ادامه تولید پژو پارس از سال 1403

ادامه تولید پژو پارس از سال 1403

با وجود تمام گفته‌های قبلی که طبق آنها قرار بود تولید پژو پارس تا پایان سال 1402 به اتمام برسد، اما اکنون به‌نظر می‌رسد این اتفاق رخ نخواهد داد.

پژو پارس خودرو قدیمی و کهن‌سال بازار خودروی ایران است که در حقیقت فیس‌لیفت خودروی پژو 405 محسوب می‌شود. بر اساس آخرین اخبار خودرو، تولید این خودرو به‌دلایلی واضح قرار بود تا انتهای سال 1402 متوقف شود و محصولات دیگری جایگزین شوند.

از جمله خودروهایی که قرار بود جایگزین پارس باشند می‌توان به سمند سورن پلاس با موتور XUP اشاره کرد. از نظر فنی، سورن پلاس بهینه هیچ تفاوت مهمی با پژو پارس فعلی ندارد. این خودرو با پیشرانه 1.8 لیتری XU۷P و ۸ سوپاپ، قدرت ۹۸ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن‌متر تولید می‌کند. جعبه دنده آن نیز از نوع ۵ سرعته دستی است که توان را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت این خودرو نیز در حدود ۷ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است که در شرایط بهینه به‌حساب می‌آید.

تولید پژو پارس متوقف نمی‌شود

اما در حال حاضر با توجه به گفته‌های معاون وزیر صمت به نظر می‌رسد این خودرو از برند پژو حالا حالاها قصد خداحافظی ندارد. منوچهر منطقی در این رابطه گفت با توافقات انجام شده، توقف تولید خودرو پژو پارس منتفی است و تولید آن با رعایت استاندارهای 85 گانه ادامه خواهد یافت. همچنین به تمام کسانی که در سامانه یکپارچه خرید خودرو اقدام به ثبت نام برای این خودرو کرده بودند، خودروشان را تحویل خواهیم داد. پس از تحویل این خودروها تا پایان سال، تولید پارس با استاندارد 85 گانه آغاز خواهد شد!

معاون وزیر صمت تاکید کرد خودروهایی از قبیل پژو پارس که محبوبیت بالایی بین مردم دارند و قیمتشان مناسب است نباید تولیدشان متوقف بشود. این خودروها با به‌روزرسانی و مجهز شدن به استانداردهای 85 گانه می‌توانند به حضور خود در تولیدات کارخانه ادامه دهند.

به نظر شما تولید خودرویی که بیشتر از دو دهه از عمر آن می‌گذرد و هیچگونه پیشرفتی نداشته است تا چه حد منطقی به‌نظر می‌رسد؟