جرم جاسوسی کبوتر برای چین

این کبوتر به جرم جاسوسی برای چین، 8 ماه زندانی شد!

نیروهای امنیتی هند به اتهام جاسوسی کبوتر برای چین، این پرنده نگون‌بخت را 8 ماه زندانی کردند. پرونده امنیتی این کبوتر چه شد؟

اتفاقات عجیب و غریب زیادی در دنیای امروز می‌افتد که بعضی از آنها مضحک و خنده‌دار است. یک روز خبر ازدواج مرد روسی با یک پیتزا خبرساز می‌شود و فردایش زندانی شدن کبوتری به جرم جاسوسی برای دولت چین! نیویورک تایمز اعلام کرده کبوتری بخت برگشته که مظنون به جاسوسی برای دولت چین بوده پس از یک دوره اسارت هشت ماهه، مبری از اتهامات نادرست و کذب شده و به آغوش طبیعت بازگشته است.

مجازات جرم جاسوسی کبوتر برای چین

بله آنچه خواندید درست است و کسی با شما شوخی ندارد! پرنده مورد بحث ظاهرا به حکم قانون در کشور هند هشت ماه زندانی شده است. در واقع دوره اسارت این کبوتر زمانی آغاز شد که چند نگهبان امنیتی به این نتیجه رسیدند پرنده نام‌برده رفتارهای مشکوکی دارد.

جرم جاسوسی کبوتر برای چین

به نقل از نیویورک تایمز، این پرنده در یک بندر بین‌المللی در بمبئی گرفتار شده است. اعضای یک تیم ویژه اجرای قانون، نیروی امنیت مرکزی پس از تفحص‌های طولانی به این نتیجه رسیدند که احتمالا دستگیری این کبوتر بی‌فایده بوده و حیوان نگون‌بخت به اشتباه بازداشت شده است.

علت این‌که مأموران امنیتی به این پرنده سیاه‌بخت مشکوک شدند این بوده که روی پاهایش حلقه‌های مخصوصی تعبیه شده بود که یکی از آنها ریزتراشه بوده است. همچنین روی پاهای این حیوان بی‌زبان به چینی چند کلمه حک شده بود. همان‌طور که می‌دانید قبلا از کبوترها برای جاسوسی بهره می‌گرفتند و سازمان CIA سابقه عجیبی در استفاده از کبوتر به‌منظور جاسوسی از مردم دارد.

جرم جاسوسی کبوتر برای چین

سرانجام پس از بررسی‌های دقیق‌تر، حلقه‌ها و تراشه برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه پزشکی قانونی فرستاده شد. در همین زمان پرنده در بیمارستان دامپزشکی بمبئی اسکان داده شد تا نتیجه مشخص شود. در نهایت پلیس هند نتایج تجزیه و تحلیل سخت افزاری را دریافت کرد و متوجه شد که ریزتراشه مکان مورد نظر پرنده را ردیابی می‌کند.

پس از تجزیه و تحلیل الگوهای سفر پرنده، محققی که وظیفه بررسی کبوتر را بر عهده داشت، به این نتیجه رسید که احتمالا این یک کبوتر مسابقه‌ای گم‌شده از تایوان است. متاسفانه پس از این‌که نتیجه مشخص شد، پلیس به بیمارستان دامپزشکی برای ترخیص این پرنده مراجعه نکرد و اعلام نشد که پرونده این حیوان نگون‌بخت بسته شده است! در نهایت این کارکنان بیمارستان و فعالان حقوق حیوانات بودند که خواستار آزادی این کبوتر شدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*