هیوندای جنسیس

علت تقسیم هیوندای و جنسیس به دو برند متفاوت چیست؟

احتمالا می‌دانید که جنسیس، زمانی نام یک مدل از خودروهای هیوندای بود. با این وجود چه اتفاقی افتاد که Genesis به یکباره به برندی مستقل تبدیل شد؟

پیش از این که کمپانی هیوندای اواخر سال 2015 تصمیم به تاسیس برند مجزای جنسیس بگیرد، نام Genesis در سال 2003 روی خودرویی مفهومی با موتور V8 و دیفرانسیل عقب قرار داشت که یک سدان اسپرت و لوکس به شمار می‌رفت و قصد داشت با بزرگانی چون سری 5 بی ام و، آئودی A6 و مرسدسی بنز کلاس E رقابت کند.‌ پیش از رونمایی رسمی از این خودرو شایعات فراوانی از این که هیوندای سدان جدید خود را با برند مستقل جنسیس معرفی خواهد کرد بر سر زبان‌ها افتاده بود. با این وجود اتومبیل مورد بحث سرانجام با نشان هیوندای رونمایی و عرضه شد.

در گجت نیوز بخوانید:

۱۰ مورد از گران‌ترین خودروهای صفر کیلومتر کره‌ای؛ از سانتافه تا جنسیس

در سال 2009 خودروی هیوندای جنسیس کوپه به‌عنوان نخستین خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب هیوندای در کلاس پرفورمنس معرفی شد و خیلی سریع جای خود را در دل رانندگان خیابانی و علاقمندان به دریفت و حرکات نمایشی باز کرد. در عین حال در سال 2015 هیوندای سرانجام تصمیم نهایی خود را گرفت و با معرفی برند مستقل جنسیس به‌طور رسمی وارد بازار خودروهای پریمیوم اسپرت و لوکس و شاسی بلندهای گرانقیمت و پرامکانات شد.

خودروی Genesis Coupe

در دنیایی که تویوتا با برند لکسوس و هوندا با برند Acura حضور پررنگی در بازار خودروهای لوکس و پریمیوم دارند، جنسیس هم پای هیوندای را به بازار خودروهای پریمیوم باز کرد تا سهمی از این بازار پرسود به دست آورد. در عین حال فلسفه اصلی عملکردی برند جنسیس نیز دقیقا مانند هیوندای مبتنی بر قیمت مناسب، آپشن‌ها و قابلیت‌های سخاوتمندانه و گارانتی طولانی مدت است. این ارزش‌ها نام کمپانی هیوندای را به یکی از تاثیرگذارترین برندها در دنیای خودروسازی تبدیل کرده است.

Genesis G90؛ نخستین محصول درست و حسابی هیوندای با برند جنسیس

هیوندای جنسیس

جنسیس جی 90 نخستین اتومبیل لوکس برند تازه‌تاسیس Genesis بود که اواخر سال 2015 در کره و در سال 2016 در آمریکای شمالی رونمایی شد. هیوندای همچنین مدل G80 که نمونه‌ای از G90 با فاصله محوری کمتر بود را نیز برای رقابت با محصولات دیگری مثل Lexus GX روانه بازار کرد تا حضوری قدرتمندانه در این دسته عملکردی داشته باشد.

همچنین بخوانید:

جنسیس G80 2025 ، سدان جذاب و لوکس کره ای معرفی شد

جنسیس همچنین در سال 2018 نیز مدل G70 را معرفی کرد که نخستین خودروی اسپرت لوکس رده‌پایین این برند به شمار می‌رفت و رقیبی درخور برای محصولات سری 3 بی ام و و آئودی A4 بود. این برند همچنین در ادامه در سال 2020 شاسی بلند لوکس GV80 را نیز معرفی کرد و سپس در سال 2021 مدل الکتریکی G80 را به بازار فرستاد. علاوه بر این، شاسی بلند برقی GV60 نیز محصول بعدی جنسیس بود.

با نگاهی به گذشته می‌توان متوجه شد که زمان‌بندی هیوندای برای معرفی برند مجزای جنسیس فوق‌العاده بوده و توانسته بیشترین میزان توجه را برای این برند به ارمغان بیاورد. در سال 2015، سخنگوی هیوندای در آمریکا در مصاحبه‌ای از محبوبیت فراوان مدل Genesis در بازار آمریکا و قرار گرفتن آن در میان سه اتومبیل پرفروش در کلاس خود خبر داد و اعلام کرد که بسیاری مشتریان این خودرو خواهان تاسیس برند مجزای جنسیس شده‌اند. کریس هاسفورد، سخنگوی برند هیوندای مدعی شد که بسیاری خریداران مدل اولیه Genesis خودشان نشان مستقل Genesis را جایگزین هیوندای کرده بودند!

خودروی برقی Genesis

در طول سال‌های گذشته جنسیس همواره یکی از برندهای تاثیرگذار در صنعت خودروسازی در کلاس خودروهای لوکس و با عملکرد بالا بوده است. همچنین جدیدترین خودروهای مفهومی این برند، X Convertible و Speedium X نیز نشان‌دهنده عزم جنسیس برای حضور درخشان در بازار هایپرخودروهای برقی هستند. در عین حال ارائه قابلیت‌های لوکس و پریمیوم، فناوری‌های ایمنی بسیار مدرن و طراحی شگفت‌انگیز از جمله مشخصاتی هستند که خودروهای جنسیس را تعریف می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*