مونتاژ رنو کولیوس QM6 داخل ایران

رنو کولیوس در ایران مونتاژ می‌شود

رنو QM6 یا همان کولیوس اخیراً در نمایشگاه خودرو تهران حضور پیدا کرد. حالا بر اساس شنیده‌ها، کراس اوور رنو کولیوس داخل ایران مونتاژ می‌شود.

در جریان نمایشگاه خودرو تهران 1402 یا همان اتو اکسپو تهران که اخیراً سر و صدای زیادی به پا کرد، شرکت سروش دیزل مبنا از رنو QM6 پرده برداشت. این خودرو در واقع نسخه ویژه کراس اوور رنو کولیوس برای بازار کره جنوبی است که رنو و سامسونگ در قالب شرکت مشترک یا جوینت ونچر خود در این کشور تولید می‌کنند. در حالی که پیش از این تصور می‌شد رنو کولیوس قرار است به‌صورت وارداتی در ایران عرضه شود، جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که سروش دیزل آن را داخل کشور مونتاژ می‌کند.

مونتاژ رنو کولیوس توسط سروش دیزل در ایران

نمای جلو رنو کولیوس QM6 مونتاژی سروش دیزل

بنا به گزارش‌های واصله، سروش دیزل که قطعات منفصله رنو QM6 یا همان کولیوس را به ایران آورده است، برنامه دارد مونتاژ این کراس اوور را تا انتهای امسال کلید بزند و نهایتاً آن را به‌عنوان مدل 1403 روانه بازار کند. هرچند هنوز برای صحبت درباره قیمت این خودرو مونتاژی زود است، پیش‌بینی می‌شود با قیمت بیش از 3 میلیارد تومان در دسترس قرار بگیرد.

رنو QM6 به‌طور دقیق دومین فیس لیفت نسل دوم کولیوس برشمرده می‌شود و طراحی نمای بیرونی آن عملاً با جدیدترین نسخه این شاسی بلند در بازار اروپا یکسان است. شرکت مشترک سامسونگ و رنو با نام «رنو سامسونگ موتورز» (Renault Samsung Motors) از همان اولین نسل این خودرو اقدام به تولید آن در کره جنوبی کرده است.

نمای عقب رنو کولیوس QM6 مونتاژی سروش دیزل

کولیوس مونتاژی برای تامین قوای محرکه خود از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر خطی با استاندارد یورو 6 بهره می‌برد. این موتور توانایی تولید قدرت 150 اسب بخار در 6 هزار دور بر دقیقه و گشتاور 255 نیوتن‌متر در 2250 دور بر دقیقه را دارد. ضمن این‌که انتقال نیرو محرکه آن به چرخ‌های جلو بر عهده یک گیربکس متغیر پیوسته یا سی‌وی‌تی قرار گرفته است.

از جمله امکانات رفاهی شاخص کراس اوور کیو ام 6 یا کولیوس سروش دیزل باید به نمایشگر مرکزی 9.3 اینچی مولتی‌مدیا، صفحه‌آمپر ترکیبی دیجیتال و آنالوگ، سیستم صوتی فراگیر بوز (Bose)، گرمایش و سرمایش همه صندلی‌ها و تهویه خودکار اشاره کرد. همچنین هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خواب‌آلودگی راننده و ترمز اضطراری تعدادی از امکانات ایمنی این خودرو مونتاژی هستند.

گفتنی است که به‌جز کولیوس مونتاژی سروش دیزل، ماموت خودرو هم مسئول واردات نسخه‌ای دیگر از همین کراس اوور شده است. این نسخه که برای طرح جانبازان در سامانه یکپارچه در نظر گرفته شده، از لحاظ مشخصات فنی تفاوتی با همان کولیوس مدل 2018 وارداتی نگین خودرو ندارد. از این رو، زیر کاپوت آن یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی جا گرفته است که می‌تواند 170 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این یعنی کولیوس وارداتی خروجی بیشتری از نسخه مونتاژی تولید می‌کند، هرچند از لحاظ امکانات ایمنی و رفاهی این نسخه مونتاژی است که دست بالاتر را دارد.

همچنین بخوانید:
حضور کراس اوور کوپه رنو XM3 در اتو اکسپو تهران؛ رقیب فرانسوی دیگنیتی؟ بایک BJ40، جیپ چینی مهمان نمایشگاه خودرو تهران شد + عکس بررسی فیدلیتی XB1 ؛ مهمان جدید بهمن موتور رسما رونمایی شد + ویدیو ام جی جی تی، سدان وارداتی جوان‌پسند فردا موتورز در نمایشگاه خودرو تهران + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*