فیدلیتی دریم

فیدلیتی دریم (جتور X90 پلاس) شاسی بلند جدید بهمن موتور به ایران می‌آید

فیدلیتی دریم یا همان جتور X90 پلاس به‌عنوان شاسی بلند جدید بهمن موتور به ایران می‌آید. در ادامه با مشخصات و امکانات Fidelity Dream آشنا می‌شویم.

شرکت بهمن موتور علاوه بر فیدلیتی پرایم، فیدلیتی پرستیژ و فیدلیتی XB1 قصد دارد یک مدل دیگر از این شاسی بلند چینی به نام فیدلیتی دریم را به بازار ایران عرضه کند. در همین راستا خبرها حاکی از آن است که مدل‌های اولیه فیدلیتی دریم که نسخه ایرانیزه شده جتور X90 پلاس محسوب می‌شود، وارد ایران شده و در حال انجام آزمایش‌های فنی است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات و امکانات Fidelity Dream آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی فیدلیتی دریم

نمای جلوی فیدلیتی دریم

فیدلیتی دریم در بازارهای هدف با چند موتور متفاوت به فروش می‌رسد. موتور اول این خودرو از نوع 1.6 لیتری T-GDI بوده که مشابه موتور فیدلیتی پرستیژ و XB1 است. موتور دوم این خودرو نیز از مدل 2 لیتری T-GDI است که تیگو 8 پرو مکس و آریزو 8 نیز از آن بهره می‌برند. قدرت تولید شده از این دو پیشرانه نیز توسط گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه از نوع تر به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

نمای عقب فیدلیتی دریم

طبق سیاست‌هایی که بهمن موتور برای عرضه محصولات خود در نظر می‌گیرد، به احتمال زیاد فیدلیتی دریم (جتور X90 پلاس) با موتور قدرتمندتر 2 لیتری T-GDI به بازار ایران عرضه خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با 261 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر را به تولید برساند. فیدلیتی دریم دارای 4838 میلی‌متر طول، 1914 میلی‌متر عرض، 1775 میلی‌متر ارتفاع و 2830 میلی‌متر فاصله محوری است.

امکانات رفاهی فیدلیتی دریم

کابین فیدلیتی دریم

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به تریم چرمی کابین، سامانه استارت/ استاپ، سانروف، ترمز پارک برقی و اتوهولد، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کلاستر دیجیتالی، جک برقی صندوق عقب به‌همراه سنسور پایی، باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌ها جانبی به‌شکل برقی و متصل به گرم‌کن، آینه الکتروکرومیک، دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با سردکن و گرم‌کن صندلی‌ها اشاره کرد.

امکانات ایمنی جتور X90 پلاس

سقف جتور X90 پلاس

این خودرو از امکانات رفاهی متعددی چون سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، هشت کیسه هوای ایمنی، سامانه کنترل خودرو در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، رادار تصادف از جلو (FCW)، سیستم نور بالا اتوماتیک (IHC)، سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)، رادار نقطه کور (BSD)، رادار تصادف از عقب (RCTA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW) و سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA) بهره می‌برد.