چانگان یونی زد UNI-Z مدل 2024

چانگان یونی زد 2024 ، شاسی بلند پلاگین هیبریدی جدید چینی معرفی شد

چانگان از کراس اوور یونی زد 2024 پرده‌برداری کرد. شاسی بلند چینی UNI-Z با طراحی جوان‌پسند، کابین به‌روز و پیشرانه پلاگین هیبرید در راه است.

در صورتی که اخبار خودرو داخلی را طی چند وقت اخیر دنبال کرده باشید، باید درباره واردات محصولات سری یونی (UNI) چانگان به ایران شنیده باشید. پیش‌تر اعلام شده است که گروه خودروسازی سایپا برای عرضه چانگان یونی تی، چانگان یونی کی و چانگان یونی وی برنامه دارد. حالا خودروساز چینی چانگان از محصول جدید سری یونی با نام یونی زد (UNI-Z) رونمایی کرده است. البته در واقع مدل 2024 کراس اوور اوشان Z6 خود را به نمایش گذاشته که نام آن به یونی زد تغییر پیدا کرده است.

معرفی کراس اوور چانگان یونی زد مدل 2024

نمای جلو چانگان یونی زد UNI-Z مدل 2024

در حالی که چانگان رسماً تصاویر یونی زد مدل 2024 را به اشتراک گذاشته، پیش‌تر هم جزئیاتی درباره آن به‌واسطه وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به بیرون درز پیدا کرده بود. یونی زد که از سال 2021 وارد خط تولید این خودروساز شد، بنا به اعلام این وزارت در دسته شاسی بلندهای کامپکت قرار می‌گیرد. این خودرو 4730 میلی‌متر طول، 1890 میلی‌متر عرض و 1680 میلی‌متر ارتفاع دارد و محورهای آن در فاصله 2795 میلی‌متری از یکدیگر جا گرفته‌اند.

نمای جلو چانگان یونی زد UNI-Z مدل 2024

همان‌طور که انتظار می‌رود، UNI-Z از زبان طراحی سری UNI پیروی می‌کند. یکی از المان‌های این زبان طراحی، جلوپنجره بزرگ با الگوی برجسته است که در این کراس اوور هم دیده می‌شود. یونی زد جلوپنجره‌ای بدون فریم با الگو نقطه ماتریسی دارد که با چراغ‌های باریک و کشیده جلو ادغام شده است و در دو طرف آن ورودی‌های مثلثی قرار گرفته‌اند. در نمای عقب هم چراغ‌های سرتاسری، اسپویلر سقف و همچنین شیب محسوس از سقف تا وسط صندوق عقب توجه را به خود جلب می‌کنند.

نمای عقب چانگان یونی زد UNI-Z مدل 2024

در فضای داخلی شاسی بلند یونی زد چانگان طراحی مینیمال با ترکیب المان‌های لوکس و فناوری‌های پیشرفته به چشم می‌خورد. در مرکز داشبوردِ دو بخشی این خودرو، یک نمایشگر افقی بزرگ به‌صورت مستقل یا به‌اصطلاح «شناور» تعبیه شده است. پشت فرمان هم که حالت دی‌کات دارد، صفحه آمپر دیجیتال به همین شکل قرار دارد. کنسول مرکزی، جادستی و پنل‌های درها همه روکش چرم نرم دارند که به کابین فضایی لوکس و مجلل بخشیده است.

کابین کراس اوور چانگان UNI-Z

وسط داشبورد UNI-Z نزدیک شیشه جلو المانی نورانی شبیه به کشتی پیدا می‌شود که با توجه به وضعیت راننده، محیط کابین را نورپردازی می‌کند. این یکی دیگر از المان‌هایی در فضای داخلی این کراس اوور چینی است که می‌تواند حس پیشرفته بودن را به راننده القا کند.

این خودرو برای تامین قوای محرکه خود از یک سیستم پلاگین هیبرید کاملاً جدید بهره می‌برد که چانگان در طول 27 ماه توسعه داده است. این سیستم هیبرید شامل یک موتور تنفس طبیعی 1.5 لیتری می‌شود که توانایی تولید حداکثر قدرت 96 اسب بخار را دارد.

نمای جلو کراس اوور چانگان UNI-Z

چانگان یونی زد مدل 2024 در سه‌ماهه اول سال 2024 (تا فروردین 1403) با قیمت حدود 150 هزار یوان برابر با حدود 20 هزار دلار آمریکا عرضه خواهد شد.