آواتار 12

آواتار 12، سدان برقی پر سرو صدای چانگان به ایران می‌آید

آواتار 12، محصول جذاب برند چانگان با طراحی یک ایرانی به‌زودی به‌صورت نمونه اولیه وارد ایران خواهد شد. با معرفی این سدان چینی همراه ما باشید.

بر اساس آخرین اخبار خودرو ایران، آواتار 12 کراس اوور برند چانگان با طراحی یک ایرانی به‌زودی در بازار داخلی کشور عرضه خواهد شد. چانگان بخشی زیادی از محبوبیت این سبک خودرو در بازار داخلی را مدیون حضور نادر فقیه زاده در تیم مهندسی طراحی این محصول است. نادر فقیه زاده مهندس و طراح خودرو است که پیش از این در تیم طراحی بی ام و مشغول فعالیت بود و مدتی است که با چینی‌ها برای تولید کراس اوورهای برقی همکاری می‌کند.

همکاری سایپا و چانگان سبب شده تا بخش زیادی از محصولات چانگان به دست گروه خودروسازی سایپا در داخل کشور مونتاژ شود. از خودروهای بنزینی و برقی عادی گرفته تا محصول نسل جدید دیپال اس ال 03 که در دومین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو در مقابل دید عموم قرار گرفت، این موارد بخشی از محصولاتی هستند که سایپا عهده‌دار مونتاژ و عرضه آن‌ها به بازار داخلی ایران شده است.

اکنون هم اطلاعات جدیدی از همکاری چانگان و سایپا به گوش می‌رسد. به‌نظر می‌رسد نمونه‌های اولیه آواتار 12 در راه ایران هستند و به‌زودی برای بازاریابی معرفی خواهند شد. البته به‌نظر می‌رسد نمونه‌ اولیه آواتار 12‌ که قرار است به ایران وارد شود دارای رنگ نوک مدادی است.

برسی طراحی ظاهری آواتار 12

آواتار 12 از لحاظ طراحی، خودرویی بسیار مینیمال است و بر خلاف ترند روز بازار قرار نیست که خطوط برجسته یا جلوپنجره بزرگ ظاهری خشن را برای آن ایجاد کنند. در نمای جلوی خودرو شاهد چراغ‌های ال‌ای‌دی در طرفین سپر هستیم که همانند خط لبخند در دو طرف سپر مشاهده می‌شوند. جلوپنجره این محصول هم به‌سادگی تمام توسط یک فلاپ پلاستیکی پوشیده شده است و خبری از شبکه‌بندی‌های مشبک نیست.

آواتار 12

در نمای جانبی خودرو تنها رینگ‌های محصول هستند که جلب توجه می‌کنند. این رینگ‌ها به‌صورت چهارپره تکرار شونده هستند و در حین حرکت نمایی جالب را برای خودرو ایجاد می‌کنند.

آواتار 12

در نمای عقبی خودرو هم اتفاق خاصی رخ نداده و تنها چراخ‌های باریک و کشیده عقب هستند که بخش عمده جزئیات طراحی عقب خودرو را شکل داده‌اند. زیبایی در عین سادگی صفتی شایسته برای آواتار 12 است که توانسته تنها به‌لطف گوشته بدنه خود بدون هیچ مورد زائدی نمای مینیمالی برای خود ایجاد کند.

این خودرو طولی برابر با 5020 میلی‌متر، عرض 1999 میلی‌متر، ارتفاع 1460 میلی‌متر و فاصله محوری 3030 میلی‌متر دارد.

برسی مشخصات فنی آواتار 12

نمونه اولیه این خودرو در تیپ جفت دیفرانسیل قرار است وارد ایران شود. از لحاظ اعداد و ارقام، اصلا به ظاهر مهربان آواتار 12 نمی‌خورد که توانایی تولید قدرت 578 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن‌متر را داشته باشد. این خودرو به یک باتری 116 کیلووات‌ساعتی مجهز شده است که پس از هر بار شارژگیری کامل، توانایی پیمودن مسافت 700 کیلومتر را خواهد داشت.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی محصول جدید چانگان

آواتار 12، دریایی از امکانات رفاهی و ایمنی را در دل خود جای داده است. این خودرو تقریبا به تمامی امکانات روز دنیا مجهز شده است و چیزی از خودروهای روز اروپایی کم ندارد.

از آپشن‌های این محصول می‌توان به سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، رادار تصادف از عقب (RCTA)، رادار نقطه کور (BSD)، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)، سیستم نور بالا اتوماتیک (IHC)، رادار تصادف از جلو (FCW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دستگیره‌های مخفی شونده، آینه الکتروکرومیک، مانیتور لمسی، سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌های جانبی به‌صورت برقی و متصل به گرم‌کن، سنسورهای نور و باران، ترمز پارک برقی و اتوهلد اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*