ارشد این شرکت با نام آدریان نیوی طراحی و ساخته شده تا رقیبی سرسخت برای خودرو مرسدس AMG ONE و آستون مارتین والکری (VALKYRIE) باشد.

اوج ظرافت طراحی و آیرودینامیک

آدریان نیوی، خودرو RB17 را یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهای تاریخ توصیف کرده که با قدرت، ثبات و هندلینگ بالا می‌تواند دورهای زمانی مشابهی با خودروهای فرمول یک در پیست به ثبت برساند. این خودرو در سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت، ۹۰۰ کیلوگرم و در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت، ۱۷۰۰ کیلوگرم نیروی داون فورس (Downforce) تولید می‌کند.

هایپرکار RB17 ردبول

این هایپرکار دو نفره نسبت به سایر رقبای خود مانند استون مارتین والکری (VALKYRIE) از کابین به‌نسبت جادارتری بهره می‌برد تا افراد دارای قد بلند نیز بتوانند داخل این خودرو به‌راحتی سوار شوند. همچنین سیستم تعلیق فعال اسپرت قرار گرفته شده روی RB17 به‌همراه تایرهای اختصاصی میشلن با القای حس رانندگی فرمول یک، ویژگی‌های جذاب این خودرو را دوچندان می‌کند.

طبق اعلام ردبول، قرار است تنها ۵۰ دستگاه از این خودرو ساخته شود که از این تعداد ۴۹ دستگاه به فروش خواهد رسید و یک دستگاه به‌عنوان نمونه آزمایشی برای خود این کمپانی محفوظ خواهد ماند.

اطلاعات دقیق به‌همراه ظاهر اصلی این هایپرکار جذاب در تابستان امسال به نمایش گذاشته خواهد شد. البته رونمایی اولیه تنها با یک ماکت به‌اندازه کامل RB17 خواهد بود. آزمایش‌های اولیه این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۵ میلادی آغاز و پس از آن در نیمه‌های سال ۲۰۲۶ نمونه‌های خریداری شده توسط مشتریان به آن‌ها تحویل داده خواهد شد. طبق اعلام ردبول ۴۹ خریدار این خودرو قبل از استفاده باید تحت آموزش‌های رانندگی شبیه‌ساز ردبول قرار بگیرند. طبق شایعات این هایپر کار مخصوص استفاده در پیست خواهد بود و مجوز تردد در جاده‌های شهری نخواهد داشت. همچنین قیمت RB17 حدود ۶.۳ میلیون دلار اعلام شده است.

نظر شما کاربران سایت گجت نیوز در مورد هایپرکار ردبول چیست و آیا با این مبلغ زیاد ارزش خرید دارد یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*