هوش مصنوعی گوگل مپ

با اولین ویژگی های هوش مصنوعی Google Maps آشنا شوید

برنامه گوگل مپ در حال مجهز شدن به ویژگی‌های هوش مصنوعی است؛ ویژگی‌هایی که کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانند ساده‌تر به مقصد خود برسند و کمتر در ترافیک گیر کنند. با اولین نگاه به ویژگی‌های هوش مصنوعی برنامه Google Maps با گجت نیوز همراه باشید.

برنامه قدرتمند مسیریابی گوگل با ادغام هوش مصنوعی شما را به بهترین مقصد هدایت کرده و هوشمندتر از همیشه، به کاربران پیشنهاد می‌دهد. با اضافه شدن ویژگی‌های هوش مصنوعی به گوگل مپ، کاربران می‌توانند با توجه به قیمت غذاها میان رستوران‌ها جستجو کنند؛ در روزهای بارانی یا برفی مکان‌هایی را پیدا کنند که با حس و حالشان سازگار است و پیشنهادات بهتری از گوگل دریافت کنند. این ویژگی صرفا در گوگل مپ در دسترس است و نمی‌توانید در گوگل ارث از آن بهره ببرید. یادتان باشد برای دسترسی به این ویژگی‌ها، نیاز به یک حساب گوگل دارید. شما می‌توانید با ساخت جیمیل بدون شماره، در کوتاه‌ترین زمان حساب خود را فعال کنید.

هوش مصنوعی به گوگل مپس می‌آید

گوگل در حال ادغام هوش مصنوعی به برنامه مسریابی‌اش است که به کاربران امکان می‌دهد توصیه‌های هوشمندی را در اطراف خود دریافت کنند. این ویژگی هوش مصنوعی جستجوهای تولیدی را برای دسته‌های مختلفی مانند رستوران‌ها یا جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی به کاربر ارائه می‌کند و نکاتی برای بهبود جستجو بر اساس بودجه، مکان و شرایط آب و هوا ارائه می‌دهد.

این قابلیت از منوی جستجو قابل دسترسی است اما بهتر است به یاد داشته باشید ویژگی‌های AI مپس، هنوز برای کاربران ایرانی در دسترس نیست و فعلا کاربران آمریکایی می‌توانند از نسخه بتای این ویژگی‌ها استفاده کنند.

گوگل از سال گذشته منابع زیادی را صرف توسعه فناوری‌ها و سرویس‌های جدید بر بستر هوش مصنوعی کرده و این روزها بارد و جمنای، توجه بسیاری از علاقمندان به حوزه را به خود جلب کرده‌اند. مپس اولین سرویس گوگل نیست که از ویژگی‌های هوش مصنوعی میزبانی می‌کند و پیش از این یکپارچه سازی در سرویس‌های Workspace گوگل، شاهد استفاده از Duet AI بوذه‌ایم. نکته مهم دیگر این است که قابلیت‌های AI مپس در ابتدا برای راهنماهای محلی گوگل فعال می‌شوند؛ پس اگر به تجربه این ویژگی‌ها علاقمند هستید، می‌توانید برای لوکیشن‌های مختلف بازخورد ثبت کنید تا به مرور به یکی از راهنماهای محلی گوگل تبدیل شوید.

همچنین اگر بتوانید از طریق تنظیمات شیائومی یا دیگر برندها، لوکیشن گوشی خود را به آمریکا تغییر دهید؛ شانس استفاده از این ویژگی را خواهید داشت.

هوش مصنوعی و مسیریابی گوگل

یکی از کاربران آمریکایی اعلام کرده که پس از ورود به برنامه مپس، جایی که یک سکشن به کاربران نمایش داده می‌شود که آن‌ها را تشویق به جستجو با هوش مصنوعی می‌کند. یک دکمه نیز در پایین برنامه به نمایش در می‌آید که استفاده از این ویژگی را ممکن می‌سازد.

