سایت های 5G ایرانسل

تعداد سایت های 5G ایرانسل رو به افزایش است؛ افتتاح سایت 845 در قم

همزمان با دهه فجر 1402، با افتتاح دوازدهمین سایت 5 جی در شهر قم، تعداد سایت های 5G ایرانسل به عدد 845 رسید.

به مناسبت 45 سالگی دهه فجر و در روز 12 بهمن 1402، دوازدهمین سایت 5G در شهر قم توسط ایرانسل افتتاح شد تا تعداد سایت های 5G ایرانسل به 845 برسد. نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران همزمان با فرا رسیدن دهه فجر با افتتاح یک سایت 5 جی جدید در شهر قم، تعداد سایت های نسل پنج این شهر را به عدد 12 و تعداد سایت های 5G خود را به عدد 845 رساند.

سایت های 5G ایرانسل یکی پس از دیگری افتتاح می‌شوند

ایرانسل به‌عنوان نخستین ارائه‌دهنده خدمات 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، تا به امروز نسل پنج تلفن همراه را در تمامی استان‌های کشور ارائه کرده است و کاربران این شبکه در شهرهای مختلف می‌توانند با این 845 سایت 5 جی از خدمات نسل پنجم تلفن همراه استفاده کنند. تاکنون یعنی در اواسط بهمن ماه 1402، استان تهران با 267 سایت، استان خراسان رضوی با 139 سایت و استان البرز با 99 سایت بیشترین تعداد سایت 5G ایرانسل را در خود دارند.

ایرانسل در کنار توسعه و افزایش تعداد سایت های 5G خود در سراسر کشور، در دی ماه 1402 نیز در حضور دکتر امیر محمدزاده لاجوردی، جانشین وزیر ارتباطات در امور ارتباطات و معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نسل 5.5 شبکه تلفن همراه 5G-Advance را در شبکه ایرانسل به بهره‌برداری رساند. همچنین ایرانسل با تست سرعت نسل 5.5 تلفن همراه، رکورد سرعت 6.5 گیگابیت بر ثانیه را به ثبت رساند تا باز هم بتواند رکورد سرعت اینترنت ایران را جابه‌جا کند.

این اپراتور از سال 1395 و با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی داخلی به مطالعه روی شبکه 5G پرداخت و در سال 1396 توانست نخستین آزمایش شبکه کامل نسل پنجم تلفن همراه را در حضور وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات با موفقیت به انجام برساند. ایرانسل همواره در ارائه خدمات مبتنی بر جدیدترین فناوری‌های ارتباطی روز دنیا پیشتاز بوده و سرانجام در روز 1 مرداد 1399 موفق شد اولین سایت تجاری 5G ایران را در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح کند. رئیس جمهور وقت در حاشیه جلسه هیات دولت به‌صورت آنلاین این سایت را افتتاح کرد.

در ادامه و در سال‌های 1399 و 1400، تعداد سایت های 5G ایرانسل به عدد 9 رسید و از آغاز سال 1401 نیز پروژه توسعه فراگیر 5G در سراسر کشور توسط این اپراتور آغاز شد. بنابراین یکی پس از دیگری شاهد افتتاح سایت های جدید نسل پنج ایرانسل در نقاط مختلف ایران بودیم. ایرانسل در ادامه این پروژه و با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان فنی خود و همچنین با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در روز 27 اردیبهشت امسال نیز موفق شد ششصدمین سایت 5 جی ایران را در شهر بابل در استان مازندران به‌بهره‌برداری برساند و رئیس جمهور به‌صورت آنلاین این سایت را افتتاح کرد.

ششصد و پنجاهمین سایت 5G ایرانسل در روز 29 مهرماه 1402 و همزمان با سالگرد 17 سالگی ایرانسل در حضور اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی ایرانسل و توسط مدیرعامل این شرکت یعنی دکتر بیژن عباسی آرند افتتاح شد و ایرانسل همچنان رکورددار تعداد سایت نسل پنج تلفن همراه در ایران باقی ماند.

نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران پیش از این نیز رکورد سرعت اینترنت ایران را با ثبت سرعت 3.909 گیگابیت بر ثانیه در شبکه واقعی و تجاری نسل پنج خود به نام خود کرد. این اپراتور در دی ماه امسال و در جریان نمایشگاه تلکام 2023 نیز از نسل پنجم تلفن همراه در حالت مستقل (5G Standalone) رونمایی کرد و توانست در شبکه نسل 5.5 خود با ثبت سرعت نزدیک به 6.5 گیگابیت بر ثانیه، رکورد سرعت اینترنت ایران را باز هم ارتقا ببخشد.