جنگنده KF-21 Boramae

کره جنوبی تولید انبوه جنگنده های KF-21 را آغاز کرد

نیروی هوایی کشور کره جنوبی از آغاز پروژه تولید انبوه جنگنده KF-21 و تولید ۴۰ فروند از این جنگنده تا سال ۲۰۲۶ خبر داد.

بنا به جدیدترین اخبار نظامی واصله از شرق آسیا، کشور کره جنوبی قصد دارد امسال فاز اول تولید انبوه جنگنده های KF-21 Boramae را با بودجه ۱۷۸.۶ میلیون دلار به‌ازای هر فروند و متعلقات آغار کند و تا سال ۲۰۲۶ حدود ۴۰ جت جنگنده KF-21 را به تولید برساند.

تولید انبوه جنگنده KF-21 Boramae

جنگنده KF-21 Boramae

جنگنده ذکر شده قرار است تا در آینده‌ای نزدیک جایگزین ناوگان F-4 و F-5 شود و نیروی هوایی این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۲ نیز مجموعا ۱۲۰ جت جنگنده نسل ۴ ++ Boramae تولید کند. طبق اعلام وزیر دفاع کره جنوبی، انتظار می‌رود اولین فاز تولید انبوه جنگنده KF-21 تمامی کاستی‌های باقی‌مانده پس از بازنشستگی ناوگان جنگنده قدیمی نیروی هوایی کره جنوبی را جبران کند. طبق اعلام صنایع هوا و فضای کره، فاز مهندسی و ساخت این جنگنده در سال ۲۰۲۶ به پایان می‌رسد و این کشور قصد دارد تا در نیمه دوم همان سال، این جنگنده را مستقر کند. همچنین وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که جنگنده KF-21 به‌عنوان ستون فقرات نیروی هوایی این کشور عمل خواهد کرد و نقش محوری در گسترش سیستم سه محوره ایفا خواهد کرد. این استراتژی از نحوه واکنش ارتش کره جنوبی به حمله کره شمالی اطلاع می‌دهد.

مشخصات و آزمایش پرواز جنگنده KF-21

جنگنده KF-21 Boramae

این جنگنده نسل ۴ ++ از یک موتور F414-GE-400K شرکت جنرال الکتریک بهره می‌برد و دارای تجهیزات هوایی پیشرفته از جمله رادارهای آرایه‌ای اسکن شده الکترونیکی فعال است و می‌تواند طیف وسیعی از سلاح‌های دقیق و پیشرفته را حمل کند. لازم به ذکر است که ۶۵ درصد از قطعات KF-21 از جمله سیستم‌های اویونیک، سیستم‌های کنترلی و رادار توسط کشور کره تولید خواهد شد و مابقی نیز توسط ایالات متحده تأمین می‌شوند.

پیکربندی KF-21 علاوه بر تکیه بر موتورهای GE F414 و سیستم‌های مأموریتی، دارای فناوری‌های بالغ است. برای مثال، یک هدآپ نمایش سنتی به‌عنوان منبع اصلی برای اطلاعات پرواز به‌جای نمایشگرهای روی کلاه ایمنی نصب می‌شود. به‌جای تلاش برای گذاشتن آنتن‌های جنگ الکترونیکی مشابه روی بدنه، KF-21 با نقاط بیرون‌زده بدنه برای پوشش فرکانس باند بالا و پایین طراحی شده است. در نتیجه این طراحی برخی از عملکرد آیرودینامیکی را قربانی می‌کند، اما چالش فنی را برای مهندسان KAI کاهش می‌دهد. به همین ترتیب، هفت دیواره ساختاری در میان بدنه KF-21 با یک آلیاژ آلومینیوم ماشین‌کاری شده برای صرفه‌جویی در هزینه و وزن ساخته شده‌اند.

جنگنده KF-21 Boramae

این جنگنده از سال ۲۰۱۵ در حال توسعه بوده است؛ اما این برنامه تا سال ۲۰۲۰، زمانی که مونتاژ اولین نمونه‌های اولیه انجام شد، پیشرفت چندانی نداشت. دولت این کشور صنایع هوافضای کره را برای تولید جت استخدام کرد و این شرکت نیز با همکاری و حمایت فنی کمپانی مشهور لاکهید مارتین روی توسعه KF-21 همکاری کردند. لاکهید در گذشته به KAI در طراحی هواپیماهای T-50 و F/A-50 کمک کرده است و تیمی از مهندسان آمریکایی در کنار کره جنوبی کار می‌کردند. گروهی متشکل از 60 مهندس لاکهید نیز اکنون از KF-21 پشتیبانی می‌کنند، اما قرارداد با KAI آنها را به نقش مشاوره و بازخورد محدود می‌کند. آزمایش پرواز جنگنده KF-21 با ۶ فروند از این جنگنده در سال ۲۰۲۲ به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام شد و آزمایش‌های اضافی و مأموریت‌های متفاوت برای نمونه‌های اولیه باقی مانده تا سال ۲۰۲۸ ادامه خواهد داشت.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است که این کشور قصد دارد با صرف بودجه ۱۹۰ میلیارد وون، برنامه حمل موشک‌های پیشرفته دور برد را روی این جنگنده اجرایی کند. همچنین صنایع هوا و فضای کره جنوبی (KAI) سیستم‌های موشکی مختلفی را بر اساس توافق‌نامه‌هایی که سال گذشته با سازنده تسلیحات اروپایی MBDA امضا شد، آزمایش کرده است. این شرکت‌ها قصد دارند موشک‌های هوا به سطح و موشک‌های هوا به هوای کوتاه‌برد را به‌دنبال قرارداد قبلی که شامل نصب موشک‌های هوا به هوای METEOR روی برخی از نمونه‌های اولیه بود، نصب کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*