بچه ساخته شده با هوش مصنوعی توسط چینی ها

چینی‌ها با هوش مصنوعی بچه درست کردند

دانشمندان چینی موفق شده‌اند با هوش مصنوعی بچه بسازند. این کودک مجازی توسعه یافته با AI توانایی یادگیری و بروز احساسات مختلف را دارد!

هوش مصنوعی موضوع داغ این روزهای عرصه تکنولوژی است و رفته‌رفته پیشرفت‌های جدیدی در آن حاصل می‌شود؛ تا جایی که چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT دیگر ساده‌ترین ساخته‌های مبتنی بر AI می‌شوند. جدیدترین اخبار تکنولوژی حکایت از این دارند که به‌تازگی دانشمندان چینی پا را فراتر گذاشته‌اند و از اولین بچه هوش مصنوعی رونمایی کرده‌اند.

ساخت بچه با هوش مصنوعی توسط دانشمندان چینی

بچه ساخته شده با هوش مصنوعی توسط چینی ها

موسسه هوش جامع مصنوعی پکن یا به اختصار BIGAI یک آواتار مجازی با نام تانگ تانگ (Tong Tong) توسعه داده که در زبان انگلیسی به معنای دختر کوچک است. این موسسه این آواتار را قدمی مهم در راستای دستیابی به هوش جامع مصنوعی و ساخت ماشینی با توانایی تفکر و استدلال مشابه انسان می‌داند. هوش جامع مصنوعی یا AGI هوشی است که به‌جای داشتن یک مهارت یا ویژگی خاص، می‌تواند مثل هوش انسان‌ها یا حیوانات عمل کند.

بنا به توضیحات ارائه شده، تانگ تانگ آنچه با عنوان «ذهن» توصیف می‌شود دارد و اصول منطقی انسان‌ها را درک می‌کند. این یعنی این بچه ساخته شده با هوش مصنوعی قابلیت تشخیص درست و غلط و ابراز خود به شیوه‌های مختلف را دارد. همان‌طور هم که برچسب «بچه» نشان می‌دهد، رفتارها و توانایی‌های آن مشابه یک بچه 3 یا 4 ساله است. در همین حال، با برقراری تعامل با بقیه می‌تواند دانش‌ها و مهارت‌های خود را بهبود ببخشد و ارزش‌های جدیدی را فرا بگیرد.

بچه ساخته شده با هوش مصنوعی توسط چینی ها

این کودک مبتنی بر AI همچنین بر خلاف مدل‌های زبانی شناخته شده، می‌تواند برای خود تکلیفی را تعیین کند بدون این‌که نیازی به ورودی از دیگری داشته باشد. این کودک می‌تواند تصمیم بگیرد که در محیط خود گشت بزند یا اتاق‌ها را مرتب و لکه‌ها را تمیز کند. موسسه BIGAI حتی مدعی شده است که تانگ تانگ خود به خود دانش‌ یا مهارت یاد می‌گیرد و احساساتی شخصی از جمله شادی، غم و عصبانیت را از خود بروز می‌دهد

BIGAI یک مرکز غیر انتفاعی تحقیق و توسعه است که مدیریت آن بر عهده «زو سانگ‌چون» (Zhu Songchun)، محقق مشهور حوزه هوش مصنوعی قرار دارد. او 28 سال را صرف تحصیل و کار در ایالات متحده کرد و پس از استعفا از سمت استادی دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) در سال 2020، برای تاسیس این موسسه به چین برگشت. حالا این موسسه در تلاش است هوش جامع مصنوعی را به سطوح جدیدی برساند. در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این بچه ساخته شده بر اساس هوش مصنوعی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*