سدان برقی لاماری دانگ فنگ S50

سدان برقی لاماری (دانگ فنگ S50) به ایران می‌آید

آرین موتور بعد از تجربه موفق کراس اوور لاماری ایما، یک سدان برقی در بازار عرضه می‌کند. در ادامه با مشخصات این خودرو الکتریکی جدید آشنا شوید.

آرین موتور پس از عرضه موفق T5 EVO دانگ فنگ با نام لاماری ایما تصمیم به عرضه نسخه‌های هیبرید و تمام برقی آن گرفت؛ موضوعی که گذشته از موفقیت این کراس اوور، نشان می‌دهد این شرکت روی عرضه محصولات الکتریکی‌شده تحت برند لاماری متمرکز شده است. حالا آخرین اخبار خودرو داخل کشور حکایت از این دارند که این شرکت علاوه بر لاماری ایما هیبرید و لاماری ایما برقی، عرضه یک خودرو دیگر با قوای محرکه برقی را در نظر دارد. به نظر می‌رسد این محصول جدید برند لاماری آرین موتور، سدان تمام برقی دانگ فنگ S50 است.

سدان برقی لاماری ایما در راه ایران

نمای جلو سدان برقی لاماری دانگ فنگ S50

بر اساس شنیده‌های اخیر، آرین موتور برای عرضه سدان الکتریکی S50 EV از برند «فورتینگ» (Forthing) شرکت دانگ فنگ برنامه دارد و نمونه‌های اولیه آن به‌زودی به ایران راه پیدا می‌کنند. لاماری ایما، کراس اوور موفق آرین موتور هم در واقع یکی از محصولات همین برند چینی بود و حالا یک سدان از آن برای پوشش قشر متفاوتی از رانندگان قرار است روانه بازار شود.

طی رویداد رونمایی از لاماری ایما هیبرید گفته شد که عرضه دو خودرو جدید، یکی در کلاس کراس اوور و دیگری در کلاس سدان در دستور کار قرار دارد. در حالی که به نظر می‌آید کراس اوور جدید همان نسخه برقی لاماری ایما باشد، احتمالاً منظور از سدان جدید همین دانگ فنگ S50 برقی بوده است. این یعنی همه محصولات جدید آرین موتور هیبرید یا تمام برقی‌اند و در مقطع کنونی بر خلاف انتظار عده بسیاری، محصول بنزینی کاملاً جدیدی از این شرکت عرضه نمی‌شود.

نمای عقب سدان برقی لاماری دانگ فنگ S50

دو نسخه از دانگ فنگ S50 با مشخصات فنی متفاوت راهی ایران می‌شوند. یکی از نسخه‌ها برای تامین قوای محرکه از یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که می‌تواند حدود 148 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در ضمن، تامین انرژی این نسخه پایه بر عهده یک باتری پک 55 کیلووات‌ساعتی قرار دارد.

نسخه دیگر به یک موتور الکتریکی با قدرت تقریباً 161 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر مجهز است. این نسخه انرژی خود را از یک باتری پک 57.2 کیلووات‌ساعتی می‌گیرد که می‌تواند امکان طی کردن مسافت 415 کیلومتر با یک بار شارژ را برای راننده فراهم کند. شارژ باتری مذکور در حالت عادی حدود 11 ساعت طول می‌کشد، ولی فست شارژ آن از 30 تا 80 درصد ظرف نیم ساعت امکان‌پذیر است.

کابین سدان برقی لاماری دانگ فنگ S50

مجموعه امکانات ایمنی سدان برقی لاماری شامل انواع سیستم‌های ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، هشدار برخورد با عابران پیاده، سیستم رصد باد تایرها، ترمز پارک برقی، 2 ایربگ، سنسور جلو و عقب، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و ترمز پارک برقی می‌شود. نمایشگر مرکزی، سیستم صوتی با 2 اسپیکر، تهویه دستی، صفحه آمپر نیمه‌دیجیتال، تنظیم دستی صندلی راننده و شاگرد، روکش چرمی صندلی‌ها و سنسور هم برخی از امکانات رفاهی این سدان چینی هستند.