همراه اول

سرمایه همراه اول به 8920 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد

اکثریت سهامداران در مجمع عمومی فوق‌العاده همراه اول موافقت کردند تا سرمایه ثبتی این اپراتور به 8920 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

صبح امروز دوشنبه 23 بهمن 1402 مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار ایران با حضور 91 درصد از سهامداران در ساختمان ستاره ونک تهران برگزار شد. علی بقایی، رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران نیز ریاست این مجمع را بر عهده داشت.

جزئیات افزایش سرمایه همراه اول

از جمله دستوراتی که با اکثریت آرا در تمامی بندها در این مجمع تصویب شد می‌توان به تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه، تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس و ساير مواردی که در صلاحیت تصمیم‌گیری مجمع عمومی فوق العاده است، اشاره کرد.

در این مجمع، یک گزارش اجمالی از وضعیت شاخص‌های مالی اپراتور همراه اول ارائه و اهمیت دلیل ارائه پیشنهاد افزایش سرمایه 4 هزار میلیارد تومانی به شرح 1400 میلیارد تومان از محل سود انباشته و 2600 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران نیز تشریح شد.

سیدعباس نوربخش، معاون مالی و تدارکاتی همراه اول در این مراسم عنوان کرد تصمیم به افزایش سرمایه اقدامی مثبت در راستای تأمین منافع آتی سهامداران محسوب می‌شود؛ چرا که از منابع مالی جدید برای طرح‌های توسعه استفاده می‌شود که نتیجه آن کسب سود برای شرکت خواهد بود. همچنین در شرکت ارتباطات سیار ایران در سال‌های 1393 حدود 200 میلیارد تومان، در سال 1397 حدود 560 میلیارد تومان، در سال 1398 حدود 960 میلیارد تومان و در سال 1400 نیز حدود 2800 میلیارد تومان افزایش سرمایه انجام شده است.

در مجمع عمومی فوق‌العاده همراه اول که امروز برگزار شد سهام‌داران برای استفاده از معافیت مالیاتی حدود 300 میلیارد تومانی با پیشنهاد افزایش سرمایه 1400 میلیارد تومانی از محل سود انباشته موافقت کردند و سرمایه شرکت ارتباطات سیار ایران به 8920 میلیارد تومان رسید که از افزایش 18.6 درصدی آن حکایت دارد.

علاوه بر این، افزایش سرمایه به مبلغ 2600 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی سهام‌داران به مدت 2 سال نیز در اختیار هیئت‌مدیره شرکت قرار گرفت. سهام‌دارانی که در این مراسم حضور داشتند یا به‌شکل آنلاین از طریق live.mci.ir این مجمع را تماشا می‌کردند، در پایان با کلیه بندهای دستور جلسه موافقت کردند. همچنین مهدی اخوان بهابادی و سیدعباس نوربخش به تمام سوالات فنی و درخواست‌های سهام‌داران در این مجمع پاسخ دادند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*