استانی شدن کارت های هوشمند سوخت

آیا استانی شدن کارت های هوشمند سوخت حقیقت دارد؟

چند روزی است که شایعه استانی شدن کارت های هوشمند سوخت در فضای مجازی دست به دست می شود؛ اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟

موضوع سوخت خودرو و کارت‌های هوشمند آن در کشور ما همواره یکی از بحث‌های چالش‌برانگیز بوده و هر از گاهی دولت چنگی به آن می‌زند و شایعاتی پیرامون آن شکل می‌گیرد. به‌تازگی در فضای مجازی شایعه‌ای مبنی بر استانی شدن کارت های هوشمند سوخت منتشر شده که ظاهرا برخی مقامات آن را تکذیب کرده‌اند.

استانی شدن کارت های هوشمند سوخت؛ از شایعه تا واقعیت

استانی شدن کارت های هوشمند سوخت

به‌گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این موضوع که قرار است کارت‌های سوخت استانی شوند صحت ندارد. جعفر سالاری نسب در ادامه اضافه کرده هیچ‌گونه محدودیتی برای سوخت‌گیری در هیچ کدام از مناطق کشور وجود ندارد و نخواهد داشت.

در نگاه اول استانی شدن کارت‌های هوشمند سوخت می‌تواند باورپذیر باشد؛ اما با نگاهی ژرف‌تر متوجه خواهیم شد این اقدام نمی‌تواند عملیاتی شود. به همین خاطر است که مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی صراحتا اعلام کرده هر یک از شهروندان می‌توانند با کارت سوخت خودرو خود در همه استان‌ها از سهمیه سوختشان استفاده کنند.

استانی شدن کارت‌های هوشمند سوخت

حواشی پیرامون این موضوع زمانی ایجاد شد که عده‌ای از شهروندان اعلام کرده بودند طی سفرهای خود به استان‌های دیگر موفق به سوخت‌گیری با کارت سهمیه‌ای خود نشده‌اند. برای مثال فردی که پلاک تهران داشته در استان فارس با عبارت «فاقد اعتبار برای سوخت گیری» مواجه می‌شد.

عده‌ای دیگر مدعی شده بودند که کارت‌های آنها هنگام سوخت‌گیری این عبارت را نشان می‌داده: «این کارت مربوط به این منطقه نیست» به هر حال هم‌اکنون سالاری‌نسب این موضوع را تکذیب کرده تا ببینیم بعدا چه پیش خواهد آمد. به‌نظر شما در آینده کارت‌های هوشمند سوخت استانی می‌شوند؟