با کلیک روی این دکمه، وارد یک صفحه می‌شوید که نحوه کار هوش مصنوعی در برنامه مسیریابی گوگل را به شما می‌گوید. پس از آن هم هشدارهای معمول به نمایش در می‌آید که اعلام می‌کند این ویژگی هنوز آزمایشی است و نتایج شما به گوگل ارسال می‌شود.

استفاده گوگل مپ از هوش مصنوعی

لمس کردن گزینه Continue شما را به یک صفحه با لیستی از آیتم‌ها می‌برد که می‌توانید در مورد آنها بپرسید. این موارد شامل رستوران‌های سازگار با یک بودجه خاص در نزدیکی یا جاذبه‌هایی برای گذران وقت در زمان‌های خاص می‌شود. پایین صفحه نکاتی در مورد بهبود جستجو با اضافه کردن جزئیات بر اساس بودجه، مکان یا منطقه‌ای که می‌خواهید بروید و بر اساس شرایط آب و هوا (مکان‌هایی برای رفتن وقتی باران یا برف می‌بارد و …) ارائه شده است.

گوگل مپ با هوش مصنوعی چه پیشنهادهایی را به شما می‌دهد؟

شما می‌توانید به گوگل مپس بگویید که تشنه هستید و به دنبال جایی می‌گردید که در آن لیموناد با قیمت کمتر از ۷۰ هزارتومان سرو می‌شود. پس از این کار، گوگل لیست مکان‌های سازگار با جستجو را به شما می‌دهد. در ادامه بیشتر در مورد روش پیدا کردن این مکان‌ها توسط گوگل صحبت خواهیم کرد.

برای مثال اگر در یک روز بارانی، به گوگل مپس بگویید می‌خواهید فرزندتان را به جایی ببرید تا بازی کند؛ این برنامه به شما پیشنهاد می‌دهد تا فرزندتان را به یک فضای بازی سربسته ببرید تا در آن‌جا انرژی خود را تخلیه کند. بعد از این گوگل به شما مکان‌های سربسته بازی کودکان را نشان می‌دهد.

نقشه های گوگ مپس

وقتی منطقه یا مناطقی در جستجو مشخص نشود، مسیریابی گوگل جستجویی را در مکان فعلی کاربر (بر اساس دیتای GPS) انجام می‌دهد. پس از اینکه شما از فرآیند آموزش رد شدید و این قابلیت را در مسیریابی فعال کردید، می‌توانید پس از این از منوی جستجو به قابلیت‌های AI دسترسی داشته باشید. همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید، یک گزینه جستجو با هوش مصنوعی به طور مستقیم زیر لیست افقی مکان‌های ذخیره شده شما (خانه، محل کار و غیره) ظاهر می‌شود.

هوش مصنوعی گوگل مپس چطور به این اطلاعات دسترسی پیدا می‌کند؟

راهنماهای محلی گوگل، به خوبی پاسخ این سوال را می‌دانند اما اگر شما جزو این افراد نیستید؛ باید بدانید که گوگل مپ اطلاعات مربوط به قیمت آیتم‌های یک رستوران، سرپوشیده بودن یک مکان، مناسب بودن یک پارک برای پیک نیک و … را بر اساس نظر کاربران و راهنماهای محلی به دست آورده و با هوش مصنوعی آنالیز می‌کند. برای مثال چندی پیش، گوگل به راهنماهای محلی خود پیشنهاد کرد که در ازای دریافت امتیاز، به سوالاتی پاسخ دهند. این سوالات به موضوعاتی مانند زیبا بودن یک لوکیشن، مناسب بودن برای عکاسی، مناسب بودن برای کودکان، دسته‌بندی دقیق لوکیشن و … می‌پرداختند.

گوگل مپ هوش مصنوعی

ظاهرا گوگل با توجه به دیتای به دست آمده از بازخوردهای کاربران در مورد یک لوکیشن و کمک‌های راهنماهای محلی، توانسته اطلاعات کاملی را در مورد مکان‌های مختلف به دست آورد. همچنین دیتای رفت و آمد کاربران به مکان‌های مختلف، به گوگل کمک می‌کند تا بیشتر در مورد زمان‌های مورد علاقه کاربران برای رفتن به یک موقعیت مکانی خاص بیشتر بداند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*