محبوب ترین گوشی ۲۰۲۳

پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی سال یکی از ضعیف‌ترین محصولات سامسونگ بود

لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۳ سرانجام منتشر شد. در سال گذشته میلادی، سامسونگ و اپل عملکرد خیره‌کننده‌ای داشتند اما نکته مهم این آمار، یک گوشی اقتصادی سامسونگ بود که توانست لقب پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی سال را به دست آورد.

آن طور که در آخرین اخبار تکنولوژی منتشر شده، ۲۰۲۳ برای اپل فوق‌العاده بود و این شرکت توانست جایگاه سامسونگ را بگیرد و به پرفروش‌ترین برند در دنیای گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. در دهه اخیر، این اولین بار بود که اپل توانست از سامسونگ پیشی بگیرد و به بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل سال تبدیل شود. سامسونگ با وجود عملکرد ضعیفش، توانست پرفروش‌ترین تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی لقب بگیرد. هر چند سامسونگ فروش خوبی را تجربه کرد اما نتوانست پرچمدارانش را به لیست پرفروش‌ترین گوشی‌ها بفرستد و یکی از ضعیف‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۳ سامسونگ یعنی Galaxy A14 به محبوب‌ترین گوشی اندرویدی سال تبدیل شد.

وقتی گلکسی A14 قهرمان سامسونگ می‌شود

پرفروش ترین گوشی های سال

تنها یک نگاه به لیست محبوب ترین و پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۳، وضعیت این بازار را به شما نشان می‌دهد. اپل بهتر از همیشه عمل کرد و سه نسل از پرچمدارانش میان پرفروش‌ترین گوشی‌ها بودند. آیفون ۱۴ پرومکس به دست ۳۴ میلیون کاربر رسید و توانست پرفروش‌ترین گوشی سال گذشته شود. در رتبه دوم، آیفون ۱۵ پرو مکس با ۳۳ میلیون فروش قرار دارد.

لیست پرفروش ترین گوشی های بازار ایران

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو اپل نیز هر کدام ۲۹ میلیون دستگاه فروش، در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. نکته ترسناک این لیست برای سامسونگ، حضور آیفون ۱۳ در جایگاه پنجم با ۲۳ میلیون دستگاه فروش است! این یعنی گوشی سال ۲۰۲۱ اپل، از جدیدترین گوشی‌های سامسونگ فروش بهتری داشته است.

محبوب‌ترین گوشی اندرویدی امسال، گلکسی ای ۱۴ 4G بود. سامسونگ توانست ۲۱ میلیون دستگاه از این گوشی را به فروش برساند. نکته قابل توجه این است که حاشیه سود این گوشی برای سامسونگ، بسیار پایین است و تبدیل شدن این گوشی به محبوب‌ترین محصول سامسونگ، خبر خوبی برای این برند نیست. سامسونگ در دیگر زمینه‌ها نیز با اپل فاصله دارد؛ برای مثال گجت اپل ویژن پرو که یکی از اختراعات جدید دنیای تکنولوژی است، هنوز مشابه سامسونگی ندارد و این یک نقطه ضعف برای کره‌ای‌ها است.

گلکسی ای ۱۴ پرفروش‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس بود!

سامسونگ نتوانست رتبه اول لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های سال را از آن خود کند اما گلکسی A14، به شکل غیررسمی پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۲۳ بازار بود. سامسونگ ۲۱ میلیون دستگاه از نسخه 4G این گوشی را به فروش رساند اما نسخه 5G این گوشی نیز ۱۹ میلیون دستگاه به فروش رسید.

این یعنی در سال گذشته، بیش از ۴۰ میلیون دستگاه گلکسی A14 به فروش رسیده است. با توجه به این آمار، این گوشی اقتصادی سامسونگ در واقع پرفروش‌ترین گوشی سال گذشته بود و حتی توانست از پرچمداران قدرتمند اپل نیز پیشی بگیرد.

آی مسیج

کمتر بودن میزان فروش گوشی‌های سامسونگ در مقایسه با اپل، تنها موضوع مهم برای سامسونگ در سال گذشته نبود؛ بلکه عملکرد ضعیف پرچمدارهای این شرکت، یکی دیگر از موارد قابل توجه برای کره‌ای‌هاست. همان طور که پیش از این اعلام کردیم، حاشیه سود گوشی‌های پرچمدار در مقایسه با گوشی‌های اقتصادی، بسیار پایین‌تر است؛ این یعنی اپل با فروش بالای گوشی‌های پرچمدارش، توانست سود بسیار بیشتری را به جیب بزند و عملکرد بهتری داشته باشد. تنها نکته امیدوارکننده این جدول برای سامسونگ، حضور گلکسی A54 در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌هاست که نشان‌دهنده علاقه کاربران به میان‌رده‌های این شرکت است.

بیشتر بخوانید:
آموزش ساخت اکانت سامسونگ با روش‌های مختلف در همه گجت‌ها

سامسونگ در سال ۲۰۲۳ نه تنها بازار گوشی‌های پرچمدار، بلکه بازار گوشی‌های موبایل را به رقیب کوپرتینویی‌اش باخت و باید تلاش کند در سال جاری میلادی، هر طور شده دوباره به پرفروش‌ترین برند در دنیای گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. گوشی‌های سامسونگ ضعف‌هایی دارند و سامسونگ باید فکری به حال آن‌ها بکند؛ برای مثال بسیاری از کاربران، به دنبال استفاده از قابلیت‌های اپل مانند ایموجی آیفون در سامسونگ هستند و این تنها یکی از کمبودهای سامسونگ در مقایسه با آیفون است.

همان طور که در آمار منتشر شده مشخص است؛ خبری از شرکت‌های چینی مانند شیائومی و هواوی در این لیست نیست و گوشی‌های پرفروشی مانند سری ردمی نوت، نتوانستند به گرد پای گوشی‌های اپل و سامسونگ برسند.

نظر شما در مورد عملکرد سامسونگ در سال گذشته چیست؟ آیا این شرکت می‌تواند دوباره به پرفروش‌ترین تولیدکننده گوشی‌های موبایل تبدیل شود و تاج و تخت خود را از اپل پس بگیرد؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*