کنگره جهانی موبایل

4 گوشی هیجان انگیز که به زودی در کنگره جهانی موبایل رونمایی می‌شوند

کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۴ به‌زودی شروع خواهد شد و قرار است 4 گوشی جدید در این رویداد جهانی معرفی شوند. این ۴ تا چه مدل‌هایی و از چه برندهایی هستند؟

از شروع سال 2024، علاقه‌مندان حوزه فناوری با رویداد گلکسی آنپکد و معرفی سری گلکسی اس 24 شگفت زده شدند و حالا خود را برای کنگره جهانی موبایل آماده می‌کنند. این کنگره، امسال از 26 تا 29 فوریه در بارسلونا برگزار خواهد شد.

گوشی‌های احتمالی در کنگره موبایل ۲۰۲۴

گوشی‌هایی که ذکر می‌شوند، به احتمال زیاد در کنگره موبایل معرفی خواهند شد و در این مطلب، به سراغ بررسی اجمالی این 4 گوشی می‌رویم.

شیائومی 14 اولترا؛ پرچمداری که دوربینش را به رخ می‌کشد

شیائومی 14 اولترا

طبق گزارشات منتشر شده، شیائومی قصد دارد تا نسخه اولترا پرچمداران سری 14 خود را زودتر از موعد کنگره موبایل معرفی کند. یکی از احتمالاتی که در مورد این گوشی داده می‌شود، مربوط به عدم عرضه این گوشی برای قاره اروپا است. براساس برخی گفته‌ها، ممکن است شیائومی، قاره اروپا را از دسترسی به پرچمداران جدید خود محروم کند. البته این احتمال بعید به‌نظر می‌رسد و ممکن است این محدود شدن، تنها مربوط به شیائومی 14 پرو باشد که انحصارا برای بازار چین عرضه شود.

شیائومی 14 پرو، براساس طراحی نسخه اولترا این سری و مناسب با نیاز عکاسان حرفه‌ای خلق شده است. از جزئیات این گوشی می‌توان به پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 3، باتری 5180 میلی‌‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 90 واتی و شارژ بی‌سیم 80 واتی در کنار ماژول چهارگانه دوربین با سنسور 50 مگاپیکسلی اشاره کرد.

هواوی Pocket اس 2؛ جدی در رقابت‌ها

هواوی POCKET اس 2

رقابت شیائومی و هواوی برای در دست گرفتن انحصار بازار پرسود چین، تماشایی است و انتظار می‌رود که هواوی نیز برای عقب نماندن از رقیب بومی خود، برای کنگره موبایل محصول نوآورانه خود را معرفی خواهد کرد. طبق گفته‌ها، محصول هواوی برای کنگره موبایل، گوشی تاشو جدیدی از این برند است که طراحی پایه‌ای خود را از مدل قبلی که در سال 2022 معرفی شد، الگوبرداری کرده است.

در قلب Pocket اس 2، نسخه به‌روز شده پردازنده اختصاصی هواوی یعنی Kirin 9000s، جای خواهد گرفت. این گوشی می‌تواند بازتعریفی از برند هواوی باشد، به‌طوریکه با عملکرد رضایت‌بخش خود، می‌تواند دوباره مشتریان جهانی را هرچند در میان تحریم‌ها به سمت این کمپانی بکشاند.

ناتینگ فون 2a؛ مبارزی دیگر از جنس نوآوری

ناتینگ فون 2a

برند ناتینگ، یکی دیگر از شگفت‌های نوظهور صنعت موبایل است که به احتمال زیاد، شاهد محصولی از این برند در کنگره جهان موبایل خواهیم بود. ناتینگ، در شبکه‌های اجتماعی مختلف درمورد عرضه ناتینگ فون «2a» خبرهایی منتشر کرده اما فعلا مشخص نیست چه زمانی را درنظر گرفته است. به‌احتمال زیاد، کنگره جهانی موبایل مقصد این گوشی تازه‌نفس برای رونمایی خواهد بود. البته لازم به ذکر است که هنوز، ناتینگ حضور خود را در این کنگره به‌طور رسمی اعلام نکرده است.

از مشخصات فاش شده این گوشی می‌توان به صفحه نمایش 6.7 اینچی با وضوح Full HD پلاس با پردازنده دایمنسیتی 7200 مدیاتک اشاره کرد. برند ناتینگ در تلاش برای رسیدن به نو‌آوری‌ها و فناوری‌های مقرون به‌صرفه‌ای است که بتواند گوشی‌های هوشمند باکیفیت و اقتصادی را به بازار عرضه کند.

HMD گلوبال؛ بازگشت از نوکیا

HMD گلوبال

HMD گلوبال، نام تجاری سابق نوکیا که با این تغییر برند در تمامی ابزارهای دیجیتالی، خبر از یک تغییر اساسی در ساختار این شرکت می‌دهد. تغییری که قرار است این شرکت را با وضعیت موجود بازار موبایل و فناوری‌های در دسترس سازگار کند. به‌خاطر همین تغییر گفته می‌شود که به احتمال زیاد، در کنگره جهانی موبایل شاهد حضور یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های حوزه موبایل باشیم. در واقع HMD گلوبال با حضور خود در این کنگره نشان خواهد داد که روند شرکت تغییر یافته و در آینده شاهد رقابت جدی این برند با دیگر برندها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

تیر خلاص HMD Global به برند نوکیا؛ نام نوکیا از وب سایت اچ ام دی هم حذف شد

تنها ویژگی که از محصول احتمالی HMD گلوبال برای کنگره موبایل در دسترس است، مربوط به استفاده از سنسور 108 مگاپیکسلی در دوربین‌ اصلی آن است.

به هر حال، کنگره جهانی موبایل نقطه رونمایی از تکامل‌های جدید در صنعت روبه‌جلو گوشی‌های هوشمند است که برند‌ها و غول‌های فناوری، با به رخ کشیدن آن‌ها، سعی در پیروزی در این رقابت همیشگی را دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*