اولین پیکاپ وانت چری

اولین پیکاپ چری برای رقابت با تویوتا هایلوکس در راه است + عکس

خودروساز چینی چری برای عرضه اولین پیکاپ تحت برند خود برنامه دارد. این وانت Chery با مدعیانی مثل تویوتا هایلوکس و فورد رنجر رقابت خواهد کرد.

چند وقت قبل بود که عرضه اولین پیکاپ کیا در آینده نزدیک بین جدیدترین اخبار خودرو به چشم خورد. با تحولاتی که در بازار پیکاپ‌ها صورت گرفته، حضور این خودروها دوباره پررنگ‌تر شده و این خودروساز کره‌ای هم در تلاش است تا از قافله عقب نماند. حالا زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر این‌که خودروساز چینی چری هم برای عرضه یک پیکاپ به بازار برنامه دارد. پیش‌تر یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت اقدام به تولید پیکاپ کرده، اما این در واقع اولین پیکاپی است که چری تحت برند خود روانه بازار می‌کند.

توسعه اولین پیکاپ چری

بنا به شنیده‌های اخیر، پیکاپ Chery در دسته پیکاپ‌های سایز متوسط قرار می‌گیرد و به‌صورت شاسی مستقل یا «بدنه روی فریم» (Body on Frame) توسعه پیدا کرده است. این یعنی این خودرو باید درست مثل پیکاپ کیا با خودروهایی مثل تویوتا هایلوکس و فورد رنجر رقابت کند و طبق رسم همیشگی محصولات چینی، تلاش خواهد کرد با قیمت کمتر سهمی از این بازار به دست بیاورد. چری در نظر دارد آن را در بازارهایی از جمله استرالیا، آمریکای جنوبی و اروپا عرضه کند. این خودرو در استرالیا تحت برند چری، اما در بقیه مناطق با برند «کری» (Karry) در دسترس قرار خواهد گرفت.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، کری به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های چری در دهه 2010 پیکاپی را عرضه کرده است. این پیکاپ که «هیگو» (Higgo) نام دارد، بر اساس پیکاپ‌های ایسوزو ساخته شده بود. با وجود این، به نظر می‌رسد با گسترش فعالیت این شرکت چینی در این سال‌ها حالا قرار است وانتی را با هویت منحصر به خود جهت رقابت با بقیه مدعیان بازار وانت‌های سایز متوسط عرضه کند.

اطلاعات لو رفته از طراحی، پیشرانه و امکانات وانت چری

کابین اولین پیکاپ وانت چری

تصاویری از پیکاپ چری بر اساس اطلاعات به دست آمده طراحی شده است که پیش‌نمایشی را از آن ارائه می‌کنند. این تصاویر نشان می‌دهند که خودرو وانت چری جلوپنجره بزرگ پر زرق و برق به سبک کهکشانی دارد؛ المانی که پیش‌تر در کراس اوورهای این خودروساز چینی مشاهده کرده‌ایم. چراغ‌های ال‌ای‌دی ناحیه جلو با همین جلوپنجره ادغام می‌شوند و این طراحی یادآور محصولات هیوندای نظیر توسان و البته پیکاپ سانتا کروز است. در ناحیه عقب این خودرو هم چراغ‌هایی با شکل و شمایل چراغ‌های جلو و نوشته Chery روی درب عقب به چشم می‌خورند.

در مجموع، به نظر می‌آید پیکاپ چری سبک طراحی شبیه به اس یو وی‌ها خواهد داشت. از جمله وانت‌هایی با همین سبک و سیاق می‌توان به هیوندای سانتا کروز اشاره کرد. این رویکرد در طراحی به فضای داخلی وانت چری هم انتقال پیدا کرده است و با توجه به اطلاعات موجود، کابین آن فضایی شبیه به خودروهای سواری با یک نمایشگر مرکزی 10.25 اینچی و یک صفحه آمپر دیجیتال 10.25 اینچی دارد. حتی خیلی از دکمه‌ها و امکانات آن از کراس اوور امودا 5 (همان فونیکس FX) قرض گرفته شده‌اند.

کابین اولین پیکاپ وانت چری

وانت Chery مثل امودا 5 از امکاناتی مثل نورپردازی داخلی، دوربین سه‌بعدی محیط اطراف، صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، پشتیبانی بی‌سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو و گرمکن صندلی‌های جلو و فرمان بهره می‌برد. علاوه بر این، بدون شک امکانات ایمنی و کمک‌راننده چری در این خودرو جدید آن به کار گرفته خواهد شد.

گزارش‌ها حکایت از این دارند که این وانت چری در چندین نسخه با پیشرانه‌های بنزینی، پلاگین هیبرید و تمام برقی عرضه می‌شود. نسخه بنزینی زیر کاپوت خود یک موتور 2 لیتری توربوشارژ خواهد داشت. نسخه پلاگین هیبرید مثل شاسی بلند تراولر از برند جتور چری، برای تامین قوای محرکه یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی را به کار می‌گیرد. نهایتاً نسخه تمام برقی باید به دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت 473 اسب بخاری و معماری 800 ولتی مجهز باشد.

زمان عرضه پیکاپ Chery

انتظار می‌رود چری طی چند ماه آتی به‌صورت رسمی از پیکاپ خود رونمایی کند و آن را اوایل سال 2025 (حوالی دی تا فروردین 1403) عرضه کند. این خودرو به‌جز تویوتا هایلوکس و فورد رنجر، با فولکس واگن آرماروک، دانگ فنگ ریچ 6، ایسوزو دی مکس، گریت وال کانون و… رقابت خواهد کرد.