آپدیت واتساپ

بزرگترین تغییراتی که امسال در واتساپ رخ خواهد داد

واتساپ، یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا است که روزانه اطلاعات زیادی از طریق آن تبادل می‌شود. در این مطلب با بزرگترین تغییرات این پیام‌رسان در سال 2024 آشنا خواهیم شد.

متا، شرکت پشتیبان و توسعه‌دهنده واتساپ است که مسئولیت به‌روزرسانی‌های این پیام‌رسان را برعهده دارد. واتساپ پراستفاده‌ترین پیام‌رسان دنیاست که در هر ماه، حدود 2.7 میلیارد نفر از آن استفاده می‌کنند. سال 2023، یکی از مهم‌ترین سال‌ها برای واتساپ و متا بود؛ به‌طوریکه چندین مورد از بزرگترین به‌روزرسانی‌های واتساپ مانند امکان ویرایش پیام‌های ارسال شده، ارسال فیلم‌ها و تصاویر با کیفیت بالا و اشتراک‌گذاری صفحه‌ نمایش در این سال انجام شده است. اما طبق گفته‌های مدیران متا، این شرکت همچنان تغییرات بزرگی را نیز برای سال 2024 در نظر دارد. در این مطلب نیز ما به بررسی چندین مورد از این تغییرات واتساپ در سال 2024 خواهیم پرداخت.

تغییرات واتساپ در سال 2024

اشتراک‌گذاری فایل در واتساپ با افراد نزدیک

تغییرات واتساپ

واتساپ در حال کار روی ویژگی جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد، فایل‌ها را با افراد نزدیک خود به اشتراک بگذارند. طبق نظراتی که گفته شده است، برای انجام این کار نیاز به یک فضای ایمن میان دو کاربر خواهد بود تا بتوانند با دادن یک درخواست ساده به کاربر دیگر و دریافت تایید او، از روند کنترل‌شده برای تبادل فایل اطمینان حاصل کنند.

هدف از این قابلیت، اشتراک‌گذاری سریع فایل‌ها میان دو کاربر در شرایطی که نیاز به سرعت دارند، است. این قابلیت را می‌توان به‌عنوان یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای انتقال داده میان گوشی‌های آیفون و اندرویدی معرفی کرد. نکته مهم، حفظ حریم شخصی کاربران و امنیت اطلاعات آنان است تا شماره تلفن در هنگام تبادل فایل باید برای افراد غیرمخاطب مخفی بماند.

اشتراک‌گذاری وضعیت(Status) واتساپ در اینستاگرام

اپلیکیشن‌های مختلف متا مانند اینستاگرام، فیس‌بوک اجازه انتشار و اشتراک‌گذاری هم‌زمان یک محتوا در پلتفرم‌های مختلف را به کاربر می‌دهند.

پیش از این، چنین قابلیتی که کاربر واتساپ نیز بتواند وضعیت(STATUS) خود را در اپلیکیشن‌های متا به اشتراک بگذارد، وجود نداشت. اما طبق اطلاعاتی که فاش شده است، این ویژگی از جمله تغییرات واتساپ در سال 2024 خواهد بود.

اشتراک‌گذاری ویدیو و موسیقی در تماس‌های واتساپ

تغییرت واتساپ

یکی از جالب‌ترین تغییرات واتساپ در سال 2024، این خواهد بود که کاربران می‌توانند طی تماس‌های خود، با اشتراک‌گذاری صفحه گوشی، هر ویدیو یا موسیقی دلخواهی را در حین مکالمه پخش کند.

امکان رمزگذاری سراسری چت‌های واتساپ

تغییرات واتساپ

واتساپ درحال ایجاد تغییرات بزرگی است که به ایمن شدن چت‌ها واقعا کمک می‌کند. یک نماد قفل با عبارت “End-to-End Encrypted” در بالای چت خواهد بود که به کاربران نشان می‌دهد، پیام‌های خصوصی آن‌ها فوق‌العاده امن است و برای کسی که نباید آن را ببیند، قابل مشاهده نیست. طبق اطلاعات فاش‌شده، این مورد یکی از اولین تغییرات در به‌روزرسانی‌های آینده واتساپ خواهد بود.

تم‌های شخصی‌سازی شده واتساپ

تغییرات واتساپ

یکی از ویژگی‌های جذابی که برای واتساپ در سال 2024 در نظر گرفته شده است، قابلیت تغییر رنگ پس‌زمینه برنامه به شیوه دلخواه است. شما می‌توانید از بین پنج رنگ سبز معمولی، آبی، سفید، صورتی یا بنفش رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. همچنین گفته می‌شود که واتساپ، قابلیت تغییر رنگ را برای حباب‌های چت نیز ممکن خواهد کرد.

نشان تایید شده برای واتساپ نسخه تجاری

تغییرات واتساپ

واتساپ در حال ساخت نشان ویژه‌ای به نام Meta Verified برای حساب‌های تجاری است که موارد نمونه این نشان تجاری را در سایر پلتفرم‌های متا مانند اینستاگرام و فیس‌بوک دیده‌اید. هدف از این نشان ویژه این است که کاربران بتوانند به حساب‌های تجاری اعتماد کنند و در دام اکانت‌های جعلی که سعی در فریب دادن آن‌ها دارند، نیفتند.

این نشان جدید Meta Verified، جایگزین اشتراک فعلی واتساپ پریمیوم خواهد شد و کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه اشتراک، یک نشان برای نشان دادن قانونی بودن کسب‌و‌کارشان، به همراه یک لینک سفارشی صفحه شخصی و امکان اتصال حداکثر 10 دستگاه به یک حساب را دریافت کنند.

در سال 2023 واتساپ توانست با افزودن قابلیت‌های جدید، محبوبیت خود را در میان کاربران اینترنت چندین برابر کند و به‌لطف همین تغییرات، توانست کاربران زیادی را نیز در مقایسه با سال‌های گذشته جذب کند. براساس پیش‌بینی‌های که برای واتساپ در سال 2024 گفته شده است، از ادامه داشتن همین روند صعودی جذب کاربر خبر می‌دهند و اگر بتواند تغییرات گفته شده را در سال پیش رو اعمال کند، سال 2024 یکی از سنگین‌ترین نبرد‌ها میان واتساپ و رقیب اصلی آن یعنی تلگرام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*