تیتانیوم به‌کار رفته در گلکسی S24 اولترا

تیتانیوم به‌کار رفته در گلکسی S24 اولترا، چهار برابر ارزان‌تر و ضعیف‌تر از آیفون است + ویدیو

آیا می‌دانستید تیتانیوم به‌کار رفته در گلکسی S24 اولترا سامسونگ ارزان قیمت‌تر و ضعیف‌تر از بدنه آیفون ۱۵ پرو مکس – iPhone 15 Pro Max است؟

آیفون 15 پرو مکس و گلکس S24 اولترا، پرچمدارانی هستند که از فریم تیتانیومی، برای حاشیه قاب آن‌ها استفاده شده است. استفاده از فریم تیتانیومی، گوشی را سبک و در عین حال، مقاوم‌تر می‌کند. اما استفاده از فریم تیتانیوم بدین معنا نیست که کیفیت فلز به‌کار رفته هم در آن‌ها مشابه است. این مطلب از سایت گجت نیوز، برای شماست تا اطلاعات بیشتری درباره مقایسه تیتانیوم این دو گوشی مطالعه کنید.

مقایسه کیفیت تیتانیوم گلکسی S24 اولترا و آیفون 15 پرومکس

برای مقایسه کیفیت ساخت گوشی‌ها، آن‌ها را تحت تست‌های سخت و تخصصی قرار می‌دهند. در یکی از این تست‌ها، کیفیت و جنس تیتانیوم به‌کار رفته در فریم گلکسی اس ۲۴ اولترا و آیفون 15 پرومکس مورد ارزیابی قرار گرفته بود. در این آزمایش برای بررسی مقاومت جنس تیتانیوم فریم، آن را داخل کوره‌ای که دمای آن، نزدیک به دمای ذوب تیتانیوم بود، قرار دانند. اما عملکردی که تیتانیوم دو گوشی در شرایط آزمایش یکسان از خود نشان داد، متفاوت از یکدیگر بود. در این دما، تیتانیوم آیفون 15 پرومکس تغییر چندان زیادی نکرده اما آن‌چه برای Galaxy S24 Ultra اتفاق افتاد، واقعا حیرت‌آور بود؛ چراکه تیتانیوم گوشی در آستانه ذوب شدن قرار داشت.

تیتانیوم مورد استفاده در هر دو گوشی، تیتانیوم خالص نیست و هر کدام آلیاژی از این فلز هستند. طبق کالبد شکافی که صورت گرفته بود، در فریم گلکسی S24 اولترا، لایه داخلی آن از آلومینیوم بوده و تنها برای قسمت نازکی از لایه خارجی، تیتانیوم استفاده شده است. پس در واقع فریم این گوشی کلا از تیتانیوم نیست و تنها یک لایه نازک روی آلومینیوم فریم کشیده شده است.

بررسی سختی تیتانیوم استفاده شده

بررسی تیتانیوم گلکسی S24 اولترا

برای بررسی تخصصی‌تر کیفیت تیتانیوم مورد استفاده، آن‌ها را تحت اسکن‌ میزان سختی قرار دادند. تیتانیوم آیفون 15 پرومکس، نمره 5 و گلکسی S24 اولترا نمره 2 را کسب کرد. برای مقایسه این نمرات باید گفت که عدد 5، سخت‌تر و مقاوم‌تر از عدد 2 بوده و این نشان می‌دهد کیفیت تیتانیوم آیفون 15 پرومکس به‌مراتب بالاتر از گلکسی S24 است. ناگفته نماند که نمره 2 نیز عددی بالاتر از حد متوسط است و لازم نیست که زیاد نگران گوشی خود باشید.

طبق برآوردی که انجام شده، ارزش تیتانیوم به‌کار رفته در آیفون 15 پرومکس، 10 الی 15 دلار بوده و در مقابل نیز ارزش تیتانیوم گلکسی اس ۲۴ اولترا، حدود 3 الی 5 دلار برآورد شده است.

صرف‌نظر از این‌که در هر گوشی چه مقدار و با چه کیفیتی تیتانیوم استفاده شده، مراحل و نحوه انجام ریخته‌گری و قالب‌ریزی تیتانیوم هم می‌تواند فاصله زیادی میان کیفیت فریم دو گوشی ایجاد کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*