تویوتا لندکروزر برقی

تویوتا لندکروزر هم برقی می‌شود؛ حضرت ژاپنی با قوای الکتریکی در راه است

کمپانی خودروسازی تویوتا قصد دارد تا در سال ۲۰۲۶ میلادی، نسخه برقی شاسی بلند پرطرفدار لندکروزر را وارد بازار جهانی کند.

کمپانی مطرح خودروسازی تویوتا که چهار سال پیاپی عنوان پرفروش‌ترین برند خودروسازی جهان را یدک می‌کشد، در نمایشگاه خودرو ژاپن ۲۰۲۳ با عنوان Japan Mobility از نسخه جدید تویوتا لندکروزر مفهومی رونمایی کرد و حال طبق جدیدترین اخبار خودرو خارجی، تاریخ عرضه احتمالی این محصول مشخص شده است.

لندکروزر برقی در راه بازار جهانی

تویوتا لندکروزر برقی

سال گذشته در جریان نمایشگاه خودرو ژاپن، کمپانی تویوتا از خودرو لندکروزر SE رونمایی کرد. این شاسی بلند هیجان انگیز با عنوان یک خودرو کانسپت تمام الکتریکی معرفی گردید اما اطلاعات زیادی از امکانات و زمان عرضه آن ارائه نشد. این خودرو از نظر ابعاد و جثه عریض‌تر و بزرگتر از تویوتا لندکروزر آفرود و لکسوس LX600 و کوچک‌تر از تویوتا سکویا است و اولین وسیله نقلیه مونوکوک تویوتا خواهد بود که این لقب را دریافت می‌کند.

زبان طراحی کانسپت مفهومی لندکروزر SE

تویوتا لندکروزر برقی

 

با توجه به اطلاعات منتشر شده، فاصله بین دو محور لندکروزر الکتریکی افزایش یافته است تا میزان بیشتری از سلول‌های باتری در این خودرو به‌کار رود. ارتفاع خودرو نیز کمتر شده تا با بهبود آیرودینامیک این نسخه را به یک شاسی بلند شهری یا مسافرتی تبدیل کند. پس عملا از این خودرو نباید انتظار آفرود داشت.

طبق اعلام رسانه‌های خارجی، خودرو تویوتا لندکروزر برقی در سال ۲۰۲۶ و همزمان با جشن ۷۵ سالگی تویوتا معرفی خواهد شد و با مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های به‌روز و لوکس اعتبار این خودروسازی ژاپنی را بیشتر از پیش نمایان خواهد کرد. همچنین طبق شایعات این خودرو با دو یا سه موتور الکتریکی عرضه می‌شود تا حس قدرت چشمگیری را به خریداران آینده خود القا کند. این خودرو قرار است تا به لطف سیستم سلول‌های منشوری در باتری، با یک‌بار شارژ کامل ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

بچه لندکروزر هم به زودی خواهد آمد

تویوتا لندکروزر برقی

شایان ذکر است که همزمان با معرفی تویوتا لندکروزر برقی، این کمپانی در سال ۲۰۲۳ از یک خودرو شاسی بلند سایز متوسط نیز رونمایی کرد. این خودرو جدید که ابعادی مشابه با کراس اوور ساخته شده مبتنی بر پلتفرم E-TNGA تویوتا با نام bZ4X دارد، از طراحی اسپرت و قابلیت آفرود بسیار بالا برخوردار است و فعلا با نام بچه لندکروزر شناخته می‌شود. این خودرو به احتمال زیاد رقیب لندرور دیفندر کامپکت و جی کلاس کامپکت خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*