رکوردشکنی فروش آیفون های اپل

فروش آیفون های اپل همچنان در حال رکوردشکنی و افزایش است

طبق گزارشات منتشر شده، فروش آیفون های اپل همچنان در حال افزایش است و رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کند. در این مطلب به بررسی آمار فروش این کمپانی قدرتمند خواهیم پرداخت.

وقتی صحبت از آمار فروش گوشی به میان می‌آید، شرکت‌های کره‌ای و چینی هستند که همیشه در ذهن مردم پدیدار می‌شوند. این شرکت‌ها با روندهایی که در پیش گرفته بودند، چندین سال است که بیشترین میزان فروش را به نام خود ثبت می‌کنند. اما امسال اپل با رویکرد تازه‌ای وارد ماجرا شده و توانسته تمام رکوردهای رقبا کره‌ای و چینی خود را جابه‌جا کند. در این مطلب از سایت گجت نیوز، به بررسی آمار فروش آیفون و مقایسه آن با دیگر رقبا خواهیم پرداخت.

سامسونگ، یکی از همین رقبا اپل است که به‌دلیل سابقه حضور طولانی‌تر نسبت به اپل در بازار گوشی موبایل و تولید گوشی‌ها در سری‌های مختلف، چندین سال است که جزو برترین صادرکنندگان گوشی و همچنین جزو بیشترین فروشندگان گوشی در سال‌های گذشته به‌شمار می‌رود. در طرف مقابل، اپل برای تولید محصولات خود از مواد اولیه با کیفیت استفاده می‌کند و در عرضه فناوری‌های جدید، حتی سری ارزان‌قیمت “iPhone SE” را نیز درنظر می‌گیرد. این باعث می‌شود تا مشتری، قیمت نسبتا بالای آیفون‌های اپل را به گوشی‌های ارزان‌قیمت اما بی‌کیفیت دیگر کمپانی‌ها ترجیح دهد.

رکوردشکنی فروش آیفون های اپل

بررسی آمار فروش آیفون در مناطق مختلف

اپل در مسیر رشد خود، فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است اما رشد اپل بی‌وقفه بوده و نخواسته که از رقبا عقب بماند. به‌لطف همین تلاش کارمندان اپل، توانست در یک سال کامل، آمار فروش بیشتری از سامسونگ ثبت کند. با بررسی فروش اپل می‌توان به این نتیجه رسید که همچنان ایالات متحده بیشترین سهم را در میزان فروش اپل دارند، اما از طریق فروش در بازارهای نوظهوری مانند هند، کارائیب و آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا توانسته است این رکورد فروش خود را افزایش دهد. افزایش فروش آیفون در چنین مناطق تجاری، می‌تواند به مسئله محدود شدن فروش اپل در چین با ظهور هواوی مرتبط باشد. اپل با کاهش محسوس قیمت خود در چنین بازارهایی، برای جبران کاهش فروش آیفون در چین مقابله کرده است.

رشد چند درصدی فروش آیفون در سال 2024، به‌همراه روند برتری که اپل در پیش گرفته است، می‌تواند اپل را به درآمد سالانه 200 میلیارد دلاری برساند.

رکوردشکنی فروش آیفون های اپل

اپل بیشترین میزان فروش آیفون را در ایالات متحده و هند دارد، اما وضعیت فروش آن در چین به‌سبب محدودسازی که توسط دولت چین در حمایت از برند هواوی کرده است، چندان خوب نیست. به‌نوعی می‌توان گفت که اپل در بازار چین شکست خورده است و برای بقا خود، مجبور است بازار پرسود چین را تحویل هواوی دهد.

طبق آمار تایید شده، درآمد سالانه اپل در سال 2023 به 203 میلیارد دلار رسیده که رکورد جدیدی برای درآمد اپل است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*