اپل بعد از ۱۳ سال، بیشتر از سامسونگ گوشی فروخت!

در حالی که طی ۱۳ سال اخیر همیشه سامسونگ برترین شرکت گوشی‌ساز در جهان بود، اپل برای اولین بار در یک سال بیشتر از سامسونگ گوشی فروخته و حالا رهبر جدید بازار جهانی موبایل است!

در سال ۲۰۲۳، شرکت اپل برای اولین بار پس از سیزده سال، توانسته با موفقیت گوشی‌های بیشتری را نسبت به رقیب خود، یعنی سامسونگ در بازار عرضه کرده و تعداد فروش بیشتری را هم به دست بیاورد. این دستاورد نشان‌دهنده استراتژی‌های کسب و کار موفق اپل در جذب مشتریان و ارائه محصولات نوآورانه است. موفقیت غول آمریکایی می‌تواند حاصل طراحی دقیق، عملکرد خوب و خدمات پس از فروش قوی اپل در بازارهای جهانی باشد.

طبق گزارشی که توسط IDC منتشر شده، شرکت اپل در یک پیشرفت قابل ملاحظه موفق شده سال ۲۰۲۳ با عبور از سامسونگ، برای اولین بار بیشتر از سامسونگ گوشی بفروشد. سامسونگ از سال ۲۰۱۰ تاکنون که تاج پادشاهی را از نوکیا ربوده بود، هیچ‌وقت تنزل رتبه را تجربه نکرده بود و در کل ۱۳ سال به رتبه نخست جدول بیشترین تعداد فروش بازار موبایل چسبیده بود.

اپل، پادشاه جدید بازار موبایل جهان در سال ۲۰۲۳

تاج‌گذاری پادشاهی اپل در بازار جهانی موبایل

وضعیت فعلی بازار جهانی گوشی‌های هوشمند نشان‌دهنده رقابتی سخت و فشرده بین شرکت‌ها است. اپل در سال گذشته موفق به فروش ۲۳۴.۶ میلیون دستگاه گوشی آیفون شد که به‌معنای سهم ۲۰.۱ درصدی از کل بازار است. این درحالیست که سال گذشته ۲۲۳.۳ میلیون گوشی هوشمند فروخته بود و ۱۸.۸ درصد بازار را در اختیار داشت. بنابراین غول آمریکایی امسال رشد فروش ۳.۷ درصدی را تجربه کرده است. این برای اولین بار در تاریخ است که اپل به «رهبر جهانی» بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌شود.

اپل، پادشاه جدید بازار موبایل جهان در سال ۲۰۲۳

اما در طرف مقابل کمپانی سامسونگ با یک شیب نزولی تُند، متوجه کاهش فروش ۱۳.۶ درصدی گوشی‌هایش در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته شده است. در حالی که آن‌ها سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۶۲.۲ میلیون گوشی هوشمند فروخته بودند، تعداد گوشی‌های فروخته شده آن‌ها در سال ۲۰۲۳ به ۲۲۶.۶ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است.

طبق بررسی‌های انجام شده، نیمه دوم سال ۲۰۲۳ شاهد رشد چشمگیر گوشی‌سازهای اندرویدی چینی از جمله شیائومی و اوپو بودیم که این می‌تواند ناشی از گسترش بازارهای نوظهور باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*