مشخصات فنی و امکانات تیارا پرایم

مشخصات فنی و امکانات تیارا پرایم، تیپ جدید شاسی بلند مکث موتور اعلام شد

پس از رونمایی کراس اوور جدید مکث موتور در اتواکسپو، حالا کاتالوگ این خودرو منتشر شده است. مشخصات فنی و امکانات تیارا پرایم چیست؟

در اخبار خودرو خواندیم که چند روز پیش، نمایشگاه اتو اکسپو تهران برگزار شد و خودروسازان داخلی از محصولات جدید خود رونمایی کردند. یکی از شرکت‌های فعال در این نمایشگاه، مکث موتور بود که به‌صورت جدی از برنامه عرضه شاسی بلند تیارا پرایم صحبت می‌کرد. امروز شاهد انتشار کاتالوگ رسمی این SUV جذاب و مونتاژی هستیم که در ادامه به بررسی مشخصات و امکاناتش می‌پردازیم.

مشخصات فنی و امکانات تیارا پرایم

مشخصات فنی و امکانات تیارا پرایم

پیش‌تر به بررسی کامل تیارا پرایم در نمایشگاه اتو اکسپو تهران پرداخته‌ایم؛ اما در ادامه به ذکر مشخصات کاتالوگ رسمی آن بسنده می‌کنیم. کراس اوور زیبا و خوش‌ترکیب مکث موتور زیر کاپوت خود مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ شده که می‌تواند حداکثر 185 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این ماشین از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به محور جلو منتقل می‌شود.

به‌طور ترکیبی این شاسی بلند در هر 100 کیلومتر مسافتی که می‌پیماید حدود 7.4 لیتر سوخت مصرف می‌کند که با در نظر گرفتن حجم موتور و قدرتی که تولید می‌کند، عدد و رقم مناسبی به‌حساب می‌آید. سیستم ترمز تیارا پرایم در جلو و عقب به‌ترتیب خنک شونده و معمولی است.

مشخصات فنی و امکانات تیارا پرایم

ابعاد کراس اوور جدید مکث موتور به‌ترتیب طول، عرض و ارتفاع 4745 میلی‌متر، 1892 میلی‌متر و 1715 میلی‌متر بوده و وزن خالص آن 1650 کیلوگرم ارزیابی شده است. فاصله میان دو محور عقب و جلو 2800 میلی‌متر است و ظرفیت باک آن 60 لیتر عنوان شده و صندوق عقب نیز فضای 410 لیتری دارد.

آپشن های تیارا پرایم

مشخصات فنی و امکانات تیارا پرایم

خوشبختانه تجهیزات ایمنی تیارا پرایم کامل است و مجهز به سیستم‌های ABS، ESP و BAS شده و کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای دارد. سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری، سیستم حرکت بین خطوط، سیستم هشداردهنده کور و دوربین 360 درجه از دیگر امکانات ایمنی این خودرو به‌حساب می‌آیند.

از جمله آپشن‌های رفاهی این کراس اوور می‌توان به سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم پارک اتومات، نمایشگر 12.3 اینچی لمسی مولتی‌مدیا، سیستم تهویه مطبوع اتومات 2 نقطه‌ای، سانروف پانورامیک، درب برقی صندوق عقب، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و صندلی سرنشین جلو در 4 جهت، حافظه صندلی راننده و آینه‌های جانبی، گرم‌کن و سردکن و ماساژور صندلی‌های جلو، شارژر بی‌سیم و دستگیره مخفی درهای جلو و عقب اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*