پرفروش ترین گوشی های بازار جهان در سال 2023

پرفروش ترین گوشی های بازار جهان در سال 2023؛ ورود 4 گوشی اول لیست به ایران ممنوع است!

به‌نظر می رسد رقابت بین اپل و سامسونگ در سال گذشته میلادی چندان سرسخت نبوده! پرفروش ترین گوشی های بازار جهان در سال 2023 کدامند؟

بازار گوشی های هوشمند داغ داغ است و کاربران با بودجه‌های مختلف اقدام به خریداری محصولات سه برند اپل، سامسونگ و شیائومی می‌کنند. البته برندهای دیگری هم در بازار کشورمان پیدا می‌شود، اما سه شرکت نام‌برده محبوبیت بسیار زیادی بین ایرانیان دارند.

پرفروش ترین گوشی های بازار جهان در سال 2023

یکی از بدترین ضربه‌هایی که کاربران ایرانی از بازار واردات موبایل خورده‌اند، عدم رجیستر شدن آیفون 14 و آیفون 15 است. ممنوعیت فروش این دو تلفن هوشمند در حالی است که در سال 2023 میلادی، آیفون 14 توانست رکورد پرفروش ترین گوشی سال را تصاحب کند. لازم به ذکر است که این گوشی نخستین محصول از شرکت اپل است که مجوز رجیستری دریافت نکرد!

پرفروش ترین گوشی های بازار جهان در سال 2023

گزارشی جامع در ماه گذشته منتشر شد که نشان می‌داد کوپرتینویی‌ها موفق شده‌اند پس از 13 سال تلاش بی‌وقفه، بالاخره از سامسونگ پیشی بگیرند و تبدیل به بزرگ‌ترین فروشنده موبایل جهان شوند (البته در سال 2023). هم‌اکنون شرکت تحقیقاتی کانالیس داده‌های جدیدی از 10 گوشی محبوب و پرفروش دنیا را منتشر کرده که آیفون 14 پرو مکس در رأس آنها قرار دارد.

پرفروش ترین گوشی های بازار جهان در سال 2023

مطابق با داده‌های آماری کانالیس، اپل توانسته در سال گذشته میلادی 34 میلیون دستگاه آیفون 14 پرو مکس بفروشد که رقم شگفت‌انگیزی به‌حساب می‌آید. همچنین آیفون 15 پرو مکس هم که سپتامبر عرضه شده با فروش 33 میلیونی جایگاه دوم را از آن خود کرده است.

سومین جایگاه ده گوشی پرفروش سال 2023 را باید به نسخه استاندارد آیفون 14 داد و باز هم این کوپرتینویی‌ها هستند که می‌تازند. بعد از آن آیفون 14 پرو و آیفون 13 به ترتیب با فروش 29 و 23 میلیون دستگاه در جایگاه چهارم و پنجم ایستاده‌اند تا بدین ترتیب کمپانی خوشنام اپل را پیروز رقابت با سامسونگ گردانند.

پرفروش ترین گوشی های بازار جهان در سال 2023

با این اوصاف پنج گوشی پرفروش سال گذشته میلادی مطابق با داده‌های شرکت کانالیس از برند اپل هستند و جایگاه هفتم این فهرست نیز با فروش 21 میلیونی متعلق به آیفون 15 پرو است. جایگاه دهم باز هم آیفون 15 استاندارد با میزان فروش 17 میلیون دستگاه بوده است. تعجب‌آور است که چرا در این فهرست نامی از آیفون 14 پلاس و آیفون 15 پلاس برده نشده است.

سه گوشی دیگری که در فهرست پرفروش ترین تلفن‌های سال 2023 جای گرفته‌اند متعلق به برند صاحب آوازه سامسونگ هستند. تمام این گوشی‌ها متعلق به سری خانواده A هستند که میان رده‌های قدرتمند کره‌ای‌ها را به رخ می‌کشند. گلکسی A14 با 21 میلیون دستگاه فروش، گلکسی A54 با 20 میلیون دستگاه فروش و گلکسی A14 با 19 میلیون نسخه فروش به ترتیب در رتبه‌های ششم، هشتم و نهم قرار دارند. وان پلاس و شیائومی از چین در این لیست جای ندارند که جالب توجه است!