نسخه جدید پیکاپ کاپرا

بهمن موتور 4 نسخه جدید پیکاپ کاپرا را به بازار عرضه می‌کند + جزئیات

گروه خودروسازی بهمن موتور به زودی 4 نسخه جدید پیکاپ کاپرا را روانه بازار داخلی می‌کند. در ادامه با جزئیات و مشخصات این محصولات آشنا شوید.

در اخبار خودرو خوانده بودیم که گروه خودروسازی بهمن به‌عنوان یکی از خودروسازان موفق و پرفروش کشور، پاییز سال جاری اعلام کرد از سال آینده قصد دارد تولید و عرضه خانواده وانت کارا را متوقف کند. حدس می‌زنیم که وانت کارا با استانداردهای اجباری مقرر شده هم‌خوانی ندارد و به همین خاطر است که گروه بهمن قید تولید و عرضه آن را برای همیشه زده است.

عرضه چهار نسخه جدید پیکاپ کاپرا به‌عنوان جانشین کارا

اگرچه خانواده وانت کارا به پایان راه رسیده‌اند، اما بهمن موتور تسلیم نشده و قصد دارد خانواده پیکاپ کاپرا را توسعه دهد. کاپراهای جدیدی که صحبت پیرامون آنها زیاد شده در دو تیپ B و U وارد بازار خواهند شد. تیپ B شامل نسخه‌های باری و پایه است و تیپ U برای خودروهای آفرودی خواهد بود.

نسخه جدید پیکاپ کاپرا

بنابراین وانت کارا رفت تا خانواده کاپرا جای آن را بگیرد. خبر عرضه خانواده پیکاپ کاپرا در نمایشگاه خودرو تهران (اتو اکسپو تهران) توسط مدیران بهمن موتور اعلام شد. آن‌طور که ما خبر داریم این سری از پیکاپ های بهمن در دو تیپ یاد شده و در 4 نسخه راهی بازار خودرو خواهند شد.

گفتیم که تیپ B مختص کاپرا باری و پایه است و در قالب دو نسخه تک کابین و دو کابین دنده‌ای مونتاژ می‌شوند. لازم به ذکر است که تیپ باری این پیکاپ در کشور چین با پیشرانه ضعیف‌تری به بازار عرضه می‌شود؛ حال آن‌که برنامه گروه بهمن عرضه این محصول با موتوری قوی‌تر است. البته که تا روز عرضه مشخص نیست چه تغییراتی روی پلتفرم این محصول اعمال خواهد شد!

تیپ آفرودی و لوکس کاپرا، U است که قرار شده در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به بازار برسد. جالب است بدانید که کاپرا حتی در کشور مبدا خود نسخه اتوماتیک ندارد و گیربکس اتومات آن، پروژه بهمن موتور برای بازار ایران است. شوربختانه در خصوص پیشرانه این نسخه هم اطلاعاتی در دست نیست و نمی‌دانیم چه موتوری به این آفرودر قدرت می‌بخشد.

نسخه جدید پیکاپ کاپرا

انتظارمان این است که در نسخه دنده‌ای پیکاپ کاپرا U از پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی استفاده شود که می‌تواند حداکثر قدرت 125 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن‌متر را تولید کند. هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص سطح آپشن‌ها و امکانات رفاهی این خودرو منتشر نشده، اما استانداردهای اجباری سازمان ایجاب می‌کند که گروه بهمن برای این پیکاپ از حداقل‌هایی نظیر سامانه کنترل پایداری، چراغ‌های روز، سنسورهای پایش فشار باد تایرها و نشان‌دهنده وضعیت دنده‌ها استفاده کند. کاپرا 2 که نسخه فعلی این پیکاپ به‌حساب می‌آید مجهز به امکاناتی به شرح زیر است:

سیستم تهویه نامطبوع، قفل مرکزی و ریموت کنترل، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، شیشه بالابر برقی، دوربین دید عقب، گارد ریل استیل، سنسور دنده عقب، سیستم مولتی‌مدیا همراه با نویگیشن، 2 کیسه هوا راننده و سرنشین، ترمز ضد قفل، چراغ‌های روشنایی روز، صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی، قابلیت برقراری ارتباط با تلفن همراه و پخش و کنترل فایل صوتی از طریق بلوتوث، قابلیت پخش فایل‌های صوتی و تصویری از طریق یو اس بی و سیستم اطلاعات رادیویی